Recension – Prey

Robot
Recension – Prey

I rymden kan ingen höra dig förvandlas till en pärm.

#arkane-studios, #dishonored-2, #fps, #pc, #prey, #ps4, #xbox-one


Medlem

Skitbra spel men skittråkiga fiender. Tyvärr. Men det är kul att spela ändå. Jag är även imponerad av de snabba laddningstiderna. Det kändes lite oväntat och hjälper när man ska springa fram och tillbaka.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Ett till bra spel? När ska man ha tid. :S

Medlem

Bra skriver! Fick lite av dom känslorna när jag spelade demot! 🍆


signatur

Niet.

Medlem

Blir ett köp men till vad, xbox elr pc? Bra recension

Medlem

Jag håller inte riktigt med om "trist fiendedesign" jag finner fiendernas brist på ansikte ganska najs. Känns lite som man slåss mot skuggor istället för "insert scifi trope". Poängen med dem verkar va lite att man inte vet vart dem är eller vad dem gör härnäst.

EDIT: vill ej gå in på mer mes risk för att spoila/bli spoilad.

Medlem

"Prey bryter inte ny mark, men det tar sin egen lilla väg genom bekanta miljöer."

Mimic-funktionen tycker jag är väldigt nytt, i hur många andra spel kan du bli en papperspärm? :). Och att fara runt i rymden utan gravitation är ju riktigt skoj, minns rymdsekvenserna i både Duke Nukem 3D och Klingon Honor Guard som riktigt roliga och spännande.

Kommer nog bli ett köp så fort jag avverkat Mass Effect och Outlast.

Medlem

"Jag behöver gå på muggen."

Jag har fnissat i en halvtimme nu.

Medlem

Kanske fel att säga att spelet är en doldis, men det är skönt när spel som detta har gått under min radar, så att man kan bli positivt överraskad! Genren är helt rätt för mig dessutom, blir ett klockrent köp. Riktigt bra recension med!

Tack för recensionen. Blev nu lite mer intresserad av det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lirat cirka 17 timmar nu och jag har sjukt kul!
Överraskade mig verkligen positivt.

Skribent
Skrivet av mrpijey:

"Prey bryter inte ny mark, men det tar sin egen lilla väg genom bekanta miljöer."

Mimic-funktionen tycker jag är väldigt nytt, i hur många andra spel kan du bli en papperspärm? :). Och att fara runt i rymden utan gravitation är ju riktigt skoj, minns rymdsekvenserna i både Duke Nukem 3D och Klingon Honor Guard som riktigt roliga och spännande.

Kommer nog bli ett köp så fort jag avverkat Mass Effect och Outlast.

Sant - men det är lite det jag menar. Själva inramningen och genremixen är bekant sedan tidigare, men längs vägen gör det rätt egna saker.

Skribent
Skrivet av Norrin:

"Jag behöver gå på muggen."

Jag har fnissat i en halvtimme nu.

Jag var väldigt nöjd med mig själv, kan jag säga. Kände mig nästan som en göteborgare där ett tag.

Skribent
Skrivet av Deenka:

Jag håller inte riktigt med om "trist fiendedesign" jag finner fiendernas brist på ansikte ganska najs. Känns lite som man slåss mot skuggor istället för "insert scifi trope". Poängen med dem verkar va lite att man inte vet vart dem är eller vad dem gör härnäst.

EDIT: vill ej gå in på mer mes risk för att spoila/bli spoilad.

Det är väl mest att de ser så likadana ut allihop. Även om de ofta har sina olika knep och styrkor och svagheter. De är rätt kul att slåss mot, alldeles oavsett.

Medlem

Underbart spel!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Avstängd
Skrivet av Jokobib_Bob:

Blir ett köp men till vad, xbox elr pc? Bra recension

Spelet är en FPS, helt sjukt att du ens ställer den frågan.

Medlem

@Araxes: Men det är inte CS:GO. Om jag vill ligga i soffan med handkontroll.

Medlem

@Jokobib_Bob: Jag spelar på PS4 och det fungerar mycket bra. 😊

Medlem

@Galathea: Skönt att det funkar bra på konsol. Får se vad det blir för mig

Gen
Medlem

Och PC versionen flyter på bra - det var trevligt att läsa. Blir nog månadens köp (håller mig till max ett spel i månaden med tanke på min gigantiska backlog).

Medlem

Bästa spelet som kommit i år, vart överraskad att det va bättre än jag förväntat mig.

Geeks Gaming

Snacka om man får mega System Shock vibbar av spelet Älskar det än så länge

Testpilot

Har spelat intensivt hela helgen , bättre än jag trodde och kul öppen bandesign där man kan lösa varje rum på många olika vis.

Medlem

@Jokobib_Bob: Jag hade samma funderingar så jag gