Ställ dina frågor till Overwatch-utvecklarna

Robot
Ställ dina frågor till Overwatch-utvecklarna

Vi kör Norden-exklusiv intervju ikväll, vad vill du veta?

#blizzard, #overwatch


Medlem

Kommer vi få sen en bana baserad på Torbjörns hemtrakter?

Medlem

Varför har inte Torbjörn några svenska voicelines

Medlem
Skrivet av Neene:

Varför har inte Torbjörn några svenska voicelines

Tänkte precis fråga detsamma, alla andra karaktärer har sina egna voicelines, dessutom låter det som att de har den riktiga accenten för de flesta karaktärer, men inte den svenska. Tror det är en man från portugal som gör rösten till och med?

Min fråga: Kommer det bli en svensk-theme bana för Torbjörn?

Skägg.
10 Chambers

@raxogox: Push that fikavagn!


signatur
Medlem
Skrivet av Neene:

Varför har inte Torbjörn några svenska voicelines

Keith Silverstein som gör rösten är amerikan, så hellre en okej svensk accent än helt massakrerad svenska

Medlem

Varför är 21:9(ultrawide) beskuret jämfört med 16:9? Kommer det att fixas?

Medlem
Skrivet av raxogox:

Tänkte precis fråga detsamma, alla andra karaktärer har sina egna voicelines, dessutom låter det som att de har den riktiga accenten för de flesta karaktärer, men inte den svenska. Tror det är en man från portugal som gör rösten till och med?

Min fråga: Kommer det bli en svensk-theme bana för Torbjörn?

Finns ett gäng "utlänningar" som inte har några repliker på sina ursprungsspråk, så som Tobbe, Lucio, Reinhardt, Symmetra, och Pharah. Tror, men är inte hundra, att alla dessa spelas av amerikaner dessutom - så bristen på inhemska repliker är inte jättekonstigt, men fortfarande tråkigt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Keith Silverstein som gör rösten är amerikan, så hellre en okej svensk accent än helt massakrerad svenska

Ja, otroligt dåligt är det.

Medlem

Som många redan skrivit, kommer torbjörn få en bana baserad kring honom inom det närmsta?


signatur

God is dead

Medlem

Be dem att titta på det här klippet, det är såhär Torbjörn ska låta:
https://www.youtube.com/watch?v=kF--mg6k3R4

Medlem

När ska de fixa matchmakingen?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

När kommer Overwatchkampanjen?

Medlem

Har Blizz några tankar kring "problemet" med att support-spelare (särskilt de som spelar mycket Mercy) får mindre skill rating än andra klasser?
https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20745726495

Medlem

Jag och mina vänner hade väldigt kul med Uprising mode och vi vill alla veta om det kommer komma fler modes som denna i framtiden. Det hade varit underbart.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Why did you make competitive unbalanced on Assault and Hybrid maps by favouring the 2:nd team to attack?

The game is supposed to have equal attacking phases but that's not the case right now. If the team that attacks first fails to make progress in capturing the point the team that attacks second only has to touch the point uncontested for a split second. This forces the team that attacked first to defend on the capture point instead of at the chokepoint, making it harder for them to defend.

Medlem

Efter som Torbjörn är från Göteborg när kommer de byta namn på han till Glen? Efter som alla som kommer från Göteborg heter Glen

Medlem

Frågor:
Vilken karaktär har den mest spännande backstoryn enligt dig?
Skiljer sig din vision av overwatch-världen på något sätt från Metzens vision?
Kommer det någonsin släppas böcker som kommer handla om overwatch-världen?
Kan det vara frustrerande att ha en lore som man måste vänta med att berätta för fansen, till skillnad från andra spel där all berättelse ges ut på en och samma gång?

Medlem

Fler frågor:
Finns det något du kan berätta om var overwatch-världen är på väg?
Har ni en utstakad framtid för våra hjältar?
Vilken världsdel/stad, som vi inte sätt än, skulle du helst vilja visa oss i spelet eller på annat sätt?

Medlem

Då drämmer jag på några frågor!
Börjar med balanseringsfrågor och tankar kring dem, även om svaren blir "nej" (eller "ja") så är det mer intressant att få höra tankarna och motiveringarna bakom.

1. Kan Orisa få 100-200 i shield i utbyte mot HP som Zaria?
Jag tänker att detta kan kanske minska beroendet av en dedikerad healer.

2. Kan Lucio få en 2:a större men svagare healing-radie utöver den befintliga lilla?
Min tanke är att healing:en idag är så "binärt", alltså heal:a alla eller ingen. Tänker att en "avtrappning" med en större och svagare 2:a cirkel kan mjuka till det. (Kanske mer intressant med enbart en cirkel?)

3A. Kan Symmetra:s beam bryas av snabbare?
Den följer med en hel sekund även om man som genji eller phara flyger 10 meter iväg, står bakom Symmetra eller bakom en vägg.
Vill helt enkelt öka hennes roll som Support och samtidigt minska hennes dps roll. Inte att hon är OP, mer att hennes roll har blivit lite skev.

3B. Alternativt att kanske ändra vapnet så att Symmetra:s beam gör hälften skada men på det lägger på en "discord" som Zenyatta? Då agerar hon mer som en support än en dps:are

Frågor om gamedesign:

1. Lägga till för Reinhardt hans Shield bar under hans Health bar?
Utöver att man kan se medspelarnas Health bars ovanför karaktärerna, skulle det vara intressant att lägga till för Reinhardt hans Shield bar under hans Health bars så att man ser både health och shield?

2. Skulle vi kunna ha en högre fov?
Älskar spelet men blir illamående efter ett tag p.g.a. det. Med andra spel som kan ha högre fov kan jag spela hur länge som helst utan problem. Tyvärr kan inte min tjej spela med mig överhuvudtaget p.g.a. detta låga fov, hon kan inte ens titta på när jag spelar i mer än 3minuter!!! ='(
Hon försöker och hurrar på i.a.f. så gott hon kan <3 (tittar 1 min, sen vilar emellanåt med att spela på mobilen eller liknande)

Supertack på förhand

Medlem

Vad hände med telefonintervjun med Tim Willits? Har jag missat en färdiga artikeln om vad han svarade på allas frågor?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Freffo:

Varför är 21:9(ultrawide) beskuret jämfört med 16:9? Kommer det att fixas?

Ja kom in i framtiden nu blizzard. Alla andra spelstudios har vettigt stöd för 21:9 Diskuteras det något fortfarande? Det känns som många potentiella kunder går förlorade, inklusive mig själv. Som exempel stödjer CS 21:9 utan att pro spelare påstår att det ger någon fördel. Pro spelare tycks ändå föredra 24" (window mode är inte ovanligt heller) då det inte anser ultrawide ger några fördelar snarare tvärtom. Så ert gamla argument håller ju inte.

1
Skriv svar