Hackare får liv i ett Nintendo Playstation

Robot
Hackare får liv i ett Nintendo Playstation
Medlem

Sony skapade Playstation och Nintendo skapade Virtual Boy


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

eld
Medlem

Alltså, fritidshackare när han tjänar pengar på det som underhållare.

FZ är väl inte fritidsjournalism?

Medlem
Skrivet av eld:

Alltså, fritidshackare när han tjänar pengar på det som underhållare.

FZ är väl inte fritidsjournalism?

Hmm, jag har iofs alltid antagit att dom jobbat på andra ställen med... t ex Ica eller ABB?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av eld:

Alltså, fritidshackare när han tjänar pengar på det som underhållare.

FZ är väl inte fritidsjournalism?

Han säger själv att det är en hobby, en fritidsfiskare är inte professionell bara för att nån vill köpa hans mört.

Medlem

MORGAN ALLING!

Avstängd

Jag skulle faktiskt helst se en konsol som både Microsoft, Sony och Nintendo utvecklade tillsammans och släppte alla spel på. Tänk hur mycket snyggare Zelda kunnat bli på en ps4 pro eller Scorpio. Men alla tre nämnda företag är för giriga.


signatur

PS5 och inget annat.

eld
Medlem
Skrivet av Ahris:

Han säger själv att det är en hobby, en fritidsfiskare är inte professionell bara för att nån vill köpa hans mört.

Alla känner sitt levebröd på något sätt. man slutar fritidsfiska om man gör det fulltid och säljer all sin mört, då börjar man bli professionell!

Ben heck har väl sponsor, reklamintäkter, en workshop, folk som jobbar med honom och en massa utrustning som är lite snäppet för bra för att köpas via en hobby.

Avstängd
KoP
Medlem
Skrivet av breahl:

Jag skulle faktiskt helst se en konsol som både Microsoft, Sony och Nintendo utvecklade tillsammans och släppte alla spel på. Tänk hur mycket snyggare Zelda kunnat bli på en ps4 pro eller Scorpio. Men alla tre nämnda företag är för giriga.

Ja alla biltillverkare kunde väl gå samman och göra likadant isåfall? En bil som ska passa alla.

Medlem

Kan det här verkligen varit åttiotal? Som jag minns det hela så var hypen som störst kring det här i anslutning till att neo-geo släpptes. Sega släppte väl sin mega-cd och utvecklade Saturn strax därefter och ryktet (som på den tiden förmedlades med en månads intervall via super play) började spridas om att Nintendo också var påväg att göra något liknande tillsammans med Sony som ju vid den tiden inte alls var en aktör i spelvärlden. Nåja. Inte särskilt viktigt men det känns som att det var 90-tal iaf. Snes fanns ju inte på 80-talet. Kul att bli påmind om det här. Jag kommer ihåg hur vi fantiserade om kraften de nya konsolerna skulle ha. Det skulle ju i praktiken bli som att ha en arkadhall hemma. 😊

Medlem

Hur är det med rättstavningen hos FZ på senare tid?
"sorligt nog"?

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag skulle faktiskt helst se en konsol som både Microsoft, Sony och Nintendo utvecklade tillsammans och släppte alla spel på. Tänk hur mycket snyggare Zelda kunnat bli på en ps4 pro eller Scorpio. Men alla tre nämnda företag är för giriga.

Ja, usch för konkurrens.....eller?

Avstängd

@KoP:

Inte riktigt samma sak va


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar