Black Desert Online är på väg till Steam

Robot
Medlem

Om jag kort fick tycka till om Black Desert, utifall nån undrar hur spelet är, så skulle jag beskriva det som Skyrim i det att det finns en enorm bredd men inget djup.

Klart värt pengarna för vad det är, men inget för den som vill djup investera sig i något för flera år framåt, som kanske förväntas av mmo veteraner.

Medlem

Ska helt klart testa det igen. Blev väldigt besviken first time around, men hade då också en dålig dator. Sitter på 1080 och nya Ryzen nu. Ska maxas och avnjutas i en timme tills jag förmodligen tröttnar igen, hoho.

Releasehästryttare

Det som fick mig att skippa detta spel när det va nytt är all pop-in när man rör på sig, spelet må vara snyggt när man står still men gud va illa det ser ut in motion.

Medlem

Jag gillade spelet men fick nog när det kändes som man skulle behövde ha spelet igång i bakgrunden dygnet runt för att man skulle komma framåt och fixa grejorna man villle ha. Började kännas som ett jobb och då var det dags att sluta.

Medlem

@Prixm: Fortfarande runt 30 fps i städerna tyvärr. Installerade det igår men har inte spelat något pga dålig fps och att spelet känns som det är bygg på en isbana.

Medlem

Har snart uppnått 5000 timmar i spelet. Tycker väl att det är bättre än vad det var vid releasen men det är väldigt annorlunda från ett "vanligt/klassiskt" MMO som man kan vara van med.

Hoppas givetvis på en stabil release på Steam.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Det finns en på youtube som drar djupa och insiktsfulla diskussioner som får en att tappa hakan. Sen har han en röst som är skön att lyssna på.

I den här videon diskuterar han varför han slutade efter 3 månader,
utan att hitta på någon ursäkt eller skyller på något till varför han slutar.

Det är en högst träffsäkert och mogen diskussion istället:

Se vad ni tycker!

Medlem

Det kostar 9.99€ på deras sida. Men kommer väl bli dyrare än det antar jag.
Mellan 12-15€ kanske? :/

Medlem

Hemskt dåligt spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Ett av de bästa MMO'sen på länge, skulle säga årets spel 2016. Det finns såklart brister med det också men ganska lite problem över lag med tanke på den massiva världen och det faktum att det är fullspäckat med innehåll.
Det enda äkta open-world MMO jag spelat sedan Lineage 2 vilket jag ser det som en spirituell uppföljare till.

Medlem
Skrivet av karatekex:

Jag gillade spelet men fick nog när det kändes som man skulle behövde ha spelet igång i bakgrunden dygnet runt för att man skulle komma framåt och fixa grejorna man villle ha. Började kännas som ett jobb och då var det dags att sluta.

Precis så var det för min del, men jag tittar in då och då med långa mellanrum fortfarande. Tyvärr hamnar man lätt i det mönstret och förstör det mer för sig själv av ren girighet än något annat, det blir svår att motivera att göra något annat än det mest effektiva/lönsamma och viss mekanik är som sagt helt byggt på att man ska vara inloggad oavsett aktivt spelande eller ej.

Skrivet av Jokkepalm:

Det finns en på youtube som drar djupa och insiktsfulla diskussioner som får en att tappa hakan. Sen har han en röst som är skön att lyssna på.

I den här videon diskuterar han varför han slutade efter 3 månader,
utan att hitta på någon ursäkt eller skyller på något till varför han slutar.

Det är ett högst träffsäkert och mogen diskussion istället:

https://www.youtube.com/watch?v=6EeMZHxwZQU

Se vad ni tycker!

Det var som att höra ens egna tankar uttalad av någon annan, ger än hopp om av att majoriteten har än rätt sansad bild och att det är som vanligt en högljudd minoritet som slänger ur sig diverse dumheter.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kalla mig ytlig eller w/e, men för mig är det en deal breaker att utrustning man hittar och använder inte påverkar karaktären visuellt. Det som visas är istället kosmetika som man får pröjsa riktiga cash för.

Så var det i alla fall när spelet släpptes. Skulle aldrig få för mig att ens ta i den typen av system med tång.

Medlem

Jag spelade ett tag men ledsnade då alla pre-order saker blev låsta till en server, när man inte ens visste vilken server man ville spela på. Spelet kändes även som en grindfest som var värre än tidiga wow.

1
Skriv svar