Valve tar emot 75000 supportärenden varje dag

Robot
Valve tar emot 75000 supportärenden varje dag
Medlem

Och de svarar på 0.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Och de svarar på 0.

" En överväldigande majoritet av dem handlar om återbetalning av spel. De allra flesta av dessa svarar Valve på inom ett par timmar."

Nu vet jag inte hur det ligger till egentligen, själv har jag alltid fått svar...

Medlem

Har varit i kontakt med dem en gång för att de låste mitt konto för att göra inköp. De tyckte väl det var konstigt att jag använde nya kort hela tiden, men jag förklarade att de var e-kort. De förstod och låste up det ganska snabbt.

Sen är väl 75k inte så mycket med tanke på hur många länder de är verksamma i?

Medlem

Jag har inte orkat skriva till Steam, men har tänkt göra det några gånger då saker inte fungerat.
Trodde inte att jag skulle få svar i tid.
Men det har löst sig med att jag hittat svar och lösningar i Gemenskapsguiderna eller sökning om spelproblem på Google.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Luciphear:

" En överväldigande majoritet av dem handlar om återbetalning av spel. De allra flesta av dessa svarar Valve på inom ett par timmar."

Nu vet jag inte hur det ligger till egentligen, själv har jag alltid fått svar...

Jag har också alltid fått svar.

Medlem

Blev av med en massa spel, 1 minut senare hade jag allt tillbaka, mycket praktiskt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Ville ha en refund för Fallout 4 pga buggar & dålig systemkompabilitet men det fick jag inte för att jag hade "spelat" i 6h istället för 5h som är max (även om majoriteten av tiden bestod av felsökning). Thanks Valve.

Medlem
Skrivet av anon_234443:

Ville ha en refund för Fallout 4 pga buggar & dålig systemkompabilitet men det fick jag inte för att jag hade "spelat" i 6h istället för 5h som är max (även om majoriteten av tiden bestod av felsökning). Thanks Valve.

Jag förstår inte problemet. Har du spelet igång mer än tillåten tid så tough luck. Står klart och tydligt.
Varför skulle reglerna brytas för din skull?

Medlem
Skrivet av anon_234443:

Ville ha en refund för Fallout 4 pga buggar & dålig systemkompabilitet men det fick jag inte för att jag hade "spelat" i 6h istället för 5h som är max (även om majoriteten av tiden bestod av felsökning). Thanks Valve.

"Steam erbjuder återbetalning, inom två veckor efter köpet och med mindre än två timmars speltid..."

Du hade tre gånger så många speltimmar, så inte så jättekonstigt.

Medlem

Jag har gjort refund 2 gånger de senaste 2-3veckorna. Senast så fick jag svar 3timmar efter jag kontaktat support. Dock har jag inte fått pengarna än det va 5dagar sedan och valve säger det kan ta upp mot 14dagar...

FM-guru
F.d. Sisyr

Gjorde refund tre gånger på en vecka för ett tag sen, aldrig begärt refund innan. Fick svar inom ett par timmar varje gång. Alla tre gånger dröjde det knappt 24h innan pengarna kom (vilket även var tiden de sa det skulle ta, då jag ville ha dem i min Steam Wallet).

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jag har gjort refund 2 gånger de senaste 2-3veckorna. Senast så fick jag svar 3timmar efter jag kontaktat support. Dock har jag inte fått pengarna än det va 5dagar sedan och valve säger det kan ta upp mot 14dagar...

Japp, ska man ha pengarna på kontot så är det tiden det tar. Tillbaka i steam-cash går mycket snabbare.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Japp, ska man ha pengarna på kontot så är det tiden det tar. Tillbaka i steam-cash går mycket snabbare.

Jo så här i efterhand så känns det som jag borde ha valt att få pengarna till Steam wallet istället. Aja det får bli nästa gång:D

1
Skriv svar