30 minuter lång jämförelse av Morrowind, då och nu

Robot
30 minuter lång jämförelse av Morrowind, då och nu

Inför släppet i The Elder Scrolls Online ser vi en sjukt ambitiös film som jämför närmare 60 olika platser i spelvärlden.


Medlem

Morrowind är ett av de bättre spelen jag spelat och har många härliga spelminnen från det. Nästan värt att installera TESO igen kanske.

Medlem

Helvete nice, längtar till expansionen!

Medlem

Det är ett ganska bra spel i dessa tider, inte alls det halv-trasiga demo som var releaseversionen. Har man bara i åtanke att det är ett MMO och därmed har sådana inslag hade jag riktigt kul med att utforska den gigantiska spelvärlden.

Medlem

Det är snyggt men jag tycker nog inte att de har lyckats bevara konceptet från originalet. Det är ofta inte samma typ av landskap som har återskapats utan något helt annat.

Medlem

@Ahris: medhåll. Det är snyggt, verkligen. Men helt annan känsla


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

@Ahris: Du missade att det var 800 år innan antar jag? I originalspelet har ju vulkanen haft utbrott och allt vad det är

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det är snyggt men jag tycker nog inte att de har lyckats bevara konceptet från originalet. Det är ofta inte samma typ av landskap som har återskapats utan något helt annat.

Som sagt värt att nämna är att detta är nästan tusen år tidigare än händelserna i mer nymodiga TES-spel, och eftersom Morrowind är en vulkan-ö så ändras det drastiskt i TES-historien. Faktiskt rätt intressant ibland när man faktiskt stöter på något som fanns i en bok i Skyrim, t.ex.

Medlem

Måste vara giftiga svampar, eftersom ingen äter upp dem?

Medlem
Skrivet av IMSG:

@Ahris: Du missade att det var 800 år innan antar jag? I originalspelet har ju vulkanen haft utbrott och allt vad det är

Jag missade att det var ESO Trodde det var Skywind!

Inte illa. Nu har man lust att installera TESO igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Korken:

Måste vara giftiga svampar, eftersom ingen äter upp dem?

Avstängd

Ohh, man! Verkligen ett spel som skulle må bra av en remake. Tänk om Bethesda ville ge ut det på nytt till ps4, jezz!! Skulle säkert konkurrera med Skyrims försälning, och troligen även bli ett bättre spel. Kom igen Todd!

1
Skriv svar