Prey-utvecklaren: Med Steams refund behövs ingen pc-demo

Robot
Prey-utvecklaren: Med Steams refund behövs ingen pc-demo

Och lovar att pc-versionen absolut inte är någon slafsig portning.

#bethesda, #dishonored-2, #prey


Medlem

För det är precis så 'Steam refunds' ska användas..

Medlem

"Dishonored 2 släpps i morgon, och Steam-versionen blir upplåst vid midnatt."
Hmm... känns som jag spelat det spelet redan, måste varit någon dröm bara. Uh, deja vu känslor.

MEG
Medlem

Ska bli kul och se om han ljuger gällande Pc portningen.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Fiddi:

För det är precis så 'Steam refunds' ska användas..

Är väl precis så det ska användas? Om jag inte är nöjd med den produkten jag köpt begär jag mina pengar tillbaka.

NuZ
Testpilot

Är väl Prey som släpps imorgon Lite bakis efter valborg fortfarande?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Tråkiga är ju bara att det blir ju som att man köper en demo för 150kr+

Istället för att köpa spelet på steam för 599kr med möjligheten till refunds så köpte jag det på elgiganten för 429kr utan möjlighet till återlämna.

Gnällkuk
Skrivet av Qrush:

Är väl precis så det ska användas? Om jag inte är nöjd med den produkten jag köpt begär jag mina pengar tillbaka.

Du tycker alltså det är fullt skäligt att behöva betala pengar för en demo?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Du tycker alltså det är fullt skäligt att behöva betala pengar för en demo?

Det är mer som att betala en pantavgift för demot, men det gör det ju inte bättre.

Gnällkuk
Skrivet av Namn Namnsson:

Det är mer som att betala en pantavgift för demot, men det gör det ju inte bättre.

Precis.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Verkar som den där karaktären råkat ut för en riktigt elakartad pink eye.

Medlem

Utvecklaren säger att det inte fanns tid för att göra en pc-demo. Det spelar dock ingen STÖRRE roll när köparna på Steam har möjlighet att få pengarna tillbaka om de inte är nöjda med produkten. Han säger inte att de skippade att göra en pc-demo bara för att Steam har en inbyggd demofunktion.

Själv tycker jag att han har en poäng och att han ens nämner Steams "refund"-policy BÖR tyda på goda avsikter.

Vill ni inte betala Steams prislapp? Testa spelet på Steam och reklamera. Köp det sedan någon annanstans.
Tycker ni att det är för mycket pengar (Steams pris) att ligga ute med tills det att ni bestämt er så är det er ett demo skulle gjort mest nytta för, samtidigt är ni i skarp minoritet om jag får gissa.

Moderator | Testpilot

Även fast jag tycker det är dumt att man ska behöva gå igenom en transaktion för att få testa spelet så förstår jag vad han menar och han verkar inte heller ha några onda avsikter.

Personligen så laddar jag oftast ned spelet först och provar när jag är osäker men givetvis är det inte bästa lösningen för alla heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@kEJTLiN Ett av problemen där är ju att det kan ta upp till 14 dagar att få tillbaka pengarna, om man inte vill ha dem i sin Steam Wallet dvs, vilket kanske inte är helt optimalt om man sedan vill spendera dem utanför Steam.

Medlem

Oerhört jobbigt att använda Steam-refund som demo.
Måste sitta och hålla koll på tiden så jag inte spelar mer än 2h, måste dessutom begära pengarna tillbaka inom 14 dagar. Hittar jag sen spelet billigare på ett annat ställe måste jag avinstallera hela spelet och sen installera om det på nytt.
(Demos brukar iaf vara mindre än originalspelen)

Inaktiv

Det var ta mig grön mycket bättre förr. Då gjordes det demoversioner av nästan varenda spel, som PC-tidningar sedan gav en på en skiva.

Medlem

Jävligt dålig attityd från utvecklarna. Ok att de inte hinner fixa demo, det kan jag köpa. Men att sen uppmuntra folk att istället utnyttja en utomstående tjänsts returpolicy för att få "gratis" demo är unket. De slipper slösa pengar och kunden är nöjd. Bara Steam som förlorar något på det.

Ja, jag vet att steam inte förlorar hela spelets pris på en refund, men det kostar att ha anställda som ska rätta till utvecklarnas soppa. Steams refund ska finnas där som ett stöd för oss kunder när vi behöver det, inte för utvecklare att utnyttja för att spara pengar.

Medlem

Berättigad, det är ett ord man kan använda för att beskriva många av er.

"Oerhört jobbigt att använda Steam-refund som demo."
Nej, det är inte oerhört jobbigt. Jag har själv använt funktionen två eller tre gånger och det är nästan på gränsen till att det inte kräver någonting alls från dig som konsument.

Medlem

Göbben har fått allt om bakfoten. En demo är en demo, dvs man låter det gå publikt för att locka och hitta de sista buggarna i spelet. Givetvis är allt ett svepskäl för att spara pengar - hiva över ansvaret på andra och de får i sin tur stå för kalaset. Jävligt lamt om du frågar mig!

Medlem

Tycker fiendena ser alldeles för tråkiga ut i Prey, bara en massa svart sörja

Medlem

@Qrush: Tror inte att Steam refunds är till för att testa ett spel innan du köper det, eftersom du redan köpt det och sedan får tillbaka pengarna. Då måste du ha pengar i första hand.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

"Missbruk

Återbetalningar är gjorda för att eliminera risken med att köpa titlar på Steam - inte som ett sätt att få gratis spel. Om vi tror att du missbrukar återbetalningar, kommer vi sluta erbjuda dig dem."


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Lepracy:

Tycker fiendena ser alldeles för tråkiga ut i Prey, bara en massa svart sörja

Låter som X-Files


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det påminner lite om det gamla skräckspelet F.E.A.R.


signatur

autograph

1
Skriv svar