Xbox One Scorpio avslöjas till fullo under E3

Robot
Xbox One Scorpio avslöjas till fullo under E3

När släpps den? Hur ser konsolen ut? Vad kommer den kosta? Heter den ens Scorpio?

#xbox-one-scorpio


Medlem

Så länge den får stöd för 3d i 120fps med 4k och VRR så blir det köp, annars så får det vara!

Skämt åtsido, hoppas att dom utannonserar något AAA.
Red dead redemption 2(RDR3?) på scorpio kan bli intressant.

Medlem

Off topic som fan men desperat:
Är de nån som vet nån butik som INTE har slut på Nintendo Switch i lager?
Haha fått för mig att köpa ett för Zelda men hittar ingenstans

Medlem
Skrivet av zumo:

Off topic som fan men desperat:
Är de nån som vet nån butik som INTE har slut på Nintendo Switch i lager?
Haha fått för mig att köpa ett för Zelda men hittar ingenstans

Ellos och Toys R Us, enligt Prisjakt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

@Lard von Bacon: sidorna verkar trasiga. Jag prisjakta och kollade sidorna men det verkar inte gå att komma till kassan med produkten 😔

Inte intresserad själv dock.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

@Lard von Bacon: sidorna verkar trasiga. Jag prisjakta och kollade sidorna men det verkar inte gå att komma till kassan med produkten 😔

Inte intresserad själv dock.

Du har rätt. Jag borde ha kollat lite bättre. Såg du förresten på Ellos - "välj storlek"?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Blir ett köp direkt självklart jag vill lira i 4k med skit fps å låga settings ^^ Nä men skämt å sido, varför tar bara dom inte å skaffar en PC om folk vill spela i 4k.

Medlem

Nä fan blir nog ingen skorpion för min del har redan en ps4a som jag e nöjd med. Men blir jag e lite sugen på nåt värre så blir det helt enkelt en pc för det lär ändå vara billigare och med både burken och spelen

Medlem
Skrivet av Natrium:

Blir ett köp direkt självklart jag vill lira i 4k med skit fps å låga settings ^^ Nä men skämt å sido, varför tar bara dom inte å skaffar en PC om folk vill spela i 4k.

Nu funderar jag bara på saken. Jag är personligen helt för PC - föredrar att spela på PC och har helt enkelt mer användning och glädje utav det, MEN jag kan ändå se varför någon hade velat ha en konsol. Först och främst kostnaden. Ja, man kan kasta ihop en dator för samma pris som en konsol antagligen men om jag huvudsakligen är ute efter att ENBART spela (vilket nog de flesta som köper en konsol är) så låter det onödigt bökigt att plocka ihop prylarna, bygga ihop skiten(såvida man inte betalar extra för någon som gör det åt en), installera operativsystem, samt att personligen sätter jag LITE högre krav på en PC än en konsol. Jag ser inte poängen i att skaffa en dator om du inte tänkt punga ut ordentligt för något ordentligt modernt oavsett, SÄRSKILT om du satsar på 4K - och då blir det troligtvis inte en liten slant, och t.om högre än någon konsol just nu. (Åter igen, ställer högre krav på PC. Även grafikinställningarna.)

Och sen något som är ett problem för mig personligen bara; jag blir lättare distraherad på PC. Istället för att faktiskt spendera tiden till att spela så fastnar jag med att läsa samma nyheter och kommentarer om och om igen på diverse forum. Med en konsol finner jag det betydligt "lättare" att bara starta och spela utan att bli distraherad - men vem vet, kanske bara är jag som sagt!

Oavsett så håller jag med om att PC är det ultimata valet, MEN ingen chans i helvetet att jag hade sagt att det är vad man bör satsa på om man inte är redo på att böka runt med skiten en aning, och/eller om man inte är villig att lägga ut lite extra stålar(och potentiellt vara redo på att byta ut datordelar i längden?)

Jag tycker om att vi kan välja vad vi föredrar att spela på.

Medlem

Om priset hamnar ok så kommer jag sannolikt köpa nya xboxen när den släpps. Men är inte så hypad på just 4k-grejen som verkar vara i ropet just nu. Schysst, stadig fps i 1080 hade varit gott nog på konsoll.

