Detta är Call of Duty: WWII – se första trailern!

Robot
Medlem

Historiepedanten i mig noterade en del skavanker, men vafan, jag är bara glad att vi får återvända till 40-talets Frankrike. Long time, no see, mon ami...

Gnällkuk

Vad kan vara mer filmiskt än 30(24)fps? Ska de frångå 60fps nu då?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Releasehästryttare

Äntligen är man lite sugen på cod sen blops2, får se hur de balancerar killstreaks denna gången (Förhoppningsvis kan man inte droppa en atombomb om man får 15 kills på raken)

Inaktiv

Hoppas man kommer kunna ändra FOV på PC, annars är det ju ospelbart.

Medlem

Spännande, tror kampanjen faktiskt kan bli bra, för mig är det nog det som lockar mer än MP nuförtiden i cod.


signatur

"Det är väldigt skitnödigt på FZ nuförtiden"

Medlem

är rädd att mass effect har fått en å se efter läpprörelser nu. dessa såg inte så bra ut heller

Medlem

Gäsp.. ZZZzzzzzzzz. Information om spelet : noll.

Medlem

Ser definitivt fram emot kampanjen, att de utspelar sig i Europa är perfekt. Första COD på länge jag ser fram emot. Att dom verkar lägga vikt vid en djupare story och bandet soldaterna emellan är precis vad jag efterlängtar. Det här kan bli bra!

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Ser definitivt fram emot kampanjen, att de utspelar sig i Europa är perfekt. Första COD på länge jag ser fram emot. Att dom verkar lägga vikt vid en djupare story och bandet soldaterna emellan är precis vad jag efterlängtar. Det här kan bli bra!

Att de visade exakt noll från spelet på¨"revealen" nyss är inget bra tecken. Nu avslöjade de precis att betan börjar på playstation 4 , där dog spelet för min del.

Medlem

Ser intressant ut men synd för er som var kåta på att spela nazister.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av henkka:

Att de visade exakt noll från spelet på¨"revealen" nyss är inget bra tecken. Nu avslöjade de precis att betan börjar på playstation 4 , där dog spelet för min del.

Det var synd att man inte fick se mer än trailern men jag gillade inställningen dom hade när det diskuterades om kampanjen. Dom verkar ta ett steg tillbaka från alla dessa blockbusters och visa en mer autentisk sida. Det är i alla fall vad dom vill ge sken av, tiden får såklart utvisa. Dessutom måste jag även säga att jag uppskattar all research dom har gjort kring spelet, det visar på att dom har ambitioner att faktiskt göra nått av detta.

Det där var inte den gamla grafikmotorn. Äntligen!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Aldrig längtat så mycket som jag gör just nu efter ett nytt CoD. Blir nog till och med att förboka.

Medlem

Urk. Jag orkade inte ens se klart trailern. Min reaktion:

Spelar hellre Medal of Honor: Allied Assault igen! Det spelet ägde!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det där var inte den gamla grafikmotorn. Äntligen!

Det var exakt vad det var!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Gnällkuk
Skrivet av mh76:

Aldrig längtat så mycket som jag gör just nu efter ett nytt CoD. Blir nog till och med att förboka.

NEJ! FÖRHANDSBOKNING ÄR SATANS PÅFUND, VIK HÄDAN!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

De hade Nordafrika i CoD 2 och såväl Stilla havet som östfronten i WaW, så varför ser de ut att ha glömt bort att kriget var mer än invasionen av centrala Europa 1944 nu? Jag är fortfarande trött på att se D-dagen om och om igen, spelar ingen roll hur lång tid som passerat sen sist.

Medlem

@mh76: håller med. Inte ens kollat på trailern men förbokade direkt.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag ville tycka om det här, men mitt intryck av trailern var inte positivt. Det var klyscha efter klyscha, många repliker och scener och till och med kameravinklar kändes direkt hämtade från ett för länge sedan utnött källmaterial av filmer och spel om andra världskriget eller krig i allmänhet. "Vi följer order!" följt av en förutsägbar smocka, "You're a long way from Texas, farm boy", den förväntade rekvisitan - Stukas och Tigers - ackompanjerat av känslosamma stråkar. Det har gått snart 20 år sedan Saving Private Ryan kom ut, nästan like länge sedan Band of Brothers sändes på TV och Medal of Honor: Allied Assault släpptes till PC. Har de inte kommit på något nytt att säga om andra världskriget sedan dess?

