Mer Blizzard i sydkoreanska valet – Overwatch används i kampanjfilm

Robot
Mer Blizzard i sydkoreanska valet – Overwatch används i kampanjfilm
Medlem

Engelska subtitles hade förhöjt upplevelsen, men tokig idé ändå.

Samtidigt hade jag nog inte velat se något sånt här i Sverige...
bortsett möjligtvis om något nytt och mer samtida parti skulle dyka upp.

Eller förresten, stryk det sista... är trött på politik...
ge oss folkomröstningar för alla stora frågor eller något... eller nej förresten...
bättre vi spelar spel och struntar i politiken...

Google / Tesla / IBM får uppfinna något AI istället...
... som tar över världen, stänger ner alla vapen och förstör för militär kommunikation,
och samtidigt främjar för ett öppet och demokratiskt världssamhälle så vi nån gång
kommer ut i rymden, stoppar svält, löser miljö- & energiproblem etc.

Medlem

Vore jag skapare skulle jag fördöma och försöka stoppa användandet på alla vis. Oavsett parti.

Medlem

Jag lyckades få igång engelska subs men vet ej hur korrekta dom är

Om man trycker på inställningar till videon och trycker på undertexter-> översätt automatiskt, då kommer en lista upp med olika alternativ på språk och då tog jag engelska.

edit: man måste först aktivera undertexter för att det ska funka.

Avstängd

Häftigt! Bör fungera, med tanke på vår tids intellektuella status är så förankrad med fakta och kunnighet, mot en bättre värld.
Ett bra tilltag av stort allvar vilket medborgarna tycker om!
Och med tanke på att medier med "vänner" mycket väl är medvetna om detta, (X frigörelse är X göromål) så är ju detta som hand i handske.

Synd att hon inte använde ulten bara

Medlem
Medlem

HAHA.. Undrar hur det skulle vart med svensk politik istället...

skulle nog jämfört det med parti ms-röj....

Medlem
Skrivet av AxxT:

HAHA.. Undrar hur det skulle vart med svensk politik istället...

skulle nog jämfört det med parti ms-röj....

Då föreslår jag att du faktiskt kollar på de politiska debatter som förs. Det är inga nådiga retoriska käftsmällar som delas ut till både höger, vänster och mittemellan.

Detta är avsnitt ett av åtta och är partiernas tal i Almedalen. Börja där som mjukstart, sedan finns det mängder med klipp på youtube och liknande.

https://www.svtplay.se/video/9385964/partiledartal-i-almedale...

Medlem

Man märker ju det är bättre politik i det landet när politiker som har fel utan att backa upp saker håller tyst och ser sig som förlorare.

I sverige ljuger politiker höger och vänster om dom har fel, bra exempel när annie lööf blir rå ägd i varje saklig punkt i en diskution med jimmie åkesson.

Men ja så går det till när vårt samhälle ger ormar plats och vi inte sätter lagar i politik att det är olagligt att ljuga eller försöka manipulera information.

riktigt cool video dock

Medlem

@FuzioN:

Det är inte bättre politik i Korea.
Det var bara ett filmklipp som samlade ett antal gånger hon fått folk på fall.

"Sydkoreas parliament har röstat för att
president Park Geun-hye ska ställas inför riksrätt efter en korruptionsskandal."
https://www.svd.se/om/korruptionsharvan-i-sydkorea
https://www.svd.se/sydkoreas-ex-ledare-gripen/i/utvalt/om/kor...

Skrivet av SvD:

Enligt domstolsbeslutet kan Park Geun-hye hållas inlåst i 20 dagar medan hon är under utredning för mutor och maktmissbruk.

Domaren Kang Bu-young skrev till journalister att han bestämde sig för att godkänna gripandet eftersom det fanns misstankar om att potentiellt bevismaterial annars hade förstörts.

Åklagare meddelade på måndagen att de avsåg gripa Park avseende anklagelser om maktmissbruk, ha tagit emot mutor från privata bolag och ha läckt viktig information. Fram till idag hade Park hållits i förvar i en tillfällig interneringsanläggning i Seouls centrala distrikts åklagarmyndighets kontor inför domstolens beslut.

”Den misstänkta missbrukade sin stora makt och position som president för att ta emot mutor från företag och överträdde företagsstyrelsers frihet och läckte viktig hemlig information”, löd ett utlåtande från Seouls centrala distrikts åklagarmyndighet.

Park avsattes den 10 mars, efter att Sydkoreas konstitutionella domstol beslöt sig för att åtala henne för påstådd korruption. Det beslutet fråntog Park hennes presidentiella immunitet, vilket möjliggjorde åklagarnas avsikt att gripa henne.

Park nekar till anklagelserna.

Medlem

Lustigt att det ofta ska vara dom mest kriminella i samhället som tycker att SD inte är hårda nog. I min värld är det så iaf dom med "problem" på olika sätt skyler många fel på dom som är svagare i samhället en dom själva. Den själviska sidan slutar oftast inte med invandrare och krigs offer utan rättfärdigar missbruk och kriminalitet.

1
Skriv svar