Detta är Call of Duty: WWII – se första trailern!

Medlem

Nja, vill nog se lite äkta gameplay innan jag köper detta.

*nörd rant incoming*
Och varför kan de inte sluta envisas med att ha gråa panzers för tyskar 1943 och framåt.

Medlem

@Dreijer: hatar digitalt och vill ha mina spel i fysisk utgåva


signatur

God is dead

Medlem

@Chiral: av ca 100 förhandsbokningar har kanske 2-3 st inte kommit dag 1 för mig


signatur

God is dead

Medlem

Öppningssekvensen på Omaha beach är ju ipoff på MOHAA, men det är klart ingen nämner det. Jag tyckte CoD var lite tetigt när det kom, inte alls samma känsla i vare sig vapen eller spelsätt, mycket mer arkadigt (vilket skiten vart sen dess, dock slutade jag köpa CoD efter Modern Warfare).

Undra vilken "progression" de slänger i detta spelet, för man hade ju "perks" 1944, men vad gör man inte för konsolmarknaden, det skulle bli kaos om alla spelade på samma villkor inte sant? Nu kan de ju inte köra "Drones" wallhack iaf, men kallar det säkert "Secret Intel" eller liknande så alla får det ändå.

Medlem

Troligtvis så går tanksen på en räls som vanligt..

Medlem

bara 5 åringar bryr sig om en trailer, hit med gameplay istället.


signatur

Du kan kissa utan att bajsa men inte bajsa utan att kissa

Gnällkuk
Skrivet av Aidi:

@UggleMannen: Din jävla dyslexi gör så att jag får bölder i röven och cancer i ögonen...

Ännu värre med folk som dig som ska klanka ned på någon med, vad var det nu, funktionsvaration? Det var knappast så att inlägget var svårläst eller svårtytt. Så jävla onödigt inlägg.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Inget jävla STIRRTEMPO i spelet tack.

Medlem
Skrivet av tricky:

NEJ! FÖRHANDSBOKNING ÄR SATANS PÅFUND, VIK HÄDAN!

http://www.reformia.se/wp-content/uploads/2014/11/Vikh%C3%A4d...

Avstängd

Nu hoppas jag med deras ord om att återgå tillbaka till rötterna att dom inte menar tidsmässigt vid vilken tid det utspelas utan även funktionerna. PC har fan aldrig haft dom traditionella features sedan Call of Duty WaW efter med Mw2 slopade servrar för PC så har PC bara blivit mer och mer konsol än snarare ren PC utan något misstänkt konsol.

Jag hoppas på mera spelare, skulle nog säga minst men mer är ännu bättre, 9vs9 som Black Ops 1 PC hade, det var perfekt på skalan av kartorna, mods och kunna ha egna dedikerade servrar och kunna konfigurera just din server med just di(t)na behov.

Avstängd
Skrivet av anon_124359:

Hoppas man kommer kunna ändra FOV på PC, annars är det ju ospelbart.

Löjlig kommentar, det har man alltid kunnat om man velat.

Medlem

@FelixenS:

För att kvalite > kvantitet. Ser hellre en välodlad band of brothers upplevelse än utfyllning för utfyllandets skull.

Saknat att storma stränder i modern teknik.

Medlem
Skrivet av PMSAvenger:

Öppningssekvensen på Omaha beach är ju ipoff på MOHAA, men det är klart ingen nämner det. Jag tyckte CoD var lite tetigt när det kom, inte alls samma känsla i vare sig vapen eller spelsätt, mycket mer arkadigt (vilket skiten vart sen dess, dock slutade jag köpa CoD efter Modern Warfare).

Undra vilken "progression" de slänger i detta spelet, för man hade ju "perks" 1944, men vad gör man inte för konsolmarknaden, det skulle bli kaos om alla spelade på samma villkor inte sant? Nu kan de ju inte köra "Drones" wallhack iaf, men kallar det säkert "Secret Intel" eller liknande så alla får det ändå.

Ripoff av....Jesus-tittyfucking-Christ...

För man har Perks nu menar du?
Man spelar på samma villkor, även fast vissa av dom villkoren får en del hat mot sig

Medlem
Skrivet av zauii89:

@FelixenS:

För att kvalite > kvantitet. Ser hellre en välodlad band of brothers upplevelse än utfyllning för utfyllandets skull.

Saknat att storma stränder i modern teknik.

Kan inte minnas att jag efterfrågat större kvantitet, jag skulle bara önska att den kvantitet vi får fokuserade på något annat än händelserna kring D-dagen. De skulle kunna göra ett spel om början av kriget och dess tidigare delar till exempel. Det vore åtminstone något nytt, och det finns massor av intressanta händelser där också.

Medlem

Har väntat väldigt länge på ett nytt Call of Duty som går tillbaka till World War 2
Det ser ut som det kan leverera.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Ambassadör
Xbox

Normandie igen.... gäääsp. Har vi hört den förut?

Hade varit fantastiskt att spela något annat. Varför inte som Jukka Kpistalainen kämpandes mot de sovjetiska horderna under vinterkriget? Hade varit dag 1-köp.


signatur

Jump in.

Medlem

Ganska intetsägande trailer imo.
Ska detta bli det andra CoD man köper sedan Ettan tro...

Medlem

COD2 var det bästa COD spelet som någonsin släppts!
Jag har nog kört igenom singelplayer kampanjen 10ggr genom åren minst.
Och multiplayern var sanslöst bra.
Sen började allt förstöras med unlocks osv... Jag hoppas dom skippar det i detta, det hör liksom inte riktigt hemma i ett WW2 spel.
Men det är ju tveksamt att dom gör det tyvärr. :/

Ser verkligen fram emot ett nytt WW2 spel. Bara hoppas att det håller måttet.

Medlem

1:30, där ser man en bit av spelet... det andra är fluff


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Pre-order is bad, m'kay


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Problemet i dag, med nästan alla speltitlar, är att de försöker sträva mot att bli någon slags interaktiv film. Det syns så tydligt nu i den här trailern. Det är ideligen desperata kameravinklar och repliker som försöker likna Band of brothers osv. Generalfelet de gör är att efterlikna istället för att använda sin fantasi. Det gör bara att allt känns som någon repris man redan sett, vilket är lite trist tycker jag. Sen kan jag inte förstå varför de hela tiden måste ta storyn från en historisk händelse? Det är inte viktigt i alla lägen.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Pre-order is bad, m'kay

My Name is CARTMAN. I know you mr. Mackey.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Känns som gammal skåpmat ompaketerat i ny förpackning.

Denna typen av WW2 spel har körts för mycket, varför inte va lite kreativ och ta ett nytt grepp på WW2? Jag tänker att man skulle kunna göra ett spel om motståndsrörelserna, den franska, den norska, de tjeckiska osv. Tänk vilket spel att få glida runt på skidor i Norge och försöka spränga en anläggning för tungt vatten eller nått. Intressanta historier också, typ som den som blev film nyligen, "Antropoid".

Medlem

Urpffff, MG42-ljudet fick mig som lagom MÖP nästan att bli lätt illamående. Hur svårt är det att dra upp valfritt YT-klipp där vapnen de använder skjuts, och lätt kunna höra att "ungefär så här ska det låta"? Även om de inte har råd/tid/möjlighet att spela in själva borde de ha budget (med Activision och CoD-namnet i ryggen) att i alla fall göra bättre från sig än så här.

Tiger II-animationen (både rörelse och skottlossning - se speciellt 1:36) är ju också nästintill tragisk.
BK 3,7-kanonerna som sitter på Ju 87orna känns fel de också - eldhastigheten ser i spelet ut att vara något högre än de mer riktiga 160rpm, för att inte tala om rekylen planet upplever (eller inte gör det, i trailern i alla fall) när de skjuts, eller att de hade 12-skottsmagasin...

Och med tanke på att spelmotorn är samma gamla ledsamma (se animationer, vatteneffekter, eld-/rökeffekter, spårljuskulor, FORDONSFYSIKEN, spelarperspektiv och -rörelse mfl. mfl.) känns det som att spelet kommer vara lika ytligt som de senaste spelen i serien. (En högst personlig bedömning, men har aldrig känt samma inlevelsekänsla i CoD-serien när kulorna viner över huvudet, som i BF3 och framåt.)

Kul att de vill gå tillbaka till WW2, men jag hade gärna (precis som många andra) spelat som något mer ovanligt - fransk, italiensk, kanadensare, finsk, ANZAC, ungrare, norsk/polsk/benelux motståndsrörelse? Finns många uppslag som inte utforskats i alltför stor utsträckning i spelvärlden hittills.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv
Skrivet av Araxes:

Löjlig kommentar, det har man alltid kunnat om man velat.

Är ju inte precis optimerat för att man ska kunna ändra FOV. Man ser ju igenom armarna så fort man höjer FOVen i Black Ops.

Medlem

@PeTTs0n: MG42an tycker jag mer ser ut som en MG34 med tanke på att pipan ser rundad ut. Jag kan ha fel med tanke på att siktet ser ut att tillhöra en MG42.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

@PeTTs0n: MG42an tycker jag mer ser ut som en MG34 med tanke på att pipan ser rundad ut. Jag kan ha fel med tanke på att siktet ser ut att tillhöra en MG42.

Jag tänkte främst den vid 1:20, ovanpå det som ser ut att vara en halvbandvagn - det är ingen MG34.

Maskingevären i början (i bunkrarna) kan definitivt vara MG34or dock (mer rundad pipa är en bra giveaway), och även om de inte låter lika käpprätt åt h-e fel så låter de fortfarande inte rätt (bör vara ett skarpare, mer jämnt, ljud) - kika på ex.:


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Trailern säger inte så mycket... Men gillade ettan och tvåan riktigt mycket (ja jag vet, gammal har bara spelat MWF utöver) så blev lite sugen måste jag säga.

Medlem

Don't.. Just don't...
https://9gag.com/gag/aDWPmjN


signatur

autograph

123
Skriv svar