Se alla genvägar och 1080p-grafiken i Mario Kart 8 Deluxe

Robot
Se alla genvägar och 1080p-grafiken i Mario Kart 8 Deluxe

Nintendos andra riktigt stora Switch-spel är snart här.

#1080p, #60-fps, #mario-kart-8, #nintendo, #switch


Inaktiv

Faaaaast MK8 är väl ett spel till WiiU från 2014? Visst att den här versionen pryds av deluxe i titeln men känns inte som den färskaste konserven i hyllan.

Medlem

är det bara jag som har väldigt svårt att peka på några skillnader mellan versionerna?


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Faaaaast MK8 är väl ett spel till WiiU från 2014? Visst att den här versionen pryds av deluxe i titeln men känns inte som den färskaste konserven i hyllan.

Deluxe-version ska innehålla allt extra content som släppts efter releasen av spelet, som normalt kostar pengar. Men annars ska det vara exakt samma tror jag.

Medlem

Switch versionen ser ut att ha högre fps med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Deluxe-version ska innehålla allt extra content som släppts efter releasen av spelet, som normalt kostar pengar. Men annars ska det vara exakt samma tror jag.

Där är även splatoon karaktärer som är nya och utökat battle mode. Plus 1080. Sen kan man spela det över allt nu. Typ på Lunchen i skolan eller på jobbet.

Medlem

Det var väl 1080p till WiiU med?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Det var väl 1080p till WiiU med?

Nope 720p http://www.cinemablend.com/games/Mario-Kart-8-Confirmed-Nativ...

Medlem
Skrivet av Seraium:

Switch versionen ser ut att ha högre fps med.

Båda kör i 60 FPS. Switch har dock högre upplösning.

Medlem

Jag tycker det är svagt av Nintendo att släppa samma spel en gång till utan att ens lägga till några nya banor, dom har haft flera år på sig.

Jag har fortfarande inte skaffat en Switch och har redan Mario Kart 8 på Wii U, så det känns inte värt att skaffa samma spel en gång till utan tt man får nya banor. Några nya figurer och ett nytt battle mode motiverar inte ett köp.

Hade det bara varit några nya banor hade jag kunnat tänka mig att skaffa Switch med MK8 Deluxe.

I nuläget så kan jag både köra nya Zelda och MK8 på Wii U med minimala skillnader.

Hoppas Nintendo släpper ett MK9 framöver eller nya DLC till MK8, vore bedrövligt annars.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag tycker det är svagt av Nintendo att släppa samma spel en gång till utan att ens lägga till några nya banor, dom har haft flera år på sig.

Jag har fortfarande inte skaffat en Switch och har redan Mario Kart 8 på Wii U, så det känns inte värt att skaffa samma spel en gång till utan tt man får nya banor. Några nya figurer och ett nytt battle mode motiverar inte ett köp.

Hade det bara varit några nya banor hade jag kunnat tänka mig att skaffa Switch med MK8 Deluxe.

I nuläget så kan jag både köra nya Zelda och MK8 på Wii U med minimala skillnader.

Hoppas Nintendo släpper ett MK9 framöver eller nya DLC till MK8, vore bedrövligt annars.

Fast egentligen är det ju inget som inte görs till Xbox och playstation. Se bara på alla remasters till Xbox one o ps4. Samma gällde ju Xbox 360 och ps3. Detta är en remaster med lite högre upplösning på samma sätt som alla halo remasters till 360 och one är. Men förhoppningsvis kan de lösa någon rabbat deal om man äger spelet på Wii u men inget jag skulle räkna med ( i alla fall inte om spelet är på skiva) Detta är ju dock trevligt för de som skippade Wii u, för har man inte spelat mk8 tidigare så står det sig ju bra än idag

Medlem

Perfekt till alla som inte spelat mk8 tidigare. Själv köper jag ingen switch förens i vinter när nya Mario kommer. Känns extremt torrt med spel till switchen just nu......


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

eld
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

...Detta är en remaster med lite högre upplösning på samma sätt som alla halo remasters till 360 och one är...

Nu lugnar vi oss lite! Master chief collection släpptes ju med halo 1, 2, 3 och 4.
halo 1 och 2 fick dessutom en rejäl grafisk overhaul.

Mario kart 8 till switch är en port rakt av till en lite snabbare konsoll, det är ungefär som när ett spel släpptes till xbox360 för att lite senare släppas till ps3 eller vice versa, fast då mycket senare i det här fallet.

Vi kan säga så att sänkta priser inte är Nintendos grej, dom brukar sälja sina spel till fullpris fram tills att universum nått maximal entropi!

Medlem

@eld: jag är lugn. Jag vet att de lagt till mer än bara högre upplösning i hall fallet, men det behövdes ju också med tanke på hur spelen såg ut. Köpte själv register av ettan till 360 gjord i halo 3 motorn.
Tycker du mariokart 8 saknar något grafiskt som förstör upplevelsen?

Har för mig du fick rabatt på vc spel till wii u om du ägde samma till vanliga wii eller har jag fel?

Medlem

Man släpper alltså ett 3 år gammalt spel som redan spelats sönder flera gånger om. Minimala skillnader rent grafiskt ovanpå det.
En enkel genväg för ett spel till den nya superkonsollen 2017?! Är det på riktigt eller driver dem med konsumenterna? Iof att mjölka guldkossan går ju bra så länge folk är dumma nog att gå på det. Nintendo är ett enda stort skämt.

Medlem

@devilrat: Som sagt tidigare i tråden. Det här är inget annat än vad som görs till de andra konsolerna. Till exempel The last of us, heavy rain, Crazy taxi, Diablo 3 och så vidare. Jag har ingen Wii:u och det här är en chans för mig att spela MK8.

Medlem
Skrivet av matnojje:

@devilrat: Som sagt tidigare i tråden. Det här är inget annat än vad som görs till de andra konsolerna. Till exempel The last of us, heavy rain, Crazy taxi, Diablo 3 och så vidare. Jag har ingen Wii:u och det här är en chans för mig att spela MK8.

Fast du kan inte riktigt resonera så. De andra konsolerna har "best of" och "remastered" osv. Men de lägger sällan om ens alls ett remaster som platform säljare. Det Nintendo skulle lagt sin tid på var att göra nya spel. Typ damma av Metroid eller Kid Icarus. Eller ett Kirby, Goemon, Super Mario (att lägga det sist på året....), Donkey Kong. Vilket som helst. Men ne. Lägga till Deluxe på fordralet och begära 600 till. GG 250 hade varit en annan sak. Men men. Det e ju "Nya" Nintendo som bestämmer vad dom vill

1
Skriv svar