Spana in postapokalyptisk rollspelande från skaparna av Gothic och Risen

Robot
Spana in postapokalyptisk rollspelande från skaparna av Gothic och Risen

Piranha Bytes lämnar fantasy-temat bakom sig när en meteor krossar civilisationen i Elex.

#elex, #gothic, #piranha-bytes, #risen


Medlem

Kollade lite gameplay. Precis som alla deras spel ser det ut som en budgetvariant av andra (ofta bättre) spel.

Men vem vet, det kanske blir bra.

"Captain Kirk, is that you?" (Rösten lät som om den kom från Chris Pine.

Jag gillar logon, den har tydliga influenser från Halo:

https://goo.gl/DHBKBE


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Bennii: Håller med, men Gothic II såg också rätt skräpigt ut när det kom, och var ändå ett väldigt roligt och givande rollspel. Tyckte jag iaf !

Medlem
Skrivet av TheTriumpH:

@Bennii: Håller med, men Gothic II såg också rätt skräpigt ut när det kom, och var ändå ett väldigt roligt och givande rollspel. Tyckte jag iaf !

Gothic 3 är ett av de bästa RPG jag spelat. Kör det fortfarande av och till
Dock är jag skeptisk till detta, de skulle gjort Gothic 4 istället (Nej, det Gothic som något hittepå företag gjorde när de inte ägde licensen räknas inte!)

@Makkapakka: "Gothic 3" - hårdspelade jag, men fick till slut ge upp pga. av alla buggar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Animationerna på karaktären i Alpha-gameplay såg riktigt stela ut, hoppas det är något som fixas.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Tyvärr så är deras spel så otroligt buggiga, men gillar Gothic serien


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

som sagt ovan är det animationerna vid strid både ifrån dig själv och fienden som är för stela dock kan det förbättrats.

ser dock riktigt kul ut annars.

Medlem

@Walter S.A. Iego: Tråkigt. Den enda bugg jag stötte på var minnesläckan, men den kunde man enkelt fixa genom olika save filer och spara ofta. Tack o lov kunde jag köra genom spelet buggfritt Men jag har hört många hade problem

Medlem

Hellgate london 2? Haha

Medlem
Skrivet av Bennii:

Kollade lite gameplay. Precis som alla deras spel ser det ut som en budgetvariant av andra (ofta bättre) spel.

Men vem vet, det kanske blir bra.

Tycker det ser ut som en vidareutveckling av deras egna spel, Gothic var och är fortfarande ett helt unikt RPG, samma kan sägas om Gothic 2 med sin speciella atmosfär. I Gothic 3 och Arcania märktes det dock att man sneglat på spel som Elder Scrolls och där kom även den stora mängd buggar som gjorde spelen ökända. I Risen återgick man till sitt ursprungliga recept.

De har alltid varit budgetspel men överlag väldigt omsorgsfullt utvecklade sådana (Om man kommer överens med deras speciella stridssystem).

Medlem

Det är väl inte..?! Nä, jag menar. Inte är det väl ännu ett postapokalyptiskt survivalspel!!! WOHOOO.

Nä, men allvarligt, det ser kul ut.


signatur

K9
:.:

1
Skriv svar