Upplev Saints Row 2 gratis via GOG

Robot
Medlem

Kan också tilläggas att Saints Row: The Third, Saints Row: Gat out of Hell, och Saints Row IV också går att erhålla gratis på GOG om man redan äger dessa på Steam (förutsatt att man kopplar ihop sitt GOG-konto med Steam). Detta erbjudande gäller i en vecka framöver.

https://www.gog.com/connect


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Tackar. Testar "connect" nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Releasehästryttare

Om ni har steam så rekommenderar jag att ni tar det därifrån istället (om man har/gillar steam)

Medlem
Skrivet av Devan:

Om ni har steam så rekommenderar jag att ni tar det därifrån istället (om man har/gillar steam)

Varför?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Releasehästryttare
Skrivet av Puscifer:
Medlem

Inte för att vara den som är den, men..

  • Free Games (GOG har också det)

  • No ads (GOG har inte heller reklam)

  • Mod support/tools (Saints Row 2 har ingen Workshop i Steam, så det är känns inte riktigt som något relevant argument i det här fallet)

  • In-game internet (Lägg till valfritt spel i Steam som en genväg så kan vilket spel som helst få en in-game browser)

  • Massive sales (GOG har också spelreor)

  • Integrated voice chat (Använder någon ens Steams egna voice chat..? Oavsett finns det bättre alternativ som inte begränsar sig till Steam - t.ex. Discord)

  • Unlimited downloads (Vet inte riktigt vad som menas här, men GOG har inte heller någon begränsning vad gäller nedladdningar. Dessutom är min erfarenhet att GOG kommer upp i högre nedladdningshastigheter än vad Steam gör.)

  • Multi-tasking (Vet inte vad det här syftar på heller)

  • $0 a year (GOG är också kostnadsfritt)

Däremot erbjuder GOG något som Steam inte gör; nämligen DRM-fria spel, och det är enligt många den största anledningen till varför man skulle välja GOG över Steam.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Finns kostnadsfritt på Steam också.

Medlem

GoG versionen ska ju vara den bättre enligt många. Testade den för någon vecka sedan och märkte att dom hade låst frameraten till 30 och det verkar inte gå att låsa upp. Steam versionen är inte låst men lider istället av andra prestandaproblem.

Synd att det inte ska finnas någon vettig version på PC. Spelade igenom det på PS3 för många år sedan och älskade det.

Medlem

Har originalet, men avinstallerade det när jag tröttnade.
Det är för krystat för min smak.


signatur

autograph

Releasehästryttare
Skrivet av Puscifer:

Inte för att vara den som är den, men..

  • Free Games (GOG har också det)

  • No ads (GOG har inte heller reklam)

  • Mod support/tools (Saints Row 2 har ingen Workshop i Steam, så det är känns inte riktigt som något relevant argument i det här fallet)

  • In-game internet (Lägg till valfritt spel i Steam som en genväg så kan vilket spel som helst få en in-game browser)

  • Massive sales (GOG har också spelreor)

  • Integrated voice chat (Använder någon ens Steams egna voice chat..? Oavsett finns det bättre alternativ som inte begränsar sig till Steam - t.ex. Discord)

  • Unlimited downloads (Vet inte riktigt vad som menas här, men GOG har inte heller någon begränsning vad gäller nedladdningar. Dessutom är min erfarenhet att GOG kommer upp i högre nedladdningshastigheter än vad Steam gör.)

  • Multi-tasking (Vet inte vad det här syftar på heller)

  • $0 a year (GOG är också kostnadsfritt)

Däremot erbjuder GOG något som Steam inte gör; nämligen DRM-fria spel, och det är enligt många den största anledningen till varför man skulle välja GOG över Steam.

Skulle formulerat mig annorlunda i min första post typ (För er som heldre vill ha det på steam så finnes det även där nu)

Inte för att Fz lär ändra Rubriken på nyheten ändå

Medlem

@Puscifer: En sak som jag personligen störde mig mycket på förut var att gog inte hade någon cloud saving när the Witcher 3 kom. Riktigt jobbigt att förlora sina framsteg på över hundra timmar. Nu har jag sett att de infört det på vissa spel men inte alla ska tilläggas. Därav kör jag med steam för det mesta faktiskt. Känns även mer som en bättre klient än gog helt enkelt därav tycker jag att steam är något bättre. Nerladdning går precis lika fort på steam som på gog förövrigt.

Inaktiv
Skrivet av Påskmust:

Synd att det inte ska finnas någon vettig version på PC. Spelade igenom det på PS3 för många år sedan och älskade det.

Jag förstår vad du menar men jag kan inte tänka mig att PS3-versionen ska haft högra än 30 i framerate. Sen förstås så var det mer okej på den tiden än nu om man har en rejäl dator och är van vid minst 60 bilder i sekunden.

Avstängd

Det är väl pc versionen?, hoppas verkligen det är den, en av det bäst optimerade pc spelen genom tiderna. Själv köpte jag det för 10:- hos Ginza, ett år efter relase typ. Troligen för att det rann som vatten i makalösa 240p och 5 fps. Bra jobbat!

Medlem

Lirade igenom spelet med en polare på PC när det kom. Visst, det fanns en del buggar, men va fan, det var ett sjukt nice spel att lira igenom.

P.S.
De cutscenes som var buggade (var inte alla det? ;P) gjorde spelet bara roliga när man lirade coop

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag förstår vad du menar men jag kan inte tänka mig att PS3-versionen ska haft högra än 30 i framerate. Sen förstås så var det mer okej på den tiden än nu om man har en rejäl dator och är van vid minst 60 bilder i sekunden.

Självklart så är det 30fps på PS3, men den är fortfarande mer stabil än PC-versionen som har alla möjliga problem.

1
Skriv svar