Min känsla är att det inte nödvändigtvis var framtidsmiljön som gjorde de senaste Call of Duty-upplagorna tråkiga, det var att de har glömt hur man gör nyskapande och intressanta spel. Inte ens mänsklighetens mest brutala, obegripliga, fasansfulla och fascinerande konflikt verkar ha lyckats tända några gnistor.

Det mest positiva: Garand-plinget i slutet, flashback till tusentals DoD-matcher från nån gång i början av 2000-talet.

Medlem
Skrivet av tricky:

NEJ! FÖRHANDSBOKNING ÄR SATANS PÅFUND, VIK HÄDAN!

http://www.reformia.se/wp-content/uploads/2014/11/Vikh%C3%A4d...

Det finns verkligen ingen anledning i världen att förhandsboka ett spel idag, när det handlar om digitala titlar. :-S De lär inte ta slut.

Medlem

Kommer vara för upptagen med Shadow of War men undrar om detta kommer vara lika rått och brutalt som Treycarchs World at War?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av henkka:

Att de visade exakt noll från spelet på¨"revealen" nyss är inget bra tecken. Nu avslöjade de precis att betan börjar på playstation 4 , där dog spelet för min del.

Jag får hålla med om att det är ett "dåligt omen".
De gick i bräschen med konverteringsförsöken av oss pc-spelare med tidigare släpp av patchar m.m. till consoler samt så tog de bort specialutgåvorna som jag alltid köpte av spel och hade de roliga sakerna bara i console utgåvorna.
Black Ops och tror det var radiostyrda bilen som jag särskilt kommer ihåg, såg många osålda sådana paket på webhallen efter ett tag.

Man får väl hoppas att utgåvan täcker in lite fler områden och slag än landstigningen, i World at War så lyckades de i alla fall hoppa runt lite varstans.

Men som pc-spelare och med infon. beta på ps4 (om det blir så) så väntar jag nog i kulissen och ser om de bryr sig om och kastar någon kärlek på oss pc-spelare först. Bränd på både det ena och det andra på sista tiden.

Nu ger jag bara pengar till de som fortfarande ser pc-spelare som något att utveckla till/för, blivit en ren princip numera.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av anon_124359:

Hoppas man kommer kunna ändra FOV på PC, annars är det ju ospelbart.

Det har man kunnat på de senaste CoD till PC så vore förvånad om den möjligheten inte fanns här.

Medlem

hmm hur orkar ni med dessa hjältemodiga jänkare igentligen?
skulle vara skoj om dom Vågade göra så att man kan lira från andra sidan med, i ett nytt spel.
typ axies då.
säger inte att det inte är fel att vara hjälte. det är nog jante i mig som talar dock.
men, skulle vara kul med lite variation.

Medlem

@Devan: Du menar 25killstreak... aldrig varit 15^^

Medlem

@Dreijer: det är ju dock inte därför man förhandsbokar. Det är för att man vill ha det dag 1 i brevlådan då inte alla har möjlighet till en spel affär runt hörnet då man bor på landsbyggden.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:

@Dreijer: det är ju dock inte därför man förhandsbokar. Det är för att man vill ha det dag 1 i brevlådan då inte alla har möjlighet till en spel affär runt hörnet då man bor på landsbyggden.

...och problemet med den logiken är ju att många förhandsbokningar inte kommer dag ett eftersom spelbutiken inte skickat spelet i tid eller, värre, tagit för många bokningar än vad de tagit in kopior av spelet. Även om man får spelet dag ett så måste man ändå tanka ner från Steam (om man kör på PC i alla fall).


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Och jag förbokar alltid för att få extraprylarna.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Angust:

@Dreijer: det är ju dock inte därför man förhandsbokar. Det är för att man vill ha det dag 1 i brevlådan då inte alla har möjlighet till en spel affär runt hörnet då man bor på landsbyggden.

Bor du på landsbygden har du säkerligen tillgång till Internet och kan således köpa spelet ändå.

123
Skriv svar