Life is Feudal MMO: Så överlever du de första timmarna

Robot
Life is Feudal MMO: Så överlever du de första timmarna
Inaktiv

Oj, ännu ett överlevnadsspel? Måste legat mycket tankekraft bakom beslutet - vi gör ett likadant spel som alla andra survival-typer.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Segas:

Oj, ännu ett överlevnadsspel? Måste legat mycket tankekraft bakom beslutet - vi gör ett likadant spel som alla andra survival-typer.

Har funnits på Steam sedan 2015. Men visst, även då var marknaden proppfull.

Medlem

jag tycker det inte kan finnas nog med sådana spel. speciellt om dom är bra.
detta är gubbsvårt dock. men kul.

Medlem

@Sisyr: Tekniskt sett är detta MMO inte samma spel som det som funnits på steam sedan 2005.
Visst, de spelar likadant men istället för att ha mindre servrar med upp till 60 (eller vad det nu kan vara) spelare så är detta ett MMO med en mycket större karta samt många fler spelare (om de nu får så många spelare dvs).

Själv spelade jag väldigt mycket Life is Feudal förut men blev less när servern jag spelade på splittrades och alla jag spelade med drog till olika servrar. Har inte haft någon lust att ens testa detta som MMO, speciellt med tanke på hur stort griefing kan vara i detta spel.

Medlem

Jag har massvis med speltimmar med LiF. Dock tröttnade jag på att hela tiden få allt jag gjorde sabbat av skitungar från öst. Hittade man en grupp som inte gjorde detta så vägrade de samarbeta och köra handel med oss andra.

Men där emot om de gjorde en variant, där hela upplägget gick ut på att överleva genom att hjälpas åt - handel osv. Gå ihop i grupper med bosättare, där alla spelarna har sina egna färdigheter - då ställer jag upp direkt.

Men tyvärr kommer jag aldrig mer spela LiF, Rust eller liknande under de här spelbetingelserna. Har helt enkelt tröttnat.

Medlem

Undrar om man verkligen kan komma så långt inom 5 timmar. Deras "Proof of Concept"(?) Variant Life is Feudal: Your Own är visserligen lite gammal nu och får inga uppdateringar pga denna MMO version, men där finns det ju grind så in i helv...
Jag älskar konceptet och ideen av detta, dock orkar jag inte längre med grind som jag gjorde när jag var yngre och hade mera tid. Fast, jag är kanske inte målgruppen....

Medlem

@Rh3nium: detta stämmer inte riktigt. LiF YO får fortfarande uppdateringar. Senaste uppdateringen kom för bara några dagar sedan samt att det är fler uppdateringar på gång.

Om jag inte har förstått det helt fel så ligger fokuset på mmo't men eftersom de bygger på samma teknologi så uppdateras de hand i hand.

I en kommande uppdatering så ska de visst läggs till hästvagnar. Senaste uppdateringen la grunden för att detta ska fungera.

Medlem

Var ju rätt svårt att lyssna på han i längre än 30 sekunder.

Dessutom tyckte jag att det påminde lite väl mycket om stel, buggig, fantasilös dynga... // glatt humör


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Bunisher:

@Rh3nium: detta stämmer inte riktigt. LiF YO får fortfarande uppdateringar. Senaste uppdateringen kom för bara några dagar sedan samt att det är fler uppdateringar på gång.

Om jag inte har förstått det helt fel så ligger fokuset på mmo't men eftersom de bygger på samma teknologi så uppdateras de hand i hand.

I en kommande uppdatering så ska de visst läggs till hästvagnar. Senaste uppdateringen la grunden för att detta ska fungera.

Ok, tack, jag måste ha läst fel ngnstans.

Medlem

@Rh3nium:

http://steamcommunity.com/games/lifeisfeudal/announcements/de...

6e april kom denna uppdatering. Det har kommit fler mindre hotfixes för denna patch under månadens gång.

1
Skriv svar