Nytt avhopp från Valve gör Half-Life 3 ännu mindre troligt

Robot
Nytt avhopp från Valve gör Half-Life 3 ännu mindre troligt

Tredje storyfokuserade medarbetaren tackar sig, efter 12 år i företaget.

#chet-Faliszek, #half-life-2, #left-4-dead, #portal, #valve


Medlem

Inte direkt som att det fanns en chans till att börja med.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Tråkigt. Man undrar ju om det finns frustration i personalen med hur Valve gör saker numera om det är därför folk slutar. Eller om det helt enkelt bara var dags för dessa herrar att gå vidare i sina karriärer.

Medlem

Är förvånad att det fortfarande fanns "storyfokuserad" personal kvar där. Är väl år och dagar sen Valve släppte nåt som har en story?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

MEG
Medlem

Kanske det behövs lite nytt blod i Valve?


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Är förvånad att det fortfarande fanns "storyfokuserad" personal kvar där. Är väl år och dagar sen Valve släppte nåt som har en story?

jo , man undrar ju vad dom dessa personer har gjort efter portal 2

Medlem
Skrivet av milu:

jo , man undrar ju vad dom dessa personer har gjort efter portal 2

Stekt burgare till dom som jobbar med Steam


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Valve behöver struktur got damnit.

Medlem

Varför så negativ? Han lämnar för att spelet redan är klart!

Medlem

Vem vill jobba som utvecklare på ett ställe som inte gör spel längre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av aholman:

Varför så negativ? Han lämnar för att spelet redan är klart!

Källa på det?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Är förvånad att det fortfarande fanns "storyfokuserad" personal kvar där. Är väl år och dagar sen Valve släppte nåt som har en story?

Precis, senaste var väl Portal 2 och det var tämligen fantastiskt. Tveklöst en av mina bästa spelupplevelser på åratal. Men nu verkar det vara slut med det roliga från Valve.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Att han lämnar Valve innebär ju inte att chanserna för HL3 minskar. Manuset för HL3 är med största sannolikhet klart sedan långt tillbaka. Skulle tippa på att en av anledningarna till varför HL3 dröjer är för att Valve inväntar mer avancerad AI, och kanske även att VR ska få ett stadigare fäste på spelmarknaden. Sen är ju så klart rädslan för att misslyckas enormt stor, och vill därför vara 100% säkra på att de kan leverera en bra spelupplevelse.

Medlem

Om jag var han skulle jag slå mig ihop med de andra två och göra en andlig uppföljare, fansen lär ju köpa det oavsett.

Medlem

@Pretorian24:
Källa? FZ nämner ju Half-Life tre(3) gånger!

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Om jag var han skulle jag slå mig ihop med de andra två och göra en andlig uppföljare, fansen lär ju köpa det oavsett.

Mighty Number Nine blev en bra andlig uppföljare...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Men ge upp allihop. Half-Life 3 kommer aldrig hända. Valve är inte intresserade av att skapa story-drivna spel längre utan en massa billiga och snabba cash-spel. Sist de gjorde nåt vettigt var Portal 2 och de flesta av de personerna har slutat, och ingen på Valve med någon makt är intresserade av att göra Half-Life 3.

Skulle det av någon magisk händelse hända att ledningen på Valve helt plötsligt byts ut och de bestämmer sig för ett nytt Half-Life så kommer det inte ha nåt att göra med de gamla spelen att göra då de inte kommer avsluta serien efter så många år, utan det blir någon slags reboot eller nåt helt annat som egentligen inte är "Half-Life 3".

Det Valve gör med VR och allt tycker jag är kanon, och det är bra att Valve tjänar pengar, men som ett företag som gör innovativa spel är företaget lika levande och aktivt som gamla Blizzard, Bullfrog, Electronic Arts, Origin, Epic Megagames eller någon av de gamla studiorna som gjorde spel för att de ville skapa nåt nytt, inte för att få ett bra bokslut.

Valve är nu i samma liga som EA, Vivendi, Epic och Blizzard, allt som gäller är ett positivt bokslut varje tre månader så att aktieägarna kan fortsätta skåla i champagne.

eld
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Valve är nu i samma liga som EA, Vivendi, Epic och Blizzard, allt som gäller är ett positivt bokslut varje tre månader så att aktieägarna kan fortsätta skåla i champagne.

Det är inte noterat, gabe är majoritetsägare, och företaget har sin fria arbetspolicy så nu har dina känslor fått övertaget.

Valve tar sin tid och det är bra.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Men ge upp allihop. Half-Life 3 kommer aldrig hända. Valve är inte intresserade av att skapa story-drivna spel längre utan en massa billiga och snabba cash-spel. Sist de gjorde nåt vettigt var Portal 2 och de flesta av de personerna har slutat, och ingen på Valve med någon makt är intresserade av att göra Half-Life 3.

Skulle det av någon magisk händelse hända att ledningen på Valve helt plötsligt byts ut och de bestämmer sig för ett nytt Half-Life så kommer det inte ha nåt att göra med de gamla spelen att göra då de inte kommer avsluta serien efter så många år, utan det blir någon slags reboot eller nåt helt annat som egentligen inte är "Half-Life 3".

Det Valve gör med VR och allt tycker jag är kanon, och det är bra att Valve tjänar pengar, men som ett företag som gör innovativa spel är företaget lika levande och aktivt som gamla Blizzard, Bullfrog, Electronic Arts, Origin, Epic Megagames eller någon av de gamla studiorna som gjorde spel för att de ville skapa nåt nytt, inte för att få ett bra bokslut.

Valve är nu i samma liga som EA, Vivendi, Epic och Blizzard, allt som gäller är ett positivt bokslut varje tre månader så att aktieägarna kan fortsätta skåla i champagne.

Det kommer nog att släppas men de kan inte släppa det utan att det introducerar något lika banbrytande som sina föregångare och det har ärligt talat inte hänt jättemycket sedan HL2 släpptes utöver rent ögongodis.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det kommer nog att släppas men de kan inte släppa det utan att det introducerar något lika banbrytande som sina föregångare och det har ärligt talat inte hänt jättemycket sedan HL2 släpptes utöver rent ögongodis.

Vad var det som var banbrytande i HL2. Jag vet att fysiken marknadsfördes hårt och kändes också ganska speciellt, men vad det tillförde vet jag inte...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad var det som var banbrytande i HL2. Jag vet att fysiken marknadsfördes hårt och kändes också ganska speciellt, men vad det tillförde vet jag inte...

Gravity gun, att kunna slå, ta upp saker och alla dessa pussel. Allt det var ju riktigt coolt med hl2.

1
Skriv svar