Battlegrounds får sin första stora månadspatch

Robot
Battlegrounds får sin första stora månadspatch

Blir det här spelet som vänder den tråkiga trenden för Early Access?

#Battlegrounds, #battleroyale, #koth


Medlem

Bra patch. Gillar att man äntligen ska kunna få se varandras markeringar på kartan och optimering för bättre FPS.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Skägg.
10 Chambers

@Milky_81: Ja, markeringarna kommer vara guld värda. Samt detta!


signatur
Medlem

"Fixed a bug that caused bald characters to have hair"

Skägg.
10 Chambers

@Jowcke: Ja, min gubbe gick från hårding till någon youtuber-wannabe med rött Skrillex-hår.


signatur
Geeks Gaming
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Same here! Hade en hård gubbe, som en liten version av the rock. Så fick han rött långt hår ifrån någonstans.
Lovar att det är därför jag dör oftare nu, inte för jag ej spelar lika mycket utan för att mitt röda hår lyser upp i skogen ; )

Medlem

Äntligen slipper man kuta runt som en "bad hair day Conan"

+ för snabb förflyttning i låg ställning


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Skägg.
10 Chambers
NuZ
Testpilot

Mycket bra patch! Ja jag hoppas det vänder de negativa för Early access. Dayz kommer nog läggas ner. H1 blev uppskjuten releas förra året till i sommar och nu detta som patchas ofta. Håller tummarna. Gillar playerunknowns moddar så tror på spelet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Veeeeeeeectooooooor! Coolare SMG får man leta efter.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av fatcamp:

@Carl Johansson-Sundelius:

Same here! Hade en hård gubbe, som en liten version av the rock. Så fick han rött långt hår ifrån någonstans.
Lovar att det är därför jag dör oftare nu, inte för jag ej spelar lika mycket utan för att mitt röda hår lyser upp i skogen ; )

@fatcamp: Springer du i skogen utan hjälm!?

Medlem

Det är en sjukt stor skillnad på en "lätt kulspruta" och en kulsprutepistol aka kpist.

Googla lite snabbt och ändra sedan i nyheten

Skägg.
10 Chambers

@Lerner: hahaha, jag lyckas alltid trigga möp:ar (PANSARVAGN!).


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Lerner: hahaha, jag lyckas alltid trigga möp:ar (PANSARVAGN!).

Den tar jag lätt med min missil!

Medlem

Man kan ju nästan tro att ni får betalt med tanke på hur mycket ni prislovar och skriver om detta spel. Känns ju inte som att det behövs en hel artikel för ett EA spel släpper en liten patch...vilket är långt ifrån ovanligt.

Skägg.
10 Chambers

@mobmoben: Vi skriver om spel vi gillar och vi tror att våra läsare gillar, och Battlegrounds är väldigt aktuellt just nu. Om du tycker att vi borde skriva om något annat, använd gärna taggen #nyhetstips.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Medlem

@mobmoben:

Jag tycker denna patch är det bästa jag läst från en developer. Jag har suttit och pratat på Discord med polare "Fan man borde kunna göra X, dom borde lägga till Y, irriterande bug med Z" 99% av det jag tänkt på är kommer i denna patch

Geeks Gaming

@fakka: vi saknar fortfarande underkläder med rosa flamingos! #believe
#teamnopants

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Man kan ju nästan tro att ni får betalt med tanke på hur mycket ni prislovar och skriver om detta spel. Känns ju inte som att det behövs en hel artikel för ett EA spel släpper en liten patch...vilket är långt ifrån ovanligt.

Det är nog snarare för att det är ett väldigt kul spel som de fastnat för (jag har själv inte fastnat så här hårt för ett spel på länge!)


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Ser inget om att de fixat FOV/zoom samt ocroppat verticalt för 21:9 som de för några dagar sedan totalt strulade till.

Medlem

När gick patchen live? Jag hade äckligt rött stripigt svetthår igår kväll.

Skägg.
10 Chambers

@russinkungen: Imorgon klockan 10 kommer den.


signatur
Medlem

Lite skoj med "Röda håret", grabben körde flint och gick i spinn då han "vaknade upp med det" så jag fick läsa på lite i deras forum och deras twitter där det verkar komma ganska raskt om något dyker upp. Jag häpnade över antalet poster rörande detta

Stort "YES" när han fick en kepa att sätta över den något "gulliga"? frissan.

Det jag verkligen skulle vilja veta var "background story'n" till detta röda hår från flint, var det nu ett rent misstag eller ett utslag av humor?

Och fet patch förstås, ska bli skoj och prova imorgon.

-cb99

Deras twitter,
https://twitter.com/pubattlegrounds


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@russinkungen: Imorgon klockan 10 kommer den.

Härligt! Hoppas de även löser laggen när man plockar upp saker eller öppnar dörrar. Vet DayZ hade samma problem. Man trycker F men inget händer. Samma när man ska gå in i bilar så man trycker ilsket två gånger eller fler och råkar gå ur den igen. Sen tar man en KAR98 mellan ögonen från ingenstans.

Medlem

Galet bra patch, så många stora och små detaljer som fixas!

Medlem

Min gubbe fick halva håret rött och långt, andra halvan snaggad. Såg sådär ut...

Håller med ovanstående att detta är ett väldigt kul spel. Dels för att ingen spelomgång är den andre lik och dels för att det är jäkligt adrenalinpumpande.

Fattas bara fler världar, tonvis med fler olika vapen och optimering.

Medlem

Lyckan att kunna testa tidigt idag och för mig spelar det mycket bättre!
Känns redan på ön.
Iofs, säkert beroende på HW men jag är lte "smålycklig" i alla fall

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Skägg.
10 Chambers

Känns som bättre flyt, och har fått tillbaka mitt snagg!


signatur
12
Skriv svar