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

Nu funderar jag bara på saken. Jag är personligen helt för PC - föredrar att spela på PC och har helt enkelt mer användning och glädje utav det, MEN jag kan ändå se varför någon hade velat ha en konsol. Först och främst kostnaden. Ja, man kan kasta ihop en dator för samma pris som en konsol antagligen men om jag huvudsakligen är ute efter att ENBART spela (vilket nog de flesta som köper en konsol är) så låter det onödigt bökigt att plocka ihop prylarna, bygga ihop skiten(såvida man inte betalar extra för någon som gör det åt en), installera operativsystem, samt att personligen sätter jag LITE högre krav på en PC än en konsol. Jag ser inte poängen i att skaffa en dator om du inte tänkt punga ut ordentligt för något ordentligt modernt oavsett, SÄRSKILT om du satsar på 4K - och då blir det troligtvis inte en liten slant, och t.om högre än någon konsol just nu. (Åter igen, ställer högre krav på PC. Även grafikinställningarna.)

Och sen något som är ett problem för mig personligen bara; jag blir lättare distraherad på PC. Istället för att faktiskt spendera tiden till att spela så fastnar jag med att läsa samma nyheter och kommentarer om och om igen på diverse forum. Med en konsol finner jag det betydligt "lättare" att bara starta och spela utan att bli distraherad - men vem vet, kanske bara är jag som sagt!

Oavsett så håller jag med om att PC är det ultimata valet, MEN ingen chans i helvetet att jag hade sagt att det är vad man bör satsa på om man inte är redo på att böka runt med skiten en aning, och/eller om man inte är villig att lägga ut lite extra stålar(och potentiellt vara redo på att byta ut datordelar i längden?)

Jag tycker om att vi kan välja vad vi föredrar att spela på.

Precis, att det ska vara så svårt för folk att förstå att alla vill inte sitta framför en dator. Jag har både en dator och en konsol som jag spelar på beroende på humör och har lika roligt på båda.

Skrivet av Leffe76:

Om priset hamnar ok så kommer jag sannolikt köpa nya xboxen när den släpps. Men är inte så hypad på just 4k-grejen som verkar vara i ropet just nu. Schysst, stadig fps i 1080 hade varit gott nog på konsoll.

Om man kan välja (något som jag hoppas på) så tar jag hellre 1080 60fps.

Medlem

Om den klarar 4K bra så är det väl helt klart ett rimligt val jämfört med PC. Ok, PC:ar kanske har lättare för det vid det laget, men i dagsläget behöver man ju punga ut med mycket pengar för att en PC ska klara 4K.

Själv har jag redan PS4 och en helt okej PC, så känner inget behov av det där. Har dessutom aldrig ens sett 4K med egna ögon så jag vet inte vad jag saknar.

Gärna dock att man kan välja att ha högre FPS på spelen men lägre upplösning. Men hur som helst tycker jag att allt detta kunde få vara en fråga för nästa riktiga generation konsoller, och inte bara någon sorts mellanting.

Medlem

Köper den samtidigt som jag skaffar ny 4k-TV med HDR. Kanske lite BFII också.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Gen
Medlem

Sony lär nog tycka att detta är en smula jobbigt
Skall bli intressant att se den faktiska prestandaskillnaden mellan den och Pro när DigitalFoundry gjort sina analyser.

Medlem

@Luciphear:
Att kunna sitta och pilla i 3ds max samtidigt som man öser Civ V med vänner är jävligt skönt. Speciellt när man väntar på att alla inklusive datorn ska göra färdigt sina drag.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Du har rätt. Jag borde ha kollat lite bättre. Såg du förresten på Ellos - "välj storlek"?

Det kanske är därifrån nyheten om switch med mindre storlek kommer ifrån

Sry för sen respons...

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det kanske är därifrån nyheten om switch med mindre storlek kommer ifrån

Sry för sen respons...

Precis min tanke


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

@Luciphear: ja det har du väl rätt i ^^

1
Skriv svar