Overwatch är en ekonomisk dundersuccé

Robot
Medlem

Förlåt, men vilka andra "nya" varumärken har Blizzard? Heroes of the Storm är ju som någon sorts cover-pytt-i-panna som egentligen tagit ifrån alla andra gamla varumärken...

Medlem

Jag är inte så insatt i Overwatch och har inte spelat det, så jag har alltid undrat över hur det har kunnat blivit så populärt, framförallt så snabbt? Kan någon svara mig på detta mysterium?

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag är inte så insatt i Overwatch och har inte spelat det, så jag har alltid undrat över hur det har kunnat blivit så populärt, framförallt så snabbt? Kan någon svara mig på detta mysterium?

Uhh.. För att det är ett bra spel som många gillar? Derp.

Medlem

Kul som fan, och välförtjänt. Sköna karaktärer med mer personlighet än andra liknande spel och härliga banor. Blizzard levererar förstklassiga titlar, inget snack om saken.

Fan vad nice det skulle vara med ett riktigt långt singel-player läge för alla karaktärer...skulle köpa direkt!

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag är inte så insatt i Overwatch och har inte spelat det, så jag har alltid undrat över hur det har kunnat blivit så populärt, framförallt så snabbt? Kan någon svara mig på detta mysterium?

Det är ett spel med ett stort antal hjältar som alla är unika och kräver mycket träning för att bli bra med, samtidigt som spelet verkligen tvingar folk att lagarbeta för att kunna vinna. Det sistnämnda tror jag många verkligen har suktat efter.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Förlåt, men vilka andra "nya" varumärken har Blizzard? Heroes of the Storm är ju som någon sorts cover-pytt-i-panna som egentligen tagit ifrån alla andra gamla varumärken...

Alla Blizzards varumärken har ju en gång varit nya.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Gör man ett spel som alla kan njuta av hur pass man än suger så blir det mycket klirr i kassan.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Alla Blizzards varumärken har ju en gång varit nya.

Trolololol..? De VAR nya i mitten av 1990-talet, ja

Medlem

Har bara lirat det lite grann, men jag kan helt klart förstå varför det har blivit så populärt. Utbudet av karaktärer är ju strålande. Sen tror jag att det tilltalar många då det är väldigt lättdrivet utan att se ut som en hög med skit tack vare sin art style.

Medlem
Skrivet av Ender:

Kul som fan, och välförtjänt. Sköna karaktärer med mer personlighet än andra liknande spel och härliga banor. Blizzard levererar förstklassiga titlar, inget snack om saken.

Fan vad nice det skulle vara med ett riktigt långt singel-player läge för alla karaktärer...skulle köpa direkt!

Hade det funnits single-player för karaktärerna hade jag också köpt direkt, som det är nu kommer jag dock aldrig att röra i spelet öht.
Problemet med att Overwatch blivit så förbaskat populärt är väl att dom satsar mindre på sina andra IP:n dock...


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag är inte så insatt i Overwatch och har inte spelat det, så jag har alltid undrat över hur det har kunnat blivit så populärt, framförallt så snabbt? Kan någon svara mig på detta mysterium?

Det fanns ingen stor hypead hero shooter innan, Dirty Bomb/Evolve/SMNC blev aldrig riktigt populära, Battleborn floppade av lite olika anledningar, och Gigantic fick publisher/utvecklingsproblem,

Overwatch är knappast originellt eller nytänkande -- i princip TF2 med lite mer klasser -- men det är en liten vidareutveckling som är dugligt polerat/roligt, har hela Blizzard's kassa/hypemaskin bakom sig, och har inga populära konkurrenter.

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag är inte så insatt i Overwatch och har inte spelat det, så jag har alltid undrat över hur det har kunnat blivit så populärt, framförallt så snabbt? Kan någon svara mig på detta mysterium?

Dels fyller det ett hål som har funnits sedan 90-talet och samtidigt tilltalar det spelare från alla FPS-genrer, det finns så många olika karaktärer att alla kan hitta något som passar deras stil.
En del är tex. fantastiska på att manövrera men inte så bra på att sikta medan andra är dåliga på att befinna sig mitt i all action men är fantastiska taktiska spelare. Blizzard har hittat ett sätt för alla spelstilar att samexistera på ett balanserat sätt och jag tror att det är varför så många tilltalas av Overwatch.

Själv har jag börjat spela ganska mycket igen efter nästan ett års uppehåll, tröttnade på alla dåliga förlorare och andra idioter på de lite högre rankerna i Competitive men vi ska se om det har blivit bättre när jag har lärt mig alla de nya hjältarna.

FM-guru
F.d. Sisyr

Helt ointresserad efter att ha testat betan. Kul för Blizzard att jag hör till en minoritet.

Avstängd

Fasligt tråkigt att höra. Dessa 1,2,3, bang, stopp, 1,2,3, stopp, 1,2,3, swipz, stopp, end spel!? Satan vad tråkiga spel, likadan skit, det ena efter det andra.
Som att kasta pil på en tavla, om och om igen. Herre min skapare????, vad fan är detta???
Finns väl ingen risk att några nya, mer djuplodade rpg eller simulator ips kommer se dagens ljus på ett jävla tag då, eftersom folk vältrar sig i sådan här jävla skit. Vilken tråkig hobby denna blivit.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Gör man ett spel som alla kan njuta av hur pass man än suger så blir det mycket klirr i kassan.

Lite av hero shooters motsvarighet till Call of Duty


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Hade det funnits single-player för karaktärerna hade jag också köpt direkt...

Tråkigt att du begränsar dina spelval till enbart SP spel. Finns ju MP spel med kampanjer också likt Halo, L4D mm. Det ska tilläggas att OW har även de nu en bana där man spelar mot AIn.

Skrivet av lackis:

Fasligt tråkigt att höra. Dessa 1,2,3, bang, stopp, 1,2,3, stopp, 1,2,3, swipz, stopp, end spel!? Satan vad tråkiga spel, likadan skit, det ena efter det andra.
Som att kasta pil på en tavla, om och om igen. Herre min skapare????, vad fan är detta???
Finns väl ingen risk att några nya, mer djuplodade rpg eller simulator ips kommer se dagens ljus på ett jävla tag då, eftersom folk vältrar sig i sådan här jävla skit. Vilken tråkig hobby denna blivit.

Förstår verkligen inte vad du menar för spel. I OW måste man vara rörlig över tid för att lyckas bra. Står man still på när en fiende kommer så är man garanterat död efter 2 sekunder. Vidare så kan man knappast jämföra OW med mycket annat då många av hjältarna är unika till skillnad från tex Q3 eller Cod. Blizzard tog dessutom en stor risk att ge ut ett FPS då de inte gjort det förut.

Min spontana tanke är att du kanske har vuxit ifrån gaming-scenen, likt en 80-tals rockare som tycker all musik som kommer ut nu är skit. Likt musik så finns det gott om bra spel då och då som man kan ge en chans. Att leva i nostalgibubblan är att leva i förnekelse.

Medlem
Skrivet av employed:

Blizzard tog dessutom en stor risk att ge ut ett FPS då de inte gjort det förut.

Nästan ingen risk alls för hade spelet varit dåligt hade Booby Kotic aldrig låtit spelets släppas. Då hade han tagit in folk från Activision som hade fått hjälpa till. Skulle inte förvåna mig om dom gjort det under utvecklingen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@Ahris: nice att du haft ett års uppehåll när spelet släpptes 24e maj 2016?

Har även för mig det tog nån månad eller två innan season 1 startade oxå...

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Trolololol..? De VAR nya i mitten av 1990-talet, ja

Just det, och detta växer då snabbare än vad de gjorde när de var nya, på 90-talet.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av employed:

Tråkigt att du begränsar dina spelval till enbart SP spel. Finns ju MP spel med kampanjer också likt Halo, L4D mm. Det ska tilläggas att OW har även de nu en bana där man spelar mot AIn.

Jag begränsar mig inte bara till SP-spel, menade mer Story Mode, Coop-story kör jag mer än gärna (men det är ju oftast singleplayer-läge med möjlighet att köras av flera spelare samtidigt), men ren multiplayer mot andra spelare eller bara AI tilltalar mig inte det minsta.
Förutom då jag spelade Rainbow Six 3 med andra spelare mot AI-terrorister på banorna där då


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Avstängd

@employed: Exakt! Syftar till denna typen av skitspel, där du repeterar samma sak om och om igen. Stopp=Död!!!!

1
Skriv svar