Battlefield 1 – miss gör tanksen sårbara som förr

Robot
Battlefield 1 – miss gör tanksen sårbara som förr
Medlem

Tycker det verkar nice, varför skall man behöva gå fram till tanksen om man inte måste? Dom är ändå redan helt op...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

phi
Medlem

Jag vet inte om jag tycker att det något problem egentligen. Jag tycker tanksen är på tok för OP som det är i dagsläget. Du behöver inte vara särskilt duktig spelare och kan ändå sitta där med 30-0 och högst score efter en match tack vare att du suttit i en tank hela tiden.

Att då fylla ett fordon med explosives och ta ut tanks ser jag bara som en form av hard counter. Är tankspelaren duktig och dessutom har några polare med sig så får de oftast stopp på dig ändå innan du hinner fram.

Jag har då aldrig själv upplevt det som ett problem då jag själv rullat runt i tanks.

Medlem

Ni som klagar på att tanks är OP:

DET ÄR TANKS!!! Det är inte meningen att de ska vara gjorda av papper, det är en låda gjord av PANSAR med KANONER monterade på den som rullar runt!!!!

Medlem

@Makkapakka: du har 100% rätt!
Det ska vara som du säger, tyvärr tror folk att allt ska vara som i CS eller något liknade barnspel.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

@Makkapakka: Det må vara men det är ett spel och spel behöver balans.

Hur förklarar du då att ett flygplan kan släppa bomber rakt i palle och så fort polarn är där med kanylen är man uppe på benen som om ingenting har hänt?

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Ni som klagar på att tanks är OP:

DET ÄR TANKS!!! Det är inte meningen att de ska vara gjorda av papper, det är en låda gjord av PANSAR med KANONER monterade på den som rullar runt!!!!

Det är inte som att spelet öht är realistiskt eller försöker vara det...

Nu har jag iofs inga problem med att tanksen tål mycket, det är ju bara att skita i dom eller att skjuta på typ banden eller något.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

phi
Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Ni som klagar på att tanks är OP:

DET ÄR TANKS!!! Det är inte meningen att de ska vara gjorda av papper, det är en låda gjord av PANSAR med KANONER monterade på den som rullar runt!!!!

Det jag stör mig på är inte själva tanksen i sig utan snarare är de tar bort en stor del av skicklighetsaspekten i spelet. Som sagt, du kan vara ganska kass och ändå köra över motståndarlaget så länge du sitter i en tank.

En anledning till att de är OP enligt mig är dels för att alla klasser kan reparera tanksen och dessutom inifrån. Man löper alltså ingen risk för att bli dödad under tiden man reparerar utan kan bara åka dra iväg när det börjar hetta till, reparera och åka tillbaka - rinse and repeat till matchen är slut. Har du sedan någon som åker med dig som inte är helt värdelös så tar sig inte fienderna fram tillräckligt nära för att få sönder banden heller.

Kort sagt; du sitter säkert i en pansarburk och kan utan större ansträngning eller skills köra över motståndarlaget. Det blir väldigt obalanserat.

Medlem

Fick mig att tänka på denna gamla klassiker:
spotify:track:4xDn16q8ROIWmeFe758LCV


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

@phi: Vad snackar du om? Var det länge sedan du spelade BF1?
Endast en spelare med Tank-class (den man får då man spawnar som förare i tank) kan reparera inifrån. Eller Supportklassen med repairtool kan endast reparera utifrån.
Dom är bra balancerade, en skillad förare kan dominera i en tank ja, men en skillad assaultklass kan ta ner en tank själv med sina gadgets också.

En dålig tankspelare klarar sig inte länge ute på stridsfältet ska jag tala om för dig.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Ni som klagar på att tanks är OP:

DET ÄR TANKS!!! Det är inte meningen att de ska vara gjorda av papper, det är en låda gjord av PANSAR med KANONER monterade på den som rullar runt!!!!

Realism-argumentet faller samman när en ensam spelare kan köra, skjuta och reparera tanken själv. Eller när majoriteten av slagfälten består av helautomatiska vapen. Eller när döda spelare återupplivas och springer omkring som yra höns hela matchen. Kort sagt: BF1 är ett arkadspel fokuserat på hur roligt det är att spela, realism är inte en faktor.

Skrivet av IceMan:

@Makkapakka: du har 100% rätt!
Det ska vara som du säger, tyvärr tror folk att allt ska vara som i CS eller något liknade barnspel.

Hur menar du när du jämför mot CS? Om något ligger det sistnämnda ett par nivåer över den "realism" BF har att erbjuda ens i hardcore-läget. Att det är populärt bland P12:or gör ingenting för att ändra det faktum.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@Makkapakka: Det må vara men det är ett spel och spel behöver balans.

Hur förklarar du då att ett flygplan kan släppa bomber rakt i palle och så fort polarn är där med kanylen är man uppe på benen som om ingenting har hänt?

Spelmagi, uppenbarligen. På samma sätt som plan aldrig får slit på ammunition, eller något annat fordon för den delen. Vad är din poäng? Att stridsvagnar ska vara gjorda av papper, för att någon kan återuppliva någon annan med en kanyl?

Medlem
Skrivet av phi:

Det jag stör mig på är inte själva tanksen i sig utan snarare är de tar bort en stor del av skicklighetsaspekten i spelet. Som sagt, du kan vara ganska kass och ändå köra över motståndarlaget så länge du sitter i en tank.

En anledning till att de är OP enligt mig är dels för att alla klasser kan reparera tanksen och dessutom inifrån. Man löper alltså ingen risk för att bli dödad under tiden man reparerar utan kan bara åka dra iväg när det börjar hetta till, reparera och åka tillbaka - rinse and repeat till matchen är slut. Har du sedan någon som åker med dig som inte är helt värdelös så tar sig inte fienderna fram tillräckligt nära för att få sönder banden heller.

Kort sagt; du sitter säkert i en pansarburk och kan utan större ansträngning eller skills köra över motståndarlaget. Det blir väldigt obalanserat.

Låter som motståndarlaget är väldigt överkört redan innan stridsvagnen kommer in. Jag har då sällan sett stridsvagnar överleva på det sätt du säger. Du valde att utelämna att när du sitter i stridsvagnen och reparerar, så räcker det någon nyser i stridsvagnens generella riktning, så får du börja om. Smälla stridsvagnart är ganska lätt som fotsoldat, även utan denna taktik. Det bara krävs *gasp* lagarbete.

Skrivet av kebbe:

Realism-argumentet faller samman när en ensam spelare kan köra, skjuta och reparera tanken själv. Eller när majoriteten av slagfälten består av helautomatiska vapen. Eller när döda spelare återupplivas och springer omkring som yra höns hela matchen. Kort sagt: BF1 är ett arkadspel fokuserat på hur roligt det är att spela, realism är inte en faktor.

Så realism är inte en faktor? Varför har de då inte laservapen for good measure? Rymdskepp? Kanske lite Jedi och Sith medans de ändå är på gång? För att, fuck realism, det är ett arkadspel.

Inaktiv
Skrivet av Makkapakka:

Spelmagi, uppenbarligen. På samma sätt som plan aldrig får slit på ammunition, eller något annat fordon för den delen. Vad är din poäng? Att stridsvagnar ska vara gjorda av papper, för att någon kan återuppliva någon annan med en kanyl?

Spelmagi och balans känns lite synonymt i det här fallet. Jag tror många skulle känna mindre spelmagi om stridsvagnarna var OP. Nu säger jag inte att stridsvagnarna ska vara gjorda i papper för att få det balanserat utan många gånger kan det var lagspel som är nyckeln för att ta ner en tank.

Medlem

Tycker själv att det är väldigt lätt att slå ut en tank även i BF1 speciellt light tank.

Tanksen var bara OP i betan när ingen visste hur man skulle slå ut dem.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Så realism är inte en faktor? Varför har de då inte laservapen for good measure? Rymdskepp? Kanske lite Jedi och Sith medans de ändå är på gång? För att, fuck realism, det är ett arkadspel.

Med tanke på hur slagfälten ser ut i BF1 hade lite Star Wars-tema knappast gjort till eller från för "realismen" i det spelet.

phi
Medlem

@rewoX: Vad jag menar är givetsvis att alla kan spawna i tanken och kan då reparera inifrån. Inte att du som assault kan hoppa in i en tom tank och reparera inifrån.

Spelade senast nu i helgen. Jag är väl antagligen bäst i världen på att köra tank då (hint: det är jag inte) eftersom att jag dör i princip aldrig ifall jag sitter i en tank.

En skillad spelare kan göra annat än köra tank. Jag ser hela tiden hur tankspelare dominerar matcher men så fort de inte sitter i en tank klarar de knappt hålla en breakeven k/d och harvar på i mittenskicket av scoreboarden. Ett tydligt tecken på att de inte är särskilt skillade spelare.

Medlem

@phi: Det däremot har du rätt i! Vissa har bara "talang" i en tank/flygplan. Men så fort dom hamnar utanför fordonet så är dom försvarslösa xD
Älskar att ge allt för att sänka ner någon tank/flygspelare som har typ 25-0. Dom blir sjukt frustrerade då de märker att man är ute efter att förstöra deras k/d och score hela tiden i resten av matchen!

Medlem

inte mer än rätt, man kunde ju köra den tekniken lr dylik i verkligheten, så varför inte i spelet. borde inte fixas


signatur

//monster

Medlem

Provade det där i dag, var jobbigt att hålla på med. Folk ska komma och jäklas när man riggar upp, svårt att hitta nya förstörbara grejer i rätt höjd när man avverkat flera dylika i misslyckade försök. Sen svårt att hitta nån tank innan man blir ihjälskjuten.

För övrigt verkar det inte finnas en kotte under typ level 87 som spelar. Nästan alla är level 97 känns det som, haha. Fastän man själv är dålig får man inte möta en enda motståndare som inte lever och andas Battlefield i egenskap av oerhörd expert.

1
Skriv svar