Tävling – vinn signerade ex av arkadspelsboken Insert Coin!

Robot
Tävling – vinn signerade ex av arkadspelsboken Insert Coin!

Läs på om den svenska arkadspelshistorien.

#insert-coin, #tävling


Medlem

Jag lovar att jag inte Googlade.

Skägg.
10 Chambers

@telison: Googlare får inga polare.


signatur
Medlem

Alltid önskat mig en ny arkadhall.

Medlem

Den boken köpte jag häromdagen underhållande. Älskar arkad.

Förövrigt kunde killen på bilden i artikeln (han med tuppakammen) varit mig under 80-90talet


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mins när man var knodd och kuta iväg till hallen för att kika när de stora coola grabbarna lirade. Hade man tur satt man på några mynt och gjorde allt för att växa sig lite längre.

Medlem

Det var bättre förr.
Fast nu har jag ett gäng pcb:s från när det begav sig.
Härlig känsla att kunna plocka fram Toki, Rush & Crash eller Bubble Bobble och känna sig som en 12-åring på Finlandsfärjan igen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Gammal nog att minnas hur stort det var att fylla sexton och få lov att vistas ensam inne på hallen. Nostalgi.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Ambassadör
Xbox

Tre kronor för ett spel, en femma för två!


signatur

Jump in.

KoP
Medlem

Brukade lira arkadspel på den lokala Sibyllan. Dom hade 2 elr 3 maskiner dom brukade skifta då och då. Allt ifrån Pang till Robocop och P.O.W. lirade man. Sen drog man väl in till stan och besökte nån arkadhall vid nåt tillfälle också. Och icke att förglömma då man åkte över till släktingarna i Finland med färja varje sommar. Det fanns/finns ju en del fina arkadmaskiner på båtarna.

Medlem

Författaren kunde jag nog lista ut utan att Google - resten är tyvärr rena gissningar men kommer nog att köpa den om jag inte vinner så tack för tipset.
PS. Saknar författarens krönikor på FZ - nystart?.

Medlem

Kommer ihåg när vi på sjuttiotalet åkte till Alexander Lukas på Hötorget och spelade på spelautomaterna. (Den svartvita fotot i bildspelet.) Det gick åt många mynt där.
På båtarna fanns det även arkadspel som vi alltid spelade. Outrun var favoriten!


signatur

autograph

1
Skriv svar