Tre onödigt spännande minuter i Battlegrounds

Robot
Medlem

Nummer ett, nummer ett, grillspett!

Medlem

Älskar spela top 10 situationer, top 5 ännu bättre.
Påminner mig om min första kycklingmiddag..

(Vinsten är med i slutet på filmen)

Skägg.
10 Chambers

Var min andra, hoppas det det aldrig slutar att vara så spännande.


signatur
Medlem

sjukt spännande när det bara är 10 eller mindre kvar!

Medlem

Att du bytte till shotgun på slutet räddade dig där på slutet

Medlem

Vann min första solo, hade dock mycket väldigt tur.. https://streamable.com/kailh

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Var min andra, hoppas det det aldrig slutar att vara så spännande.

Hey Calle, jätte snyggt jobbat!

Geeks Gaming
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Var min andra, hoppas det det aldrig slutar att vara så spännande.

Du får sluta lira solo så löser vi fler

Medlem

Spelet ser ut som en 100% ripoff på H1Z1 king of the hill. Samma upplägg, samma att spelzonen krymper, etc, etc... Ser lika dassigt ut också.

Medlem

@Makkapakka: Det är ju personen de anlitade för att göra King of the Kill som är upphovsman till det här så likheterna är inte konstiga! Dock är det här mycket bättre!

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Spelet ser ut som en 100% ripoff på H1Z1 king of the hill. Samma upplägg, samma att spelzonen krymper, etc, etc... Ser lika dassigt ut också.

Ja om du nu kanske varit lite mer påläst så hade du kanske vetat att spelet är gjort av samma person som gjorde första moden till Arma. Som sedan fick chansen att utveckla det till H1Z1 och nu gjort det till ett helt eget fristående spel. Vilket börjar arta sig och bli betydligt mycket bättre än föregående moden och tillläget till H1Z1.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Alltså, det ser ju inte spännande ut alls. Antar att man måste "vara där". Ungefär som om någon berättar för dig precis hur spännande en film är, man har ändå ingen aning.

Medlem
Skrivet av Idono:

Ja om du nu kanske varit lite mer påläst så hade du kanske vetat att spelet är gjort av samma person som gjorde första moden till Arma. Som sedan fick chansen att utveckla det till H1Z1 och nu gjort det till ett helt eget fristående spel. Vilket börjar arta sig och bli betydligt mycket bättre än föregående moden och tillläget till H1Z1.

Sluta jämföra PUBG med H1Z1.

Samma genre, men inte samma sorts spel. PUBG är också väldigt mycket mer taktik, medans h1z1 är mer individual skill.

FM-guru
F.d. Sisyr

Den andra matchen jag över huvud taget spelade i Battlegrounds kom jag tvåa i. Det var spänningen i den matchen som övertygade mig om att det var ett spel väl värt pengarna, och den åsikten har jag kvar. Kör man solo är det som roligast när det börjar närma sig slutet (kör man duo/squad är det roligt mest hela tiden...).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jehuty:

Att du bytte till shotgun på slutet räddade dig där på slutet

Haha, ja, hade ändå en silenced scar som jag bytte från fyra till 2x-sikte. Hagelbrakarna är oväntad bra på mellandistanser också.

Skrivet av nils45:

Hey Calle, jätte snyggt jobbat!

Tack!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av adde111:

Vann min första solo, hade dock mycket väldigt tur.. https://streamable.com/kailh

Snyggt! Reflexerna när första skotten dammar till i väggen bredvid Dog den sista killen utanför zonen?


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zidious G:

Alltså, det ser ju inte spännande ut alls. Antar att man måste "vara där". Ungefär som om någon berättar för dig precis hur spännande en film är, man har ändå ingen aning.

Man måste nog i alla fall ha spelat det för att kunna relatera


signatur
Geeks Gaming
Skrivet av Arkaith:

Sluta jämföra PUBG med H1Z1.

Samma genre, men inte samma sorts spel. PUBG är också väldigt mycket mer taktik, medans h1z1 är mer individual skill.

Fast det är ju väldigt logiskt att jämför de två spelen. Samma utvecklare (till modden), samma grundprincip med en slutande cirkel, loot osv.
Det är sant att det skiljer en del mellan de båda (i min mening till PUBGs fördel) men det blir nog svårt att inte stöta på jämförelser mellan H1Z1 och PUBG

Båda är helt klart bra spel men man kommer ju alltid ha en favorit

Avstängd

Ser jäkligt kul ut detta spel, kanske måste införskaffa det


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Sluta jämföra PUBG med H1Z1.

Samma genre, men inte samma sorts spel. PUBG är också väldigt mycket mer taktik, medans h1z1 är mer individual skill.

Det är samma sorts spel.....


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Calle med skillen! Alltid lika underhållande att se dina highlights.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

En Välförtjänt,

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Är det bara jag som tycker 3:e persons perspektiv är korkat i detta spel? Vore så mycket bättre om det var et FPS.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pjotor:

Calle med skillen! Alltid lika underhållande att se dina highlights.

Haha, tack.

Ah yea!

Skrivet av yonaz:

Är det bara jag som tycker 3:e persons perspektiv är korkat i detta spel? Vore så mycket bättre om det var et FPS.

Kommer ett fps-läge.


signatur
Medlem

@Idono: hahah, det var ett väldigt snorkigt sätt att säga "Du har helt rätt!"

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Snyggt! Reflexerna när första skotten dammar till i väggen bredvid Dog den sista killen utanför zonen?

Japp, fick panik eftersom jag inte kunde se honom någonstans så sprang rakt in i mitten av cirkeln haha.

Medlem

Hade de tagit bort tredjepersonsvyn så kanske jag hade testa spelet.. Så sjukt trist med allt tittande över staket å runt hörn.

Tacka vettja Arma 3 king of the hill på servrar där 3epersonsvy är avstängd. Där blir det spännande på riktigt. Inte bara att snegla runt trädet på något magiskt sätt för att försöka hitta den som sköt mot en osv.

https://www.gametracker.com/server_info/149.202.25.74:2309/

Medlem
Medlem
Skrivet av Katana:

Hade de tagit bort tredjepersonsvyn så kanske jag hade testa spelet.. Så sjukt trist med allt tittande över staket å runt hörn.

Tacka vettja Arma 3 king of the hill på servrar där 3epersonsvy är avstängd. Där blir det spännande på riktigt. Inte bara att snegla runt trädet på något magiskt sätt för att försöka hitta den som sköt mot en osv.

https://www.gametracker.com/server_info/149.202.25.74:2309/

First-Person Only är påväg också.

12
Skriv svar