MMO-spelet Ashes of Creation väldigt framgångsrikt på Kickstarter

Robot
MMO-spelet Ashes of Creation väldigt framgångsrikt på Kickstarter
Geeks Gaming

Suck självklart pay2play :/ Meh Guild wars 2 funkar fortfarande för mig.

Medlem

Spelet ser mycket lovande ut!
Föredrar Pay2play över andra modeller.

Jag tror projektet kommer få en bra skjuts av de 8-9 miljoner kronor som redan ramlat in på Kickstarter.

Medlem

Såg riktigt intressant ut, men för mig som sällan har tid för att spela längre sessioner så är månadsavgift en deal breaker.

Medlem

Ser lovande ut.
Personligen gillar jag inte fantasy alls och tyvärr är ju 98% av alla mmo och RPGs just fantasy.
Lite mer sci-fic, gärna mörkt, eller kanske lite mer typ medeltida vore ju nice.

Medlem

Suck, ytterligare ett i raden "medieval" fantasy... Fattar inte folks fascination av det. Älskar MMO, men står inte ut med den genren. Den häftigaste fantasyn i "modern tid" får väl sägas vara The Secret World. Ska bli spännande att se hur omstarten blir.
Själv sörjer man att inte Vampires MMO:t blev av, att SWTOR inte blev vad det var tänkt, att jag "tröttnade" på EVE Online som ändå åtminstone vågar vara annorlunda och som vanligt att City of Heroes/Villains la ner (även om jag själv tröttnat på det).

Medlem

mhmfr Vill ha fler Scfi/space mmorpg


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Inaktiv

Imponerar inte alls på de videos jag hittills sett på det. Varken grafiskt eller gällandes spelmekanik. Känns som om det är riktat till såna som inte kunnat släppa WoW helt ännu.

Medlem

Konceptet verkar halvlikt Everquest Next. Jag hoppades verkligen på det, men det las tyvärr ned.

Medlem
Skrivet av Vinkelslipen:

Konceptet verkar halvlikt Everquest Next. Jag hoppades verkligen på det, men det las tyvärr ned.

Ja tyvärr. Personligen stormdiggade jag looken/estetiken i EverQuest Next. Verkligen synd att det blev nedlagt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

De målar upp det så grandiost. "What will players do when the dragon attacks?" Tja, det kallas "raids" folkmun nuförtiden. Folk rollspelar inte i sådana spel, det handlar bara om "t3h ph47 l007" och hur stor e-peen det där gillet har gentemot det andra. Jag ser inte att de gör något nytt.

Medlem

Mikrotransaktioner i sig är ju inget fel. Det beror helt på vad det är man kan köpa. Är det bara kosmetiska prylar man kan köpa så är det ett skitbra sätt att finansiera spelet på.

Nodsystemet låter väldigt likt det system Warhammer Online körde. En väldigt intressant möjlighet, om de nu lyckas implementera det bättre än Warhammer gjorde.

Med ekonomisystemet låter det som att de tittat på Eve. Kul att de inte kör samma tråkiga, generiska koncept som alla andra, men om de inte kommer vara lika tillåtande med griefers som i Eve så ser jag inte hur det kommer vara något speciellt i slutändan.

Känns lite som att de försökt ta grundpelarna från de spel som gjort det bäst och försökt trycka ihop det till ett spel, får väl se om det blir mer än halvdant gjort.

Efter Stevens shady business han hållt på med kanske det slutar i ingenting...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Känns som man sett och hört det förut, en utvecklare som lovar att förändra mmorpg-genren.
Vill inte låta allt för bitter men jag måste se det för att tro det.

Medlem

Känns som de e lättare att göra medeltid än scifi tanke på vapen osv består av närstrid, scifi blir de mycket skjutande vilket bör vara drygare att programmera?

Medlem

Undrar om titeln är lagad för att få en att tänka på "Asheron's Call' varje gång...

Medlem

Fanns ju inte direkt något som var nytänkande. Kanske inte var deras tanke, har inte kollat på Kickstarter sidan, bara på videon länkad. Men ett MMO som kan ge något nytt är det enda som hade intresserat mig.

Medlem

Har inte spelat ett MMO på tio år, men den här videon gjorde mig sugen.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Ion
Medlem
Skrivet av delli:

Känns som de e lättare att göra medeltid än scifi tanke på vapen osv består av närstrid, scifi blir de mycket skjutande vilket bör vara drygare att programmera?

Det beror snarare på hurvida striderna ska ske i realtid eller tidsbaserad WoW-stil. Den sistnämnda är löjligt enkel, man behöver inte ta hänsyn till latens alls. Annars är kruxet som vanligt hur man döljer latensen bakom spelmekaniker. Latens finns alltid, det finns inga laggfria spel.

Skjuta vs svinga har inga större skillnader i utvecklingskomplexitet. Du har fortfarande latensproblemet, så det vill du dölja på något sätt (t.ex. har Source backtracking, dvs. servern backar tiden för att kolla om en spelare träffade). Blandar du dock in fysik blir det sistnämnda avsevärt svårare att synka mellan spelare.

Medlem

Scam alert:
https://www.reddit.com/r/MMORPG/comments/68sk5v/to_all_my_fel...

Läs inläggen #3 och #4 osv. Men man kan ju hoppas...

Medlem

Från hemsidan:
Ashes of Creation offers our players a unique opportunity to benefit from the game’s success. Refer and invite new players and receive 15% of their account purchases back as Intrepid Bucks! Intrepid Bucks can then be used to reduce your subscription, get unique virtual items or even get cash rewards!

ashesofcreation.com/referral-program

Så det är ett pyramidspel, trevligt... Tack, men nej tack.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

1
Skriv svar