103 000 spelade Battlegrounds samtidigt i helgen

Robot
103 000 spelade Battlegrounds samtidigt i helgen
Medlem

Roligt spel, men lite väl dyrt för det skrala innehållet, IMHO.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av superapan:

Roligt spel, men lite väl dyrt för det skrala innehållet, IMHO.

Det känns som ett sånt här spel många kommer lira intensivt i ett par månader, likt Dayz, innan det mattas av. Mycket bygger ju på spänningen mellan spelarna själva.


signatur
Medlem
Skrivet av superapan:

Roligt spel, men lite väl dyrt för det skrala innehållet, IMHO.

Alpha och lär väl komma mer med tiden : )

Medlem

Tröttnade ganska fort på spelets enda karta, synd när det annars är riktigt bra.

Medlem

Tycker det är skitroligt, skaffade det i fredags och har kört 25 timmar eller något redan blir så spännande när det bara är 20 pers kvar och adrenalinet hoppar igång!

Blir kul att följa spelets gång!

Medlem

@kebbe: jag utgår från att det kommer mer. Men ja, kommer det bara finnas en ö, så lär det inte hålla i längden.

Medlem

Skam och sägandes,
Körde jag aldrig vare sig dayz eller h1z1 och har ingen större koll på dessa.
Antagligen därför (hoppas jag ) som inlärningskurvan och erhålla "rätt" beteende tog lite tid men har lossnat.

PUBG är,
*Lätt ett av de spel på lång tid som verkligen engagerat mig,
*Grymt skoj att spela med vänner,
*Får pulsen att stiga på ett sätt som inte varit fallet på länge,

Vad det har "gående för sig",
*Är ett rent pc-spel och inte några skulor från något console utvecklat spel,
*Implementerade en trovärdig policy och anti-fusk motor från start, något som några av de "stora" inte slösar pengar på längre,
*Fått till något som fungerar med +100k online som nu i går,

Ser fram mest emot just nu,
*När de fått till fixen på de problem som de hittat/identifierat i kärnan av server-koden, helt spelbart nu men det lär inte bli sämre då.

Framtiden,
*Om de har något kartverktyg i någorlunda skick så tror jag vi kommer att se någon karta till inom rimlig tid, man har redan funktionalitet för de mesta gående och fungerande.
*Med vädereffekter fungerande så borde steget inte vara så långt till snö och kanske till och med mörker.
*Med den mängden pengar de redan dragit in så kan man misstänka att göra saker som ex.vis fler bilar, vapen, båtar osv med "nya" in i projektet inte är en alldeles orimlig förväntan.

Farhågor,
*Att de tappar farten och tar del av det "goda livet" istället och sätter "sprätt" på lite av sin kosing.
*Att de faller/dukar under för de garanterat redan nu som flugor kretsande runt en gödselstack en varm sommardag ettriga investerare, bönräknare och andra kontant sugna som saknar visioner, vilka kan tränga sig in och förstöra en annars god inriktning av spelets utveckling.

Men jag hoppas förstås på en riktigt lång och därigenom trendsättande framgångssaga som visar att det verkligen lönar sig att "sikta" på oss pc-spelare som målgrupp.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

För de som pratar om karta så har utvecklarna sagt på deras stream att dom redan håller på att jobbar med nästa karta, och även mod verktyg (kommer vara på separata servrar)

De har massa planer som ger spelet en ljus framtid om de lyckas med det

Medlem

Gillar spelet även om jag mest springer runt utan att se någon tills det är ca 20 pers kvar och jag blir dödad av någon jag aldrig ser

Avstängd

Hade gärna sett ett sånt här spelläge i Ghost Recon wildlands. Hade varit hur grymt som helst!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Komured:

Gillar spelet även om jag mest springer runt utan att se någon tills det är ca 20 pers kvar och jag blir dödad av någon jag aldrig ser

Då hoppar du ner i skogen antar jag?

Tips: Hoppa ner vid skolan i mitten av kartan, vid kärnkraftverket eller militärbasen. Stöter du inte på någon där tidigt ska jag äta upp min morgonrock som jag just nu sitter i och surfa naken på fz resten av veckan.

Medlem

Calle, vad är det för specs på datorn du lirar på? Ser väldigt snyggt ut samt flyter på bra. Jag har i7 4770k och gtx 970, 16gb ram, men kör allt på low med 40-60 fps..,.

NuZ
Testpilot

@OddGreen: Ser nog jämnare ut för att de är inspelat men ingen får nog högre än så. Vissa jag sett med en fet I7a och 1080 kort ligger runt 80 med medium inställt. Är ett väldigt roligt spel men flyter på så fruktansvärt dåligt. H1z1 har ju annars börjat flyta på riktigt bra nu nära releasen. Blev ju uppskjutet i november så lär gå ur early access i sommar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skägg.
10 Chambers

@OddGreen: Det är lite olika burkar. Just vid det tillfället är det en I7, dubbla GTX 980 (oklart hur SLI-optimerat det är) och en helvetes massa ram. Skulle säga att fps:en är väldigt fladdrig, hoppas morgondagens patch förbättrar den. De skriver bland annat att datorer som ligger kring lägstaspecsen ska få optimeringar.


signatur
Medlem
Skrivet av D01tY:

@OddGreen: Ser nog jämnare ut för att de är inspelat men ingen får nog högre än så. Vissa jag sett med en fet I7a och 1080 kort ligger runt 80 med medium inställt. Är ett väldigt roligt spel men flyter på så fruktansvärt dåligt. H1z1 har ju annars börjat flyta på riktigt bra nu nära releasen. Blev ju uppskjutet i november så lär gå ur early access i sommar

H1 är dock om du frågar mig otroligt mycket sämre i kontroller och presentation än PUBG

NuZ
Testpilot

@Komured: ja det är helt sant. Jag spelar båda och gillar båda på olika sett. H1 är ett arcad lir med snabba matcher o mycket action. PUBG är en tactical shooter och mer inspirerat av PU's ARMA mod


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar