Recension - Little Nightmares

Robot
Recension - Little Nightmares

"If I should die before I wake, I pray the lord my soul to take."

#little-nightmares, #pc, #ps4, #tarsier-studios, #xbox-one


Medlem

Har ni tagit bort den där lilla info grejjen som fanns förut? Där spelets namn fanns, utgivare, utvecklare, tillgängliga plattformar och releasedatum?

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Har ni tagit bort den där lilla info grejjen som fanns förut? Där spelets namn fanns, utgivare, utvecklare, tillgängliga plattformar och releasedatum?

Tänkte också skriva detta.

Redaktör
Ponny

@Vercadi och @Fr0gg0.: Jag har frågat högre ort så får vi höra vad dom säger. Med det menar jag inte Gud och Jesus, men close enough: Calle och Tompa.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Glad jag blir! Jag har redan förhandsbokat ce utav detta spelet. Såg awesome ut redan från början med sin Tim Burton stil och miljö. Glad att de levererade med!

Redaktör
Skrivet av Vercadi:

Har ni tagit bort den där lilla info grejjen som fanns förut? Där spelets namn fanns, utgivare, utvecklare, tillgängliga plattformar och releasedatum?

Skrivet av Fr0gg0.:

Tänkte också skriva detta.

Ja, den gamla speldatabasen följde inte med i flytten, då tappade vi den infon. En brist, vi får se om vi kan lösa det framöver.


signatur
Medlem

@Tomas Helenius: Det var ju synd. Får väll googla fram släppdatum och utvecklare själv då

Medlem

@Tomas Helenius:
Låter ju som en rejäl miss att tappa all den uppbyggda informationen.

Medlem

@Snoop0: Det är en svensk studio vid namn Tarsier som har utvecklat det. Dom har tidigare gjort en PS Vita version av Little Big Planet och för många år sedan höll dom på med ett spel som gick under namnet Metronome, vilket tyvärr aldrig blev släppt/färdigt.

Redaktör
Ponny

@Roboduck: Metronome... *torkar en tår ur ögonvrån*


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Om jag köper det på PC/Steam och spelar på stor 4k skärm med en ps4 controll, blir grafiken bättre än på en vanlig Ps4?

Är spelet snyggare och har bättre laddnings tider på PC?
Spelet är redan sjukt snyggt för ett platform spel, men bara undrar till vilken maskin man ska köpa det till.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Redaktör
Ponny

@cybo: Har bara lirat PS4-versionen och har alltså bara den att jämföra med, men jag upplevde å aldrig sidan tankar som "Åh, om det bara flöt lite bättre!" eller "Om det bara var lite snyggare!".


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jäklar vilket snyggt o charmigt spel, det här blir till att förköpa på steam med en gång !

Redaktör
Skrivet av Johan:

@Tomas Helenius:
Låter ju som en rejäl miss att tappa all den uppbyggda informationen.

Vi har kvar infon, men vi har inte hunnit koda ihop något vettigt av den.


signatur
Medlem

Om man köper Little Nightmares på gog.com för 191 kr får man med det hyllade Inside på köpet framtills den 12:e maj.

Medlem
Skrivet av Roboduck:

@Snoop0: Det är en svensk studio vid namn Tarsier som har utvecklat det. Dom har tidigare gjort en PS Vita version av Little Big Planet och för många år sedan höll dom på med ett spel som gick under namnet Metronome, vilket tyvärr aldrig blev släppt/färdigt.

De har även jobbat med Little Big Planet, de gjorde animationer tror jag.

Medlem

Spelet är asroligt. Älskar konceptet som Limbo, Inside (visst det är helt sid scrollande spel) men stämningen är ändå ungefär samma. Little Nightmares är ett väldigt gulligt skräckspel. Älskar det.

1
Skriv svar