Vapenfrossa från Quake Champions

Robot
Vapenfrossa från Quake Champions

Till ytan bekanta men med små förändringar.

#quake-champions, #vapen


Medlem

Testade under helgen hade en rätt negativ inställning till det efter q4 och qlive. Hade väldigt roligt och kändes som en ny start för quake

Medlem

Känslan i spelet är nice med rörelser och jump-strafe-hoppa framåt och en del av vapnen känns bra. Däremot de vapnen jag använde mest i Q3 - raketgeväret och railgun har de inte fått till. Raketerna går alldeles för långsamt. Och railgun gör bara 80 i skada.... Det ska göra 100 i skada tycker jag. Det är ju en av anledningarna till varför armor är så viktigt i quake.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Största problemet med spelet är (förutom t ex raketerna) är att det tar år att komma in i match och sedan spela igen. Asjobbigt. Nu spelade jag inte i helgen, så jag vet inte om det blivit bättre, jag gissar nej...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Största problemet med spelet är (förutom t ex raketerna) är att det tar år att komma in i match och sedan spela igen. Asjobbigt. Nu spelade jag inte i helgen, så jag vet inte om det blivit bättre, jag gissar nej...

de längsta jag väntade var 2-3 min, körde dock bara TDM

Medlem

@Milky_81: Railen gör 100 i skada om du zoomar

Medlem

@kotti: aha ja men då så 😉 jag zoomar aldrig i Quake spelen.... 😊


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Skägg.
10 Chambers

@kotti: Det blir en intressant avvägning mellan att göra skada och ha periferiseende.


signatur
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Största problemet med spelet är (förutom t ex raketerna) är att det tar år att komma in i match och sedan spela igen. Asjobbigt. Nu spelade jag inte i helgen, så jag vet inte om det blivit bättre, jag gissar nej...

Håller med 100%

Först tar det lång tid att hitta ett spel (lär ju iofs bero på att det inte är öppen beta än och spelarantalet är för litet..), men sen är det en skärm där man får se laguppställningen på servern - den med stenpelarna, sen laddas banan, följt av en cinematisk svepning över arenan och en kort introduktion av laget där spelarens karaktär drar en oneliner på det + 60 sekunder warmup.. geeez. Overkill much?

det tar jämförelsevis i runda slängar 2-3 sekunder att starta ett spel i QL

Spelet i sig har några småbuggar och ett och annat balance-issue + kass ljudmix och som folk tidigare anmärkt: Railgun och Rocket launcher känns inte riktigt så responsiva som de borde, men spelet i sig är väldigt kul.

Förövrigt har jag ett par betanycklar över om någon annan nyfiken är sugen (betan öppnar igen på fredag):

BFM4-Q69H-X6PP-3R8G-U74Q
YCE3-C29F-K6AY-3H4H-G76A
YUR3-E76C-E7DQ-7Y7K-M63G

Medlem

Ni ba: NDA, vad är det?

NuZ
Testpilot

NDA grabbar!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar