Imorgon drar nästa Dota 2-major igång – 16 lag slåss om 9 miljoner kronor

Robot
Imorgon drar nästa Dota 2-major igång – 16 lag slåss om 9 miljoner kronor

Gruppspelen bådar för många överraskningar.

#dota-2


Releasehästryttare

Inte värt att kolla om inte A spelar, har de lagt ner eller kvalade de inte till denna tuneringen ?

Medlem

Någon som kan tipsa om lag med svenskar i? Alltid kul att följa. Tar tacksamt emot tips på ställen jag kan se spoilerfria repriser med.

Medlem

@Devan:

Alliance kom nästan dit men förlorade i slutet av kvalet. Du har ju annars Svenskar i både OG (S4), EG (ZAI) & i Team Secret (PielieDie).

Det har för övrigt varit många grymt bra matcher (EG vs IG var sjukt bra) så de mycket att kolla på även om Alliance inte är med.

Kul att FZ skriver om Dota!

/J

Medlem
Skrivet av Govein:

Någon som kan tipsa om lag med svenskar i? Alltid kul att följa. Tar tacksamt emot tips på ställen jag kan se spoilerfria repriser med.

See mitt inlägg ovan

Här har du stremsen som du kan kolla på i efterhand, blir precis som när det är Live.

https://www.twitch.tv/dotamajor/videos/all

Skribent
Skrivet av Govein:

Någon som kan tipsa om lag med svenskar i? Alltid kul att följa. Tar tacksamt emot tips på ställen jag kan se spoilerfria repriser med.

Det är tre svenskar i turneringen – s4 (OG), pieliedie (Team Secret) och zai (Evil Geniuses). Som någon skrev här ovanför går alla matcher att kolla på på Twitch.

Medlem

Petnoga kanske, men alla lagen fick inte möta varandra i gruppspelen, man mötte endast 4 lag.
Jag gillar för övrigt det nya swiss-formatet, det känns mycket mer rättvist än BO1-matcher man kört tidigare.

Hoppas själv på att OG eller EG vinner, och att Secret förlorar så snart som möjligt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Gillar också swiss-formatet, hoppas Valve fortsätter använda sig utav det i framtiden. Att inte kolla på en Major bara för att Alliance inte spelar är ju lite fånigt, gillar man Dota e-sporten så är det alltid värt att titta, och vi har tre svenskar att följa om det är så.

Vem jag Tror ska vinna är lite svårt, jag gissar på iG. Men samtidigt så visade Secret att de inte hade några större svårigheter att vinna över dom. Så, svårt som sagt. Väldigt jämnt nu förtiden.

Vem jag Inte Vill ska vinna är nog bara EG. Tycker det är dags att de får kämpa lite hårdare, och inte få gratis inbjudan till de flesta Valve turneringarna.

De jag hade Velat se vinna är antingen DC, Faceless eller iG. Secret hade inte vart helt fel, tycker Midone, MP och Khezu är riktigt intressanta spelare. Säg vad man vill om Secrets förflutna som organisation, ser ju inte direkt ut som att någon annan gör det rätt för sig. Sunsfans DC verkar gjort något konstigt eftersom alla spelare, manager, coach och Sunsfan lämnade. EG och Alliance blev självständiga för ett tagsedan. Så uppenbarligen finns det en hel del jobb att göra för att saker ska bli bra.

Medlem

Vill ni ha svenska kommentatorer så kör Drayswe-gänget som vanligt!
Startar 08:00 imorrn med lite försnack: http://www.twitch.tv/drayswe


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Jag har försökt kolla lite Dota men oavsett vilken stream jag går in på så låter det som att det är hobbykommentatorer som sitter i köket med en riktig b-kvalité mic och kommenterar rätt så halvhjärtat. Svårt att få inlevelse och bli taggad när man tittar trots att jag spelar spelet själv. Tvärtom är det med LoL där är det sån jävla hype och shoutcasting att det är kul att titta på även om jag tagit en paus från själva spelet.

1
Skriv svar