Awesomenauts blir free-to-play nästa månad

Robot
Awesomenauts blir free-to-play nästa månad
Medlem

Yuri was promised banana!

Medlem

Spelat aktivt sen spelet släpptes och det är utan tvekan mitt favoritspel för competitive mulitplayer. Har väntat länge på att de ska ta steget till F2P så att fler människor tar sig över testa-tröskeln och inser hur otroligt tight och roligt spelet är.

"[. . .] spelet är roligt, men att det är väldigt svårt att hitta online-matcher."

Stämmer inte att det är svårt att hitta online-matcher. Köer varierar mellan 10s upp till 6-7m sent på natten. Matcher hittas alltid, utan bottar.

Sen ett bra tag tillbaka körs matchmaking i vågor och intervallen anpassas beroende på hur många som spelar just nu. Sen den ändringen har matchmakingen blivit helt ok, speciellt för ett spel med så liten spelarbas.

"Redan idag kan de som äger spelet testa en ny beta-version av vad som komma skall."

Inte riktigt en beta. Spelet blev patchat till 4.0 idag med massiva Quality of Life-förbättringar, ny tutorial, nya kosmetiska prylar, och nytt progressionssystem. Är så peppad!

Inaktiv

Låter ju som en schysst övergång och ett visat tack till dem som köpt spelet tidigare. Respekt.

Skribent

@Shochan:

Ah, okej! Spelar inte själv Awesomenauts så infon kommer från Steam och andra nyheter. Ändrar det där med betan!

Spelet har för övrigt varit på min radar i flera år men jag har aldrig tagit steget. Ska bli kul att testa nästa månad.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar