Drömmen stendöd – NES Mini upphör även i Europa

Robot
Drömmen stendöd – NES Mini upphör även i Europa

Trivia: numer säljs en NES Mini varannan minut på Ebay för galna 3 000 kronor.

#nintendo-classic-mini


Medlem

Till er som är sugna extremt att köpa en NES mini på nätet så är det nog billigare att skaffa ett vanligt wii eller Wii u för att spela Virtual Console titlar.
Eller vänta till Virtual Console kommer till Switch "Om du äger en sådan såklart"
Själv så säljer jag ett Gamecube kompatibelt Wii till högsta budare


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Vilken sjuk hype för en liten Nes emulator =D


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Hur korkad får man vara när det finns gratis emulatorer och roms av alla spel som släppts bara för att få en plastlåda?

Medlem

Jag önskar Nintendo kunde gå ut med en förklaring varför de gör såhär? Mini Nes verkade nästan sälja bättre än orginal NES på sin tid. Den konkurrerar ju knappast med Switch...

Jag tänkte köpa en mest för att ha som samlarobjekt, men nu verkar den helt slut i Sverige.

Hoppas de släpper en ny utgåva framöver med fler spel eller att man kan köpa från estore, dom får gärna höja priset några hundralappar.

Fast jag hoppas mest på en mini SNES framöver.

Medlem

Ser mig som en rätt moralisk och principfast person, men i detta fall har jag inget problem med att folk skaffar t ex en RetroPie och "piratar" skiten ur Nintendos äldre titlar.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Vilken sjuk hype för en liten Nes emulator =D

Skillnaden är att det är ett original istället för nåt jäkla Hallon-pi. Ifall Nintendo inte kommer med väldigt glada nyheter angående varför man lägger ned denna coola lilla nostalgibox så har iaf jag köpt min sista produkt från dem.

Medlem

Är glad att jag fick min för 790kr, tycker synd om dem som köper nu för 1600-3000kr. Sen att folk ens lägger dessa pengar på denna grej.

För den påläste så helt klart är den värd 790kr i alla fall.

Medlem
Medlem
Skrivet av Ender:

Skillnaden är att det är ett original istället för nåt jäkla Hallon-pi. Ifall Nintendo inte kommer med väldigt glada nyheter angående varför man lägger ned denna coola lilla nostalgibox så har iaf jag köpt min sista produkt från dem.

SNES Mini?

Medlem

@Ender: Inge jäkla hallon-pi här inte, kör med min stationära och steamlink.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

eld
Medlem
Skrivet av Ender:

Skillnaden är att det är ett original istället för nåt jäkla Hallon-pi. Ifall Nintendo inte kommer med väldigt glada nyheter angående varför man lägger ned denna coola lilla nostalgibox så har iaf jag köpt min sista produkt från dem.

Ja alltså, namn är ju viktigt men du ser ju hur belönad man blir med brand loyalty.

retro-pi är det mest realistiska valet nu om man faktiskt hade tänkt använda den.

Medlem
Skrivet av Ender:

Skillnaden är att det är ett original istället för nåt jäkla Hallon-pi. Ifall Nintendo inte kommer med väldigt glada nyheter angående varför man lägger ned denna coola lilla nostalgibox så har iaf jag köpt min sista produkt från dem.

Det var aldrig tänkt att NES Mini skulle vara i långvarig produktion. Det blev en mycket populärare konsol än vad Nintendo hade räknat med och hade nog tänkt att de skulle stå kvar på hyllorna i månader, kanske till och med år, men så blev det som sagt inte. Nu vill de lägga all fokus på Switch, något som jag tycker är förståeligt med tanke på Wii U-floppen.

Jag skulle tippa på att fler NES Minis kommer att produceras i framtiden när efterfrågan av Switch har svalnat, men som det ser ut idag så är efterfrågan av Switch oerhört hög. I stort sett slutsålt överallt, och inte bara i Sverige utan i hela världen.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

@Ender: Inge jäkla hallon-pi här inte, kör med min stationära och steamlink.

Same same

Den hade gjort sig så bra på tv-bänken och nöjet att att smidigt duellera igenom alla klassiker med lilltjejen...fan också Nintendo!

Medlem

Jag har en regel att aldrig köpa gammla spel. Eftersom att varje gång jag gör det så slutar det med att jag roterar alla dom nya spelen. Utan att få någon tid över till dom gammla. Köper endå något gammalt ibland men det brukar jag nästan alltid få ångra.

Gen
Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag önskar Nintendo kunde gå ut med en förklaring varför de gör såhär? Mini Nes verkade nästan sälja bättre än orginal NES på sin tid. Den konkurrerar ju knappast med Switch...

Jag tänkte köpa en mest för att ha som samlarobjekt, men nu verkar den helt slut i Sverige.

Hoppas de släpper en ny utgåva framöver med fler spel eller att man kan köpa från estore, dom får gärna höja priset några hundralappar.

Fast jag hoppas mest på en mini SNES framöver.

Ja tack för hur man än vrider och vänder på det är det bara så jävla dumt och korkat och konstigt osv.

- Vi har en produkt som kostar nada att tillverka, som vi säljer med extremt bra marginal och som säljer som smör i solsken. Äääh, vi slutar tillverka den.

- Eh...va?

Medlem

Nintendo är idioter, grattis alla som tjänar pengar på detta, jag själv gjorde det och fick det dubbla, ångrar det inte en sekund nu när man vet att nintendo med flit skapade en produkt som var inte menat att finnas en längre tid i deras produktion.. total idioti mao.

Medlem

Samtidigt hos Nintendo:
"Konsolen säljer som smör, det är en väldigt stor efterfrågan! Vad gör vi chefen?"

"Hmmmm, det enda rätta.....LÄGG NER PRODUKTIONEN!"

"Hai...!"

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag önskar Nintendo kunde gå ut med en förklaring varför de gör såhär? Mini Nes verkade nästan sälja bättre än orginal NES på sin tid. Den konkurrerar ju knappast med Switch...

Jag tänkte köpa en mest för att ha som samlarobjekt, men nu verkar den helt slut i Sverige.

Hoppas de släpper en ny utgåva framöver med fler spel eller att man kan köpa från estore, dom får gärna höja priset några hundralappar.

Fast jag hoppas mest på en mini SNES framöver.

Misstänker att det kanske kan ha och göra med "gör det själv" videos hur man blaskar in 700 games i den och mjukvaruverktyg för det, sitter nog inte väl hos Nintendo.
Iofs, kan man göra motsvarande i annan "små elektronik" också men då är det inte Nintendo's egen hårdvara.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

1
Skriv svar