Medlem
Logitech MX Master

God kväll gott folk!

Imorgon ska jag iväg för att testa en Logitech MX Master hos min lokala Inet som var snälla nog plocka fram ett exemplar som jag ska para ihop med min Macbook 12" Retina Early 2016. Jag spelar inte så ofta längre *duh* men jag pillar en hel del med precisionsarbete i både Photoshop och diverse musikproduktions program där ergonomin är A och O. Nu har jag turen att testa en mus som har Bluetooth 4.0 och utifrån vad jag har läst så ska denna musen funka med min laptop utan denna lilla USB dongle'n som medföljer då Bluetooth är på plats och när det bara finns en stackars USB-C port på min fina lilla maskin, hehe. Då vill man ju ha något som underlättar och jag ville före köpet hemskt gärna höra vad folk tycker om den, ni som har ägt eller provat en av dessa trådlösa verktyg?

Tack för din tid, ha en fortsatt fin dag eller kväll, "It's 5o'clock somewhere".


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Medlem

Jag körde en MX Master ihop med min macbook förut.

Det fungerade kanon tills jag började använda ett bluetooth hörlurar samtidigt.
Då kopplade musen ner konstant och det blev en riktig pina.

Stängde jag av hörlurarna så påverkades det inte längre.
Med andra datorer upplevde jag inte problemet.

Kan inte säga om det var macbooken, musen eller headsetet som orsakade det heller, men det är iaf ett fel som visade sig för mig.

Medlem
Skrivet av insilence:

Jag körde en MX Master ihop med min macbook förut.

Det fungerade kanon tills jag började använda ett bluetooth hörlurar samtidigt.
Då kopplade musen ner konstant och det blev en riktig pina.

Stängde jag av hörlurarna så påverkades det inte längre.
Med andra datorer upplevde jag inte problemet.

Kan inte säga om det var macbooken, musen eller headsetet som orsakade det heller, men det är iaf ett fel som visade sig för mig.

Det låter ändå ganska bekant att det brukar bli lite krångligt när man försöker koppla upp flera enheter samtidigt via bluetooth på en och samma enhet, har däremot inga trådlösa lurar till min Macbook men iPhonen använder jag trådlöst nästan hela tiden. Tackar för svaret


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Jo, jag har sett och läst den recensionen men jag var ute efter flera personliga åsikter innan köpet. Tack!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Använder MX Master på jobbet. Skönaste musen jag arbetat med. Rekommenderar att stänga av "freewheel"-grejen på scrollen (och antingen köra konstant motstånd eller utan motstånd). Då denna snabbt får problem annars.

Läst förut att den har problem med bluetoothen i kombination med främst MAC. För när jag kör BT hörlurar så är det inga problem att köra den med BT direkt mot laptopen (kör dock med mini-dongeln). Ser till att ha sladden i när jag behöver extra precision eller tillförlitlighet - skulle jag också göra om jag t.e.x spelade hemma med musen. När jag gör saker som kräver mindre precision så kopplar jag ur den ur sladden och kör BT. Passar stora händer bäst. Sidoscrollern använder jag mer och mer, tyckte först att "Back" knappen var lite konstigt utformad men nu känns det helt naturligt. Kommer nog aldrig kunna gå tillbaka utan har just beställt en MX Master för att ha hemma också. Hoppas du blir nöjd!

*Edit*

Macbook utan dongel är det jag hört som varit största problemet. Med dongel verkar inte samma fel uppstå.

Medlem
Skrivet av Kongen:

Använder MX Master på jobbet. Skönaste musen jag arbetat med. Rekommenderar att stänga av "freewheel"-grejen på scrollen (och antingen köra konstant motstånd eller utan motstånd). Då denna snabbt får problem annars.

Läst förut att den har problem med bluetoothen i kombination med främst MAC. För när jag kör BT hörlurar så är det inga problem att köra den med BT direkt mot laptopen (kör dock med mini-dongeln). Ser till att ha sladden i när jag behöver extra precision eller tillförlitlighet - skulle jag också göra om jag t.e.x spelade hemma med musen. När jag gör saker som kräver mindre precision så kopplar jag ur den ur sladden och kör BT. Passar stora händer bäst. Sidoscrollern använder jag mer och mer, tyckte först att "Back" knappen var lite konstigt utformad men nu känns det helt naturligt. Kommer nog aldrig kunna gå tillbaka utan har just beställt en MX Master för att ha hemma också. Hoppas du blir nöjd!

*Edit*

Macbook utan dongel är det jag hört som varit största problemet. Med dongel verkar inte samma fel uppstå.

Det låter som att denna musen skulle varit något för mig då jag använder mig av Mac som sagt. Ska traska ner till Inet nu strax å få en liten demo av varan så kan jag själv se och känna av om det skulle uppstå något problem men jag tackar dig för väldigt informativt svar. Trevlig helg!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

1
Skriv svar