Dator för Illustrator

Medlem
Dator för Illustrator

Hej!

Skulle behöva en ny burk och saknar den kunskapen som krävs för att välja ut de delar som är mest prisvärda och bäst ämnade för, så vore trevligt om någon här som har tid skulle kunna hjälpa mig med detta. Är inte rikast i landet så ett pris som maxar 7tusn vore lagom, skärm har jag redan!

Vill kunna använda Illustrator utan några större trögheter(laddningstider).

tack på förhand!

Glad Påsk!

Medlem

Tja! Forskade lite bland andras listor på Prisjakt och denna ser klart lovande ut

https://www.prisjakt.nu/list.php?l=2171339&view=m


signatur

i7-47700K@4.1GHz | GTX1070 STRIX | 16GB RAM | Win 10 / Ubuntu 17.10 |

N.J

Medlem

@Nojeb001: Tack!
ska kika på denna så fort jag kan!

återigen tusen tack!

Medlem

@eine_petule: Tänk även på att Adobe Illustrator letar efter resurser i denna ordning:

Processor, RAM och sedan Grafikkort.

Så om du kan så bör du köpa till starkare processor och/eller RAM minne. Grafikkort är bra att ha om du även kommer syssla med annat på datorn, så som gaming


signatur

i7-47700K@4.1GHz | GTX1070 STRIX | 16GB RAM | Win 10 / Ubuntu 17.10 |

N.J

Medlem
Skrivet av eine_petule:

Vill kunna använda Illustrator utan några större trögheter(laddningstider).

Då ska du ha en SSD som snabbar upp datorn rejält när det gäller laddningstider. Speciellt när det gäller OS och program som Photoshop, Illustrator, inDesign och Premiere.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@Nojeb001:
Kikade, får söka vidare förstod inte med min IQ på 3 att allt var utspritt i olika butiker ska göra som du skrev, gå efter den ordning du skrev, cpu, ram osv
Tack så mycket för hjälpen!

Medlem

@marcus8958: Ok! kan jag kör programmet på SSD och sedan spara på en "vanlig" hd? Inte så kunnig inom datorer.
tusen tack för informationen

Medlem
Skrivet av eine_petule:

@marcus8958: Ok! kan jag kör programmet på SSD och sedan spara på en "vanlig" hd? Inte så kunnig inom datorer.
tusen tack för informationen

Kör OS, program och det du jobbar med på din SSD så går det som snabbast. När du är färdig och ska lagra så flytta över till en HDD eller spara på nätet likt dropbox.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av eine_petule:

@Nojeb001:
Kikade, får söka vidare förstod inte med min IQ på 3 att allt var utspritt i olika butiker ska göra som du skrev, gå efter den ordning du skrev, cpu, ram osv
Tack så mycket för hjälpen!

Allt är utspritt på olika butiker för att få fram delarna på de billigaste butikerna Du kan så gott som åka till NetOnNet/Webhallen/Inet för att få fram alla delar på så sätt också - men det kan kosta lite mer

Tanken är trots allt att du bygger ihop datorn själv, alternativt betalar butiken för att bygga ihop den åt dig


signatur

i7-47700K@4.1GHz | GTX1070 STRIX | 16GB RAM | Win 10 / Ubuntu 17.10 |

N.J

Medlem
Medlem

@Nojeb001: Vill tacka så mycket för all hjälp du givit

Medlem

Använder Illustrator ofta och kan inte mer än hålla med folket här. En SSD som inte är allt för liten är väldigt trevligt. Sen är Illustrator inte så krävande, det beror såklart på vad man gör å hur komplexa ens bilder är men det är sällan det laggar å har sig för mig på min dator.

Medlem

@karatekex: Precis det beror på hur komplexa saker du gör, jag gör krävande saker haha

Medlem
Skrivet av eine_petule:

@Nojeb001: Vill tacka så mycket för all hjälp du givit

Så lite så :).

Hojta till ifall du behöver mer hjälp sedan när/om du börjar bygga


signatur

i7-47700K@4.1GHz | GTX1070 STRIX | 16GB RAM | Win 10 / Ubuntu 17.10 |

N.J

Skrivet av marcus8958:

Då ska du ha en SSD som snabbar upp datorn rejält när det gäller laddningstider. Speciellt när det gäller OS och program som Photoshop, Illustrator, inDesign och Premiere.

Absolut! Hårddisken gör enorm skillnad i Illustrator.

Medlem
Skrivet av Nojeb001:

Tja! Forskade lite bland andras listor på Prisjakt och denna ser klart lovande ut

https://www.prisjakt.nu/list.php?l=2171339&view=m

Ska han inte spela alls så lägg in ett 470 eller något billigare för en 1600 samt en större SSD typ 850 EVO. Dessutom kan du skippa DVDR-brännaren.

1
Skriv svar