Xcom-doftande Phoenix Point blir av

Robot
Xcom-doftande Phoenix Point blir av
Medlem

Hoppas det blir bra. Ser lovande ut

Ang. väntan på Xcom 3 så lär det nog dröja ett tag. Kollar man historiken på Xcom2 på steamdb verkar det ganska tydligt vara mer DLC innehåll på väg till det. Skulle gissa på att det avslöjas vid E3.

Redaktör
Skrivet av waeress:

Hoppas det blir bra. Ser lovande ut

Ang. väntan på Xcom 3 så lär det nog dröja ett tag. Kollar man historiken på Xcom2 på steamdb verkar det ganska tydligt vara mer DLC innehåll på väg till det. Skulle gissa på att det avslöjas vid E3.

Inte mig emot, Xcom 2 är hur bra som helst.


signatur
Medlem

Backade efter videon, gillar både temat och spelstilen!


signatur

Videomupp

Medlem

Xcom-""doftande"" ... ok?


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Xcom 2 är kul och har gett mig många timmars nöje (ett par hundra timmar). Men jag har alltid irriterat mig på att de flesta av de X-com imitationer som kommit efter originalen, inklusive Firaxis två titlar, har varit väldigt streamlined och simplified. Neddummade på klarspråk.

Kommer vara uppfriskande att ha tillgång till en ordentlig Geoscape igen som känns som en verklig strategisk karta och inte bara är ett begränsat brädspel a la RISK som i firaxis serie! Phoenix point verkar vilja utveckla konceptet ytterligare dessutom.

Senast jag såg någon göra försök på ordentliga Geoscapes efter Xcom så var det den inte fullt så lyckade UFO serien med UFO: Afterlight senast. Gillade dock Afterlight och Aftershock trots deras brister. Första spelet i serien var dock klart ofärdigt.

X-Com Apocalypse var kontroversiellt när de släpptes på grund av att du ej har en geoscape utan har en vy över en megastad istället men de lyckades sy ihop den säcken väl och jag spelar det fortfarande nu och då. Tycker stundom att de taktiska striderna här och research systemet ger mig mer än Firaxis Xcom idag.

X-Com interceptor var rätt kul det med men det är en spinoff där tidens tand inte varit nådig dessvärre.

Safe to say så backade jag direkt jag fick nys om Phoenix point.

Medlem

@Aletheides: Kan hålla med om mycket. Ett annat spel att hålla koll på som inte nått kickstarter än, men som kommer dit när mer är färdigt är Terra Invicta från Pavonis Interactive (tidigare Long War Studios).
Typ samma grundkoncept som Xcom, fast kommer säkert inte vara lika simplified, iaf inte om man ska utgå från Long War moddarna till Xcom 1 & 2.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Inte mig emot, Xcom 2 är hur bra som helst.

Jag håller verkligen inte med. XCOM + Enemy within var asbra,
XCOM 2 med alla tillbehörande buggar som de struntar i att fixa och som även totalt suddade allt du gjorde i XCOM 1 var undermåligt, som bäst.

XCOM har jag varvat 4+ ggr.
XCOM 2 en gång, och aldrig mer.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Aletheides:

Testat Xenonauts? Långt ifrån lika strömlinjeformat och förenklat. En tvåa är under utveckling också.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Testat Xenonauts? Långt ifrån lika strömlinjeformat och förenklat. En tvåa är under utveckling också.

Jo, backade det på Kickstarter. Det var ett bra försök att efterlikna X-Com 1. Ett exempel på ett mindre bra försök med samma budget ungefär är UFO: Extraterrestrial. Det kan vara värt ett försök dock om du gillade Xenonauts.

Medlem

Hurra! Mer Xcom-ish spel åt folket! (Ursäkta språket.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

1
Skriv svar