Call of Duty: WWII bekräftat!

Robot
Call of Duty: WWII bekräftat!
Medlem

Det blev ju rätt intressant direkt. Hoppas det inte blir pannkaka bara (:

Medlem

Kom igen nu...kampanj i samma storlek som Cod 1 och som tysk, japansk och italiensk soldat..och grym multiplayer som i United Offensive så blir det ett jädrans nötande för min del


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har aldrig köpt ett CoD-spel, skitspel om du frågar mig. Tror detta blir samma med ett nytt skal men får väl se.

Medlem

hur svårt är det att sätta in ett "at" för att få WAW2, kontinuitet mellan titlar pls + ww2 är en rätt dålig titel xd

Medlem

@Javas: Fullkomligt briljant spel och expansion! Bästa i serien utan tvekan.

Medlem

Direkt känner man ju att "WOW, ÄNTLIGEN!!!" Men sen kommer farhågorna om att det bara blir de senaste spelen i WWII-tappning. Jag önskar en tillbakagång till det enkla, avskalade. Inte några speciella egenskaper, loadouts, XP jakt, färdigheter, kill streaks och allt vad de prackat på oss...


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Medlem
Skrivet av Javas:

Kom igen nu...kampanj i samma storlek som Cod 1 och som tysk, japansk och italiensk soldat..och grym multiplayer som i United Offensive så blir det ett jädrans nötande för min del

Något jag vill ha är en kampanj där du spelar två parallella kampanjer där du är en tysk och en amerikan under typ normandie "samma" strider fast två historier och från de olika sidorna.

Medlem

Blir säkert bara tjejer och svarta som krigar i kriget och kanske några vita transgender medelåldersmän.

Medlem

@jOnÄTÄn: Som filmerna Flags of our fathers och Letters from Iwo Jima? Ja fyffan det vore skitbra!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Låt mig spela kampanjen som Tysk soldat. Bitte. Walther och Heinrich vill också få sina berättelser berättade.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Spännande.! Hoppas det blir en lång singleplayer kampanj med mycket innehåll. Inte en 3-4 timmars story, tack...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

phi
Medlem

@PsyX: Och alla är rädda för att riskera att kränka varandra så ingen kommer att våga skjuta på någon.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Blir säkert bara tjejer och svarta som krigar i kriget och kanske några vita transgender medelåldersmän.

HAHA Ja så kommer det ju säkert bli!!!11

Geeks Gaming

Känns som folk förväntar sig allt för mycket. Ja singleplayer kanske bli okey... men multiplayer kommer fortfarande ett broken lobby system. Efter en månad kommer folk enbart spela TDM. Dålig balansering av vapen. 200k unlocks. Killstreaks. Little to non anti-cheat. Överprisad DLC där du enbart får 2-3 kartor som med deras lobby system kommer dela den lilla communityn som finns. Fortfarande deras extremt dåliga nätkod som får BF4 launchen att framstå som bäst i världen.

Sorry för saltet men stör mig på att dom har förstört vad som va en av dom bästa shooters som fanns. Under CoD:UO/2 tiden hade jag utmanat alla som prata illa om spelet till roshambo.

Medlem

@Roy Batty:
Det har alltid stört mig som satan.att varenda spel endast berättar ur allierat perspektiv. Man svartmålar alltid Ryssar numera och i ww2 Axelmakterna. Måhända var de sjuka extremister men ryssar, amerikaner och engelsmän gjorde också ett och annat sjukt i varje krig de deltagit. Ett spel borde va fritt från politik och neutralt återge kriget.
Få spel man överhuvudtaget får spela som de dom uppfattar som fienden i kampanjen.
Jag älskar Tyskland och jag älskar definitivt den brutala krigsmaskin nazityskland faktiskt var oavsett hur sjukt skeva dom var i övrigt, precis som Romarriket en gång var. Och jag vill spela slagen och kriget ur ett tyskt perspektiv. Dessutom alla intressanta tyska vapen, tanks och övrig materiell.

Tänka sig att få glida in och pruppkn*lla Frankerfjantarna på 1 månad blietzkrieg. Hade blivit en oförglömlig kampanj :D!

Medlem

Kul att de äntligen återvänder till rötterna.
Får bara hoppas att det blir en kampanj värdig att följa upp CoD 1 och 2 med.

Hade ju varit kul att primärt få spela ur axelmakternas perspektiv den här gången, men bilden ovan skvallrar om annat.
Då skulle det även bli korrekt att springa runt med favoriten MP-40 (som man nästan alltid snabbt växlade över till i de gamla spelen när det vankades närstrid ).

Medlem

Betydligt mer intressant än WWI, höga förhoppningar på detta.

Medlem

Call Of Duty är WWII... resterande spel använder inte ens Call Of Duty som huvudnamn egentligen... Modern Warfare t.ex. Mer känt som just Modern Warfare än Call Of Duty.

Ska väldigt mycket till om man skall köpa detta, känner ingen hype, men recensionerna får gärna motbevisa mig. Visst var det ett tag sen vi hade ett bra WW2 spel, men detta känns ju bara så recycled. Jag gillade dock hur DICE gjorde BF1, det fanns ett mörker i SP kampanjen och man försökte verkligen lyfta fram krigets fasor och inte glorifiera krigsföring. Kan utvecklarna av detta WW2 spel lyckas med nått liknande så kanske det blir ett köp.

Medlem

Är det nu man ska investera i Activision aktien?

Medlem
Skrivet av PsyX:

Blir säkert bara tjejer och svarta som krigar i kriget och kanske några vita transgender medelåldersmän.

Låt mig gissa: du är en av dom som flippade ut över den kvinnliga huvudrollen i Battlefront 2?

Avstängd

Önskan

WWII [X]
Lång och intressant Singelplayer [?]
Server Browser, ej fucking jävla lobby. [?]
Mods [?]
Upp till 32 spelare ej 6vs6 [?]
Traditionella killstreaks, ej pointstreaks [?]

Slår alla dom in, då är Call of Duty enligt mig tillbaka till rötterna.

Medlem

@PsyX: Haha sann PK-anda

Medlem
Skrivet av Biggles:

Låt mig gissa: du är en av dom som flippade ut över den kvinnliga huvudrollen i Battlefront 2?

Jag gissar att han tänker på BF1 "ww1" karaktärerna

Medlem

Någon som kommer ihåg "Medal of Honor" - [TIER 1 Edition], (2010, av Danger Close och DICE)?
eller
"Medal of Honor: Warfighter" - [Limited Edition], (2012, av Danger Close)?

Nähä...
Men dom köpte jag, till fullpris!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av phi:

@PsyX: Och alla är rädda för att riskera att kränka varandra så ingen kommer att våga skjuta på någon.

Eller tvärt om, det får bara finnas en utsatt grupp så alla andra måste dö! Nej, vänta...


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Folk som tror eller hoppas på att det blir något i stil av Call of Duty 1 lär ju bli rejält besvikna. Time's moved on... Om det nu blev så vore det ju givetvis förbannat överraskande men att ens hoppas på det låter orimligt. Rätta mig om jag har fel men är inte utvecklingskostnaderna betydligt högre nu också? Standarden har ökat rätt rejält?

Fan vet jag. Jag gissar bara att många kommer skrika och gapa om hur besvikna de är för det tycks vara precis vad alla "gamlingar" gör nuförtiden.

Medlem
Skrivet av MenacE:

Jag önskar en tillbakagång till det enkla, avskalade. Inte några speciella egenskaper, loadouts, XP jakt, färdigheter, kill streaks och allt vad de prackat på oss...

Jag kan inte annat än hålla med. På något vis försvann det roliga när det blev en jädrans hets för de här sakerna.

Det är dags för old school och släppa servrar och mappingverktygen fria igen, så communityt åter igen kan börjar leva. Då kan speltillverkarna få se vad kreativitet innebär...

Medlem

@totte1015:
Borde du gjort innan dom släppte Overwatch. Tror inte CoD kommer göra lika stor skillnad på kursen då det släpps varje år och säljer för miljoner. Oftast i linje med förväntningarna med några få gånger då det säljer bättre.
I längden är det nog en bra aktie att äga då det med jämna mellanrum kommer guldkorn.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar