Detta får du i deluxe-utgåvan av Battlefront II

Robot
Detta får du i deluxe-utgåvan av Battlefront II
Medlem

Beror ju på om det är exklusivt eller om man kan grinda sig till det. Är det grindbart så är det väl ok.

Geeks Gaming

Hmm, jag är inte intresserad av det, alldeles för sparsamt med saker för ytterligare 100 kr (om det nu är konsol pris, är det för PC-versionen är det standard edition som gäller) men man kunde utröna en intressant detalj tycker jag.

Står i artikeln att man kommer få qoute "The A280-CFE blaster rifle and scope modification". Så frågan blir om de menar med Scope modification om man kan lägga till attachments eller inte. Hmm.....

Vore kul om det skulle vara så med grepp, sikten och annat man kan komma på. Får se när det närmar sig releasen. Litet avaktande just nu iallafall.

Medlem

Om "abilities" och vapen är låsta bakom paywall är det lika illa som ett season pass i min mening. Noll förtroende för Dice efter det tech-demo BF1 var.

Medlem

Varje gång längtar man tillbaks i tiden då man läser sådant här, för en sekund. Vi får hoppas att det inte påverkar spelglädjen.

Medlem

Om dom gjorde spelet i stuk som Battlefield 1 så kanske det skulle vara intressant.
Men tycker att fordon och sådant ska vara spawns på kartan och inget man startar med :>
Och Heroes ska inte vara en jävla random power up som du kan hitta, som i tidigare spel så var man tvungen att döda en hel hög med folk för att kunna spawna som en speciell karaktär som inte var SUPER OP som i senaste spelet


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

@kebbe: bf1 tech demo? troll.

Gnällkuk

Precis som ovanstående säger. Så länge det inte är exklusiva saker man inte kan låsa upp senare, så fine. Alla har inte samma tid att lägga ned på ett spel och då kan det vara skönt att det finns möjligheten att köpa till unlocks.

Får hoppas att de väljer att släppa framtida saker för pengar som enbart är kosmetiska. Nu har jag ingen koll på (om det ens finns något officiellt), men deras försäljning av battlepacks för bf1 borde ju vara en bra indikation på om folk är villiga till att spendera pengar där.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Araxes:

@kebbe: bf1 tech demo? troll.

Hur är han ett troll menar du? Bf1 är ett glorifierat tech demo och vill du ha hela spelet får du hosta upp ytterligare 50 dollar efter att ha betalt 60 redan.

Medlem

Allt sånt skit är girigt.

Ambassadör
Xbox

Ska bli intressant att se hur modellen för tillägg kommer att se ut.

Applåderar alla alternativ till överprissatta season passes och DLC.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Om dom gjorde spelet i stuk som Battlefield 1 så kanske det skulle vara intressant.
Men tycker att fordon och sådant ska vara spawns på kartan och inget man startar med :>
Och Heroes ska inte vara en jävla random power up som du kan hitta, som i tidigare spel så var man tvungen att döda en hel hög med folk för att kunna spawna som en speciell karaktär som inte var SUPER OP som i senaste spelet

Just detta har man ju nu fixat
Fordon tar man liknande BF1 via spawn skärmen ist för pickups. Och vissa lättare fordon likt BF1 spawnar direkt ute på kartan.
Inga mer hero-pickups heller utan man måste förtjäna dessa numer.

Dem verkar faktiskt ha lyssnat och åtgärdat det mesta av det som folk klagat på och saknade i det förra spelet.
Själv köpte jag inte det förra spelet pga det snåla innehållet, men detta kommer jag nog garanterat att köpa nästan bara för att belöna EA och framför allt Dice för att dem faktiskt börjat lyssna på sina spelare

"JackFrags" hade en liten frågestund med Dice och täcker även upp väldigt mycket ang spelet och alla förbättringar i en ny video https://www.youtube.com/watch?v=N1Ll_hE9EG4&t=324s

Avstängd
Skrivet av Barkbiten:

Bf1 är ett glorifierat tech demo

Dummaste jag hört på länge, utveckla!

Medlem
Skrivet av Araxes:

Dummaste jag hört på länge, utveckla!

Varför ska jag göra det? Du kommer ju bara säga att det är korkat eller att jag trollar utan att komma med egna argument precis som du gjort i dina senaste inlägg.

Avstängd
Skrivet av Barkbiten:

Varför ska jag göra det? Du kommer ju bara säga att det är korkat eller att jag trollar utan att komma med egna argument precis som du gjort i dina senaste inlägg.

Gör du inte det bekräftar du bara att du är ett troll som kommer med tramspåståenden. Det är upp till dig att välja.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Gör du inte det bekräftar du bara att du är ett troll som kommer med tramspåståenden. Det är upp till dig att välja.

Ja för du själv kom ju med bra motargument till varför det inte är det, åh just det du sa bara att alla som inte har samma åsikt som dig själv är troll. Bf1 är ett reskin på bf4 och känns inte ett skit som första världkriget. Kampanjen är bara där för att visa upp alla coola effekter och är mest slöseri med tid. Nu när jag tänker efter så är spelet mer likt Battlefront som verkligen va ett tech demo. Lite content och sen är det återigen betala fullpris för halva spelet och 50 dollar för att få resten. Jag ville ha ett första/andra världkrig spel men fick ett reskinat cash-grab.

Avstängd
Skrivet av Barkbiten:

Ja för du själv kom ju med bra motargument till varför det inte är det, åh just det du sa bara att alla som inte har samma åsikt som dig själv är troll. Bf1 är ett reskin på bf4 och känns inte ett skit som första världkriget. Kampanjen är bara där för att visa upp alla coola effekter och är mest slöseri med tid. Nu när jag tänker efter så är spelet mer likt Battlefront som verkligen va ett tech demo. Lite content och sen är det återigen betala fullpris för halva spelet och 50 dollar för att få resten. Jag ville ha ett första/andra världkrig spel men fick ett reskinat cash-grab.

lol. att du inte gillar spelet gör det inte till ett tech-demo.

varför skulle jag ens komma med motargument? det är alldeles självklart att det är ett spel och inte ett tech demo.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Ja för du själv kom ju med bra motargument till varför det inte är det, åh just det du sa bara att alla som inte har samma åsikt som dig själv är troll. Bf1 är ett reskin på bf4 och känns inte ett skit som första världkriget. Kampanjen är bara där för att visa upp alla coola effekter och är mest slöseri med tid. Nu när jag tänker efter så är spelet mer likt Battlefront som verkligen va ett tech demo. Lite content och sen är det återigen betala fullpris för halva spelet och 50 dollar för att få resten. Jag ville ha ett första/andra världkrig spel men fick ett reskinat cash-grab.

Smaken är som baken, delad
Jag har själv spelat alla bf spel sen BF1942 och BF1 är helt klart ett av dem bästa. Är nu uppe i cirka 130 timmar vilket är bra mycket mer tid än jag spenderar i andra spel. Ska du ha lika många timmars underhållning i form av bio tex så ska du gå på bio 65 gånger och får slänga ut runt 10 000 kr

1
Skriv svar