Här är de första betygen på Outlast 2

Robot
Här är de första betygen på Outlast 2

Det blir inte så läbbigt för utvecklarna att se dessa siffror.

#outlast-2, #recension


Medlem

blir nog ett köp, blev lite besviken på resident evil 7 det tappade snabbt känslan att bli rädd tycker jag. hoppas detta är värre.

Skrivet av SWEBarb:

blir nog ett köp, blev lite besviken på resident evil 7 det tappade snabbt känslan att bli rädd tycker jag. hoppas detta är värre.

värre som i positivt värre?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

blir nog ett köp, blev lite besviken på resident evil 7 det tappade snabbt känslan att bli rädd tycker jag. hoppas detta är värre.

Outlast 1 plus expansionen var ju riktigt creepy. 2an lär nog gå samma spår, om inte till och med lite mer creepy än tidigare spel... Mja, blir spännande om man vågar ta sig igenom spelet, klarade 1:an och det tog nästan kål på min pump... fysatan.

Medlem

Jag klarar inte av skräckspel. Doom 3 var på gränsen men vad jag förstår så är dagens spel i en annan klass. Funderar på om detta kan ta min skräck-oskuld. Har alltid varit sugen men vågar aldrig.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Skräckfilmer har man ju sett en hel del förr i tiden, alla sorter, inga alls längre, men att se andra streama skräckspel är ju lite kul ibland, då man kan sitta en bit bort från spelet och samtidigt se hur de reagerar.
En sak som jag finner lite jobbigt med Outlast 1. Hur stor chans är det att man hittar ett batteri som passar till ens egen kamera liggandes helt ensam på en hylla, ofta...
Loota loota loota batterier till kameran, onödig fokus på att leta batterier för annars ser man ju inte vart man ska ta vägen så även om många gillar det konceptet så känns det för mig helt förkastligt då man måste byta var femte minut eller så om det är mörkt.

Har sett lite av tvåan nu och det verkar fortsätta i samma takt med batterier.
Sen en spoiler så vill man spela själv så läs inte vidare eller se inte.

10 minuter in i spelet. Lalala ute och går, någon som börjar prata och sen kommer en nucka och dödar en... vem tyckte att det skulle vara en trevlig start? Det här är på normal, lättaste svårighetsgraden och en boss i Dark Souls är roligare motstånd.
Det går bra för denna här, inte lika lätt för en annan streamer som dött 20 talet ggr här: https://www.twitch.tv/videos/137927104?t=2h03m06s
Det är inte skräck utan bara jobbigt, men det blir ju roligare senare och det är lite nöjsamt på twitch även om det är onödigt mörkt.

1
Skriv svar