Din bästa game-trailer

Geeks Gaming
Din bästa game-trailer

I helgen satt jag och kollade på lite olika trailers för diverse spel som kommer ut i år. Mycket intressant, samt mycket som inte är tilltalande alls. Mitt i detta så kom jag att tänka på en trailer som jag själv anser är den bästa genom tiderna och en tanke slog mig. Vad alla andra har för personliga trailers på spel.

Skulle vara intressant om man kan samla vilka/vilken trailer man tycker är bäst och kanske även säga om det är för grafiken eller om spelet kanske ligger en själv nära till hjärtat.

Min personliga favorit genom tiderna är nog trailern för BF2142. Även om spelet var sisådär så är det en trailer som jag tycker fångar det som är bra med BF och den sista biten med bordningen av flygskeppet är helt underbar.

Om jag skall välja en annan som är sjukt bra så är det Dawn of Wars intro/trailer. Goddamn vad jag älskar stormningen uppför backen.

Medlem

Bra tråd.

Älskar ljudet och musiken i BF2142-trailern.

En av de bästa någonsin

Om ni inte sett denna innan - bör ses på japanska med engelska subs.
Alla karaktärer blir mer levande. Röstskådespeleriet är bäst.

Edit: Det finns subtitles att sätta på.

Medlem

Sorry för att dra in en "Detta är tekniskt ingen trailer" direkt i tråden. Men vet att jag såg detta klipp på någon demo-skiva och fastnade helt för spelet. Tror inte det var tänkt att vara en trailer men användes lite på det sättet.

Kommer ihåg 2142 trailern, då var suget på ett nytt Battlefield högt.

Medlem

@ceogar: Descent: Freespace kom ut när de flesta satt på 56k modem (1998), grym introsekvens till spelet!

Skägg.
10 Chambers

Få trailers har skapat gåshud, och snack, som denna.


signatur
Skribent

Vet inte varför, men första Gears of War-trailern är någon som har fastnat hos mig. Såg den först på TV om man kan tro det.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Dead Island-trailern är grym!
Men jag tycker den här är den bästa.

Medlem

Svårt val, finns för många bra för att ska skulle kunna utse en till min "bästa" men med det sagt så måste jag säga att Assassins Creeds trailers alltid varit riktigt bra, oftast mycket mer underhållande än spelen själva

Medlem

D3:RoS

D3 ros


signatur

If u can´t kill me, Join me

Medlem

Håller med både om Gears of Wars som satte en milstolpe med känsla. Även Witcher 3 är hur grym som helst!!
Detta är nog dock den trailer/PR som gett mig både eftertanke, gåshud och OMFG!

Medlem

Wing Commander 4 trailer!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

@erikcedervall: Sitter på telefonen så orkar inte länka. Men gjorde inte en Bf: Bad company en parodi på denna?

Medlem
Skrivet av Thane:

@erikcedervall: Sitter på telefonen så orkar inte länka. Men gjorde inte en Bf: Bad company en parodi på denna?

Japp

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: håller med... Var den första jag tänkte på

Medlem

Kollar väldigt sällan på trailers av någon form men en jag minns är ju World of Warcraft: Wrath of the Lich King.

Medlem

Dead Island är helt klart en i toppen. Men min favorit är nog den här:

CFW
Medlem

Och här kommer de bästa:

Med hedervärt omnämnande:

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Final Fantasy VII anno 1997 vars trailer överraskande nog visades på svensk tv då, inget annat kommer i närheten.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Inget har gett mig sån ståfräs som "Deceived" trailern för Star Wars: TOR. Jag hade läst boken strax före så det blev något extra att se hur trailern, och sedan jämföra det med hur man själv visualiserat det i skallen.

Medlem

Denna är trots sin ålder fortfarande svårslagen.

https://youtu.be/xp20voR11gs


signatur

#PCMR

Medlem

Den här såg jag om och om igen när den kom. Så jäkla bra känsla i trailern.


signatur

Är ofta så tyst att man kan höra ett helt ton knappnålar falla.
Spelat spel sen Lode Runner var det nya heta...

Medlem

Den här trailern till Diablo 2. Den såg jag nog 💯 gånger när jag var liten.
https://youtu.be/KxnWjyvmpnI

Medlem

Som tidigare talare sagt, Dawn of War 1 trailern ger mig fortfarande gåshud.
Dock är Mark of Chaos en värdig 2a.

Medlem
Skrivet av Tpett:

...

Min personliga favorit genom tiderna är nog trailern för BF2142. Även om spelet var sisådär så är det en trailer som jag tycker fångar det som är bra med BF och den sista biten med bordningen av flygskeppet är helt underbar.

Håller med om trailern till BF2142 - och uppföljaren för tillägget Northern Strike var inte sämre heller. Sedan tycker iallafall jag att spelet mer än väl levde upp till förväntningarna. Spelar fortfarande ibland på Revive när andan faller på

Medlem

CGI-trailer:

Story / känsla:

Medlem
Ungh. Den blev ju inte svagare av att ha blivit förälder själv

@Carl Johansson-Sundelius: Synd bara att spelet inte verkade vara ens nära trailern.
Blev väldigt sugen på att börja spela tredje säsongen Walking Dead dock

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Vet inte varför, men första Gears of War-trailern är någon som har fastnat hos mig. Såg den först på TV om man kan tro det.

https://www.youtube.com/watch?v=wy8LRlS1SCc

Håller med, tycker samtliga GoW-trailers är ruggigt bra.

Är även ett stort fan av Fallout 4-trailern.

Medlem

Mass Effect Andromedas Launchtrailer är ju helt fantastisk!

Medlem

The Division's cinematic trailer är den bästa jag någonsin sett. Fortfarande extremt mycket gåshud.

Skriv svar