Jobbar Creative Assembly på Alien: Isolation 2?

Robot
Jobbar Creative Assembly på Alien: Isolation 2?

Total War-studion ryktas vara redo att påbörja utvecklingen av ett nytt Alien-spel.

#aline-isolation, #creative-assembly


Medlem

Jävligt störigt att de dumpade sitt VR stöd i den första.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jävligt störigt att de dumpade sitt VR stöd i den första.

SEGA sa att Alien Isolation sålde för dåligt, så de la ner supporten efter att all DLC var klar.

För de som planerar att spela det, så finns det en mod som fixar TAA till Alien Isolation via en injector. Höjer bildkvaliten enormt, även om det blir lite mjukare bild.
http://www.sweclockers.com/forum/post/16402307

Medlem
Skrivet av Buio:

SEGA sa att Alien Isolation sålde för dåligt, så de la ner supporten efter att all DLC var klar.

För de som planerar att spela det, så finns det en mod som fixar TAA till Alien Isolation via en injector. Höjer bildkvaliten enormt, även om det blir lite mjukare bild.
http://www.sweclockers.com/forum/post/16402307

Jo, men i demot kunde man använda VR - så just därför stör det mig att det klara spelet inte stödde det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Gillade det här spelet så mkt så jag varvade det 4 ggr och tog alla trophies. Sådan klockren stämmning!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Jag hoppas fan att det är sant, som senast igår googlade jag på mods till spelet då jag tyckte att det var så fruktansvärt bra. Har spelat igenom spelet 3 gånger samt alla DLCs men det är för repetitivt för att spela igenom igen, även med de få mods som finns ute.

Jag har även testat spelet med en oculus rift DK2 vilket var en sjuk upplevelse. Jag fattar inte varför dom tog bort VR-supporten, det fungerade riktigt bra även om det hade lite buggar.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jävligt störigt att de dumpade sitt VR stöd i den första.

Skrivet av Buio:

SEGA sa att Alien Isolation sålde för dåligt, så de la ner supporten efter att all DLC var klar.

För de som planerar att spela det, så finns det en mod som fixar TAA till Alien Isolation via en injector. Höjer bildkvaliten enormt, även om det blir lite mjukare bild.
http://www.sweclockers.com/forum/post/16402307

Skrivet av Ankh:

Jo, men i demot kunde man använda VR - så just därför stör det mig att det klara spelet inte stödde det.

Stödet för Oculus Rift finns fortfarande kvar i spelet, de har bara tagit bort möjligheten att aktivera det direkt i spelet så man får ändra grafikläget i configfilerna. Finns flera guider om man googlar lite.

Medlem

Jag hoppas verkligen att de gör en uppföljare, Alien: Isolation var storslaget, särskilt för en Aliennörd som jag.

Medlem

Aliens vs Predators: Total War

Medlem
Skrivet av Ahris:

Stödet för Oculus Rift finns fortfarande kvar i spelet, de har bara tagit bort möjligheten att aktivera det direkt i spelet så man får ändra grafikläget i configfilerna. Finns flera guider om man googlar lite.

Jo det vet jag, men det är just det jag stör mig på. Det kunde varit med utan att behöva klydda.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

HYPE! Originalet var superbra! Hoppas de följer AJs råd och inkluderar lite soldater också Tänk "Aliens" av James Cameron.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Prisa gudarna, bästa nyheten sen jag vet inte vad. Så fruktansvärt bra spel, absolut mitt favoritspel i skräck-genren och ta mig fan kanske det bästa spelet jag vet. Det fick så oförtjänt dålig kritik av folk som inte förstod vad spelet gjorde vilket ledde till dålig försäljning. Köpte själv på någon REA långt efter release på grund av en ljummen recension här på FZ.

Medlem

Synd att inte t.ex Sony såg/ser potential här och gör det till "VR-Killer App".
Nu så finns det väl bara Resident Evil som är ett komplett spel och inte bara en upplevelse...

Jag tycker att dom borde remastra det till PS Pro och Scorpio(om eller när den får VR).

Personligen så köpte jag spelet men har inte hunnit spela..

Medlem

Implementera PSVR och PS Aim controller och jag är med!

Medlem

Asså jag hoppas fan detta. Är löjligt förtjust i Alien: Isolation, trots att jag inte vågat lira mer än två timmar. Kommer definitivt köpa uppföljaren, lira i två timmar, inte plocka upp igen, tokdigga ändå.

Medlem

Slutade spela när vapnet inte gjorde någon damage på alien. Hade förväntat mig syrasprutande sår med smältande inredning.

Medlem

Jag har inte spelat Alien isolation tidigare, jag väntar på nedladdningen från steam sedan kör jag igång. Har legat på kontot sedan jag köpte grafikkortet (toklänge sedan) hoppas på en trevlig (otrevlig) upplevelse...

1
Skriv svar