Recension – Outlast 2

Robot
Recension – Outlast 2

I begynnelsen var allt mörker. Och så förblev det, om man får tro mardrömsskräckisen Outlast 2.

#outlast-2, #pc, #ps4, #xbox-one


Medlem

Startade igång det nyss och körde cirka 15min och det räckte för mig denna kväll.
Gjorde ett panikhopp och skrek sambon rakt i örat när någon otäcking klev fram och klöste mig. Sjukt snyggt spel men kmr nog dröja tills nästa runda. 😁

Medlem

Kört igenom första + dlc 2 gånger men har själv inte spelat detta än. Men har sett en del streams och tycker inte alls det fångat känslan första spelet hade, men kanske beror på att jag inte satt mig in i det än.

Medlem

Får plocka upp detta på en Steam-rea, precis som det förra spelet. Blir bra att ha när höstmörkret faller!

Medlem

Det är synd att områdena är så linjära, det funkar inte lika bra utan dom klaustrofobiska korridorerna från första och vad är det med fienderna på dom högre svårighetsgraderna, dom ser en igenom väggar och andra objekt i omgivningen. Provade på högsta svårighetsgraden tillgänglig vid start (nightmare?) och all "trial and error" blev bara frustrerande efter ett tag. Älskar spelet i övrigt, kulter och dess följare har alltid skrämt mig

Skribent
Skrivet av sanctier:

Det är synd att områdena är så linjära, det funkar inte lika bra utan dom klaustrofobiska korridorerna från första och vad är det med fienderna på dom högre svårighetsgraderna, dom ser en igenom väggar och andra objekt i omgivningen. Provade på högsta svårighetsgraden tillgänglig vid start (nightmare?) och all "trial and error" blev bara frustrerande efter ett tag. Älskar spelet i övrigt, kulter och dess följare har alltid skrämt mig

Ja, precis. Jag gillar konceptet, och tematiken. Och inte minst atmosfären. Men smygandet funkar inget vidare, och det blir rätt störigt när man mest springer omkring som en yr höna och hoppas att man råkar springa rätt den här gången. För det urartar i princip alltid i jakt.

Skägg.
10 Chambers

Stod mitt på ett trångt E3-golv och testade detta, men fick lägga ner efter 15 minuter. För jäkla läbbigt.


signatur
1
Skriv svar