Rösta fram tidernas bästa Star Wars-spel!

Medlem

Spel: Dark Forces, en fantastisk resa i Star Wars-universumet. Det coolaste som fanns.

Film: The Empire Strikes Back, en downbeat sequel som gick emot gängse filmkonventioner genom att sluta mitt i storyn.

Om Star Wars ska ha någon livskraft kvar så måste man faktiskt ignorera prequel-trilogin som var så fullständigt usel att Lucas borde åtalats för sabotage av sitt livsverk. Han hade för mycket pengar, för mycket tid och ingen vågade säga emot när det stora geniet knäckte idéer som midiklorider, talande groda med jätteöron (you know who!), liten pojke ska bära upp en hel film, obegripligt tillkrånglad intrig och överhuvudtaget så fruktansvärt barnvänligt att man kräks. Målgruppen blev allt mindre barn istället för äldre barn och vuxna med barnasinnet kvar. Han Solo sköt först, din jävel!

Medlem

@Norrin: Jag gillar bäst II och III av alla SW filmer (ja, jag är gammal nog att ha växt upp med de gamla). Jag gillade hans fall till den mörka sidan, och hur imperiet reste sig. Alla säger han var gnällig, men jag tyckte om gestaltningen av Anakin. Sen var logikhålen inte ens hälften så stora som i IV-VI, det hjälpte en hel del. Samt, inga Ewoks!

Medlem

Jedi Knight II.
Ett av de få SW spel jag orkat spela igenom.
Rouge Squadron (första) tyckte jag om också.

Return of the Jedi.
Bästa slutet; fast man undrar lite vad Luke gjorde mellan Empire Strikes Back och Return of the Jedi.
Tycker The Force Awakens var ok; på rätt spår.
Rouge one... fytusan >_< kan inte bli värre?!

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Samt, inga Ewoks!

Hehe. Sant.

Jag tror dock aldrig jag har hört någon säga att dom gillar dom första 3. Jag och dottern håller på och kollar igenom Star wars just nu och vi såg just klart dom första tre häromdan. (Vi kollar på det i "rätt" ordning) Och om man bortser från Anakins tonårsresonemang så är dom ganska bra. Lite väl mycket politik för min dottern, men jag gillar dom.

Nästa blir Rogue One.

Ambassadör
Xbox

KOTOR 1 och 2 (!)

Film; Empire strikes back som ohotad etta. Därefter faktiskt Rogue One.


signatur

Jump in.

Medlem

@delli: SWG var självklar för mig med. Satan vilken tidstjuv, men så hade man mer tålamod med spel på den tiden. Skulle aldrig drömma om att grinda Mokks och Jantas eller bli snuvad på Acklay-bones i sista sekunden numera


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Dark Forces 2: Jedi Knight är det som har givit mig mest underhållning.

Medlem

Star Wars: Shadows of the Empire
Rogue One

Medlem

Hm...Kan inte rösta på en enda.

X-Wing (1993), Tie Fighter, Dark Forces II, Jedi Academy, X-Wing: Alliance och Kotor är mina favoriter från listan i kronologisk ordning.

Bästa filmen är nog Empire Strikes Back.

Medlem
Skrivet av Norrin:

Hehe. Sant.

Jag tror dock aldrig jag har hört någon säga att dom gillar dom första 3. Jag och dottern håller på och kollar igenom Star wars just nu och vi såg just klart dom första tre häromdan. (Vi kollar på det i "rätt" ordning) Och om man bortser från Anakins tonårsresonemang så är dom ganska bra. Lite väl mycket politik för min dottern, men jag gillar dom.

Nästa blir Rogue One.

Rogue One är väldigt bra också, ogillar bara låtsas-jedin i den. (Ingen spoiler ) jag får säga Phantom Menace är den svagaste av prequels, Darth Maul och Qui-Gon lyfter den filmen. Sen att Anakin är tonårsgnällig... well, han är väldigt nära, han är 20 resp. 23 i Ep II och III.

Medlem

Helt omöjligt att svara på vilka spel filmer som är bäst. Dock X-Wing serien, Dark Forces, Jedi Knight spelen är klart de jag tycker best om. Filmerna är det ju omöjligt att svara på då orginal filmerna är lika bra fast på olika sätt.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Dark Forces 2: Jedi Knight är det som har givit mig mest underhållning.

Samma här. Suverän singelkampanj och massor av skoj multiplayerminnen över modem!

Hade annars valt Dark Forces, men det saknades märkligt nog i listan.

Avseende filmer blev mitt val IV "A New Hope". Även om femman numera är den jag helst ser om finns det inget som klår den upplevelse man hade som liten när för första gången introducerades i SW-världen. Oslagbart.

Rogue One såg jag på Rigoletto 1, mitt i salongen. Sov gott sista 30minuterna. Inte superimponerad om jag ska vara ärlig.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Star Wars Episode I: Racer!!!!

Medlem

Utan tvekan: sw - empire at war. Riktigt vasst rts som borde vara med på listan.

Medlem

Star Wars: Rebellion

Tätt följt av Galaxies som runner up...

Medlem

Det är en hel del av spelen här i listan som är väldigt bra så fick ta mig en rejäl funderare. Men slutligen landade min röst på TIE Figheter.
Det var helt sjukt bra för sin tid och nog det star wars spel jag har mest minnen ifrån i hur mkt tid jag lagt ner på det.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ni som röstade för Kotor 1, ni spelade aldrig dark side misstänker jag.
Där The Dark Sides dialog-alternativ gick ut på att bete sig som om man vore bortskämd och 5 år gammal.

Kotor 2 fick min röst, där kunde man spela Sith utan att skämmas för sina dialogval!

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

@Norrin: Jag gillar bäst II och III av alla SW filmer (ja, jag är gammal nog att ha växt upp med de gamla). Jag gillade hans fall till den mörka sidan, och hur imperiet reste sig. Alla säger han var gnällig, men jag tyckte om gestaltningen av Anakin. Sen var logikhålen inte ens hälften så stora som i IV-VI, det hjälpte en hel del. Samt, inga Ewoks!

Jag tar 1000 ewoks framför en Jar jar...

Medlem

Episod I ligger märkligt nära inpå Episod III. Att den uppskattas mer än Episod II känns också märkligt, men men.

När det gäller spelen saknade jag både Dark Forces och The Force Unleashed, även om det fanns möjlighet till att ange egen titel.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

12
Skriv svar