Efter all hype är Prey snart här – se lanseringstrailern

Robot
Efter all hype är Prey snart här – se lanseringstrailern
Medlem

Förstår fortfarande inte hypen. Det ser rätt föråldrat ut. Varenda film jag sett så ser miljöerna och fienderna nästan identiska ut. Ja, det finns en lite halvinnovativ gimmick i spelet att man själv och vissa fiender kan förvandla sig till grejer, men det kan väl knappast hålla intresset uppe hela vägen? Och handlingen, om man ska gå på trailern, känns ju sjukt ointressant. Stoppa invasionen (m.a.o.: döda allt).

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av starboy83:

Förstår fortfarande inte hypen. Det ser rätt föråldrat ut. Varenda film jag sett så ser miljöerna och fienderna nästan identiska ut. Ja, det finns en lite halvinnovativ gimmick i spelet att man själv och vissa fiender kan förvandla sig till grejer, men det kan väl knappast hålla intresset uppe hela vägen? Och handlingen, om man ska gå på trailern, känns ju sjukt ointressant. Stoppa invasionen (m.a.o.: döda allt).

Vilken hype? Inte sett någon som är taggad inför detta.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vilken hype? Inte sett någon som är taggad inför detta.

Instämmer helt. Det verkar helt okej, men samtidigt ser det inte ut som spelet har en enda originell idé... så det är lite svårt att bli hypad över mer av det gamla vanliga.

Inaktiv

"hype" - Att göra reklam för någonting mycket och ofta så folk blir lurade att det är en snackis.

Medlem

Jag lirade demot och tyckte faktiskt de verkar riktigt intressant! Och jag blev taggad som fan nu efter demot.

Medlem

Heh, jag får hålla med andra här, det har väl aldrig funnits någon hype inför detta. Det är bara media och bethesda som pratar om spelet i princip. Ser ut som ett one off dessutom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Jag hoppas på flopp. Gillar inte att dom försöker åka snålskjuts på namnet Prey.

Medlem

Nej, tack! Jag kommer nog aldrig att köpa detta spel.
Verkar fortfarande totalt ointressant att spela mot "spökplumpen" för mig.
Förköp för 59,99€ går att göra nu på Steam!


signatur

autograph

Medlem

Jag har hype, tyckte demot var skoj och storyn verkar intressant. Gillar även grafik stilen, den har en egen karaktär som bara arkane kan fixa.

Medlem

Tycker att det ser ut att finnas lite Dishonored och lite System Shock i det, så jag tänker köpa det. Arkane Studios är en bra utvecklare dessutom.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vilken hype? Inte sett någon som är taggad inför detta.

Jag är faktiskt sjukt taggad inför Prey. Har väntat länge på spelet nu som är min höjdpunkt i år. Jag tror stenhårt på Arkane Studios som känns lite som Valve var under 2004. Ska bli jäkligt spännande att få testa spelet nu på Fredag. Väntar på min beställda CD KEY från Kinguin. Efter Dishonored spelen har jag blivit förälskad i denna talangfulla studio...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Nej, måste nog hålla med om att det inte är någon hype för mig heller, dessutom som PC-spelare så fick man ju inget demo att provspela heller. Kanske man blir positivt överraskad då om förväntningarna är icke existerande?

Medlem

Det blir nog ett rätt coolt spel, men det har ju inget med mästerverket Prey att göra tyvärr.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tycker att det såg dåligt ut utifrån trailern.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

eld
Medlem

Jag ser fram emot det här, det var ju ett tag sen vi fick ett nytt systemshock!

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Jag hoppas på flopp. Gillar inte att dom försöker åka snålskjuts på namnet Prey.

Menar du spelet från 2006 med samma namn? Det jag minns är ett coolt intro, portaler och att gravitationen var lite wonky d.v.s. att man ibland gick i taket. Men i övrigt har jag inte för mig att det var särskilt upphetsande. Kan dock ha fel då jag inte orkade spela klart det. Gillar också Arkane Studios så jag kan vara lite partisk.
Så jag hoppas istället på en flipp


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Det kallas även "Prey 2". Ser ingen liknelse från det första spelet.
Verkligen snålskjuts på namnet. Det nya Prey kunde därför heta något annat, tycker jag.

Det påminner lite om F.E.A.R. Så varför inte "FEAR" 2017?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Det kallas även "Prey 2".

Nope. Prey 2 var ett helt annat spel som var under utveckling av en annan studio (Human Head Studios), men blev kansellerat. Detta Prey är helt enkelt Prey.

1
Skriv svar