Folk gillar verkligen att titta på när andra spelar

Robot
Folk gillar verkligen att titta på när andra spelar

Fler kollar på andra som spelar än Netflix, HBO, ESPN och Hulu tillsammans. Branschen beräknas dessutom omsätta mer pengar än populära fotbollsligor i år.


Medlem

Är det nu FZ skapar en egen streaming?

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Är det nu FZ skapar en egen streaming?

FZ streamar väl rätt ofta?

Medlem

Hurpass lätt är det att dra igång youtubekrafs så man tjänar typ... 100kr per månad?

Mer begär jag liksom inte, hade bara varit så jävla gött att ha en peng man kan spendera på spel utan att känna att man går back

Medlem

@Eight08: Jasså här på sajten då eller? Kan inte minnas att jag sett dem på Twitch? Eller ens hört talas om det... dålig "reklam" i så fall

Sen om de streamar på vardagar före kl 18:00 så räknas det inte (vem fan har tid att titta då?)

Medlem
Skrivet av Halvars90:

@Eight08: Jasså här på sajten då eller? Kan inte minnas att jag sett dem på Twitch? Eller ens hört talas om det... dålig "reklam" i så fall

Sen om de streamar på vardagar före kl 18:00 så räknas det inte (vem fan har tid att titta då?)

Ja, här på sajten Å andra sidan kanske inte det är vad du menar. Jag är en gammal man (33 år) och förstår inte alla begrepp längre

Medlem

Sen kan man fråga sig hur många som faktiskt aktivt tittar och inte tex har en stream uppe på skärm vid sidan av medan man själv spelar?

Medlem
Skrivet av Halvars90:

@Eight08: Jasså här på sajten då eller? Kan inte minnas att jag sett dem på Twitch? Eller ens hört talas om det... dålig "reklam" i så fall

Sen om de streamar på vardagar före kl 18:00 så räknas det inte (vem fan har tid att titta då?)

De kör väl på Youtube, har jag för mig... Enda anledning till att jag aldrig tittar


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

jag både aktivt tittar och har på i bakgrunden min vaffo streamer rätt ofta, går minst in på twitch 1 gång per dag skulle jag nog vilja påstå. ibland är twitch igång hela dagarna så fort jag är hemma. Twitch är det nya TV för gamers med on demand av det man gillar ^^

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Själv hatar jag det, men det är jag. Blir bara irriterad när jag kollar på folk och de gör så korkade beslut, så jag orkar inte lägga energi på det. Spelar hellre själv, och när jag inte spelar så gör jag viktigare saker.

Medlem

@Dunder: Ok då förstår jag, jag testade också youtube-live (eller vad det heter) när de "lanserades". Tyckte att de hade en fenomenal funktion som gjorde att man kunde spola tillbaka i streamen. Men alla favorit-streamers sitter ju på Twitch, så det har inte blivit att man har kollat på Youtube igen.

Medlem

@Fr0gg0.: Håller med till fullo. Om jag inte noobar ur och kollar en walkthrough när jag fastnat i nått klurigt pussel för länge. Alternativt gameplay av intresse inför ett ev. Köp

Skägg.
10 Chambers

Jag kollar säkert på mer #Battlegrounds än vad jag spelar det själv, mest för att jag inte har en dedikerad spelhörna hemma. Om jag ska lir får jag dra fram spellaptopen från MSI. Därför blir det ibland så att jag hellre drar fram laptop, häller upp något gott och dricka och tittar på andra.


signatur
Medlem
Skrivet av Halvars90:

@Newklear: Ok då förstår jag, jag testade också youtube-live (eller vad det heter) när de "lanserades". Tyckte att de hade en fenomenal funktion som gjorde att man kunde spola tillbaka i streamen. Men alla favorit-streamers sitter ju på Twitch, så det har inte blivit att man har kollat på Youtube igen.

Det har börjat komma en del smarta funktioner till Twitch också nu. Jag tror inte man kan spola tillbaks på ett enkelt sätt, men man kan i alla fall "spela in" clips på det man tittar på.
Enda anledningen till att jag föredrar Twitch egentligen är väl för att det som sagt är där alla de "stora" finns idag.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag kollar säkert på mer #Battlegrounds än vad jag spelar det själv, mest för att jag inte har en dedikerad spelhörna hemma. Om jag ska lir får jag dra fram spellaptopen från MSI. Därför blir det ibland så att jag hellre drar fram laptop, häller upp något gott och dricka och tittar på andra.

Jaså jaha, nu kommer det fram... En chefsredaktör utan dedikerad spelhörna... Vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skägg.
10 Chambers

@Dunder: Jag vet, jobbar på det. Konsolerna sitter ju i teven pga anledningar, och lappen gör sitt jobb när den behövs.


signatur
Medlem

Varför spela själv när man kan ligga i soffan/sängen och kolla på någon annan som spelar?

Medlem

Anser att det är en generationsfråga, för mig känns det rätt bisarrt att det är så populärt. Spelar hellre spelat spelen själv än tittar på någon tjomme som gör det istället. Ingen i umgängeskrets som spelar spel, har något som helst intresse av att se på när andra spelar på streams och liknande heller vad jag vet.

Folk som är 10-15 år yngre verkar dock vara mer öppna för det hela när jag snackat med dem.

Medlem

Det är inte endast en generationsfråga, vet att det är flera som är över 30 som tittar.
Själv har brukar jag ha twitch igång och halvkollar på det, men tittar sällan lika fokuserat som när man tittar på t.ex en film.

Medlem

Jag är 55 år gammal Tittar dagligen på Twitch Jag tittar däremot väldigt sällan på tv.

Medlem
Skrivet av shelter:

Det är inte endast en generationsfråga, vet att det är flera som är över 30 som tittar.
Själv har brukar jag ha twitch igång och halvkollar på det, men tittar sällan lika fokuserat som när man tittar på t.ex en film.

Är närmare 40 än 30 och jag tittar flera timmar i veckan, oftast är det dock i perferin medan jag spelar.

1
Skriv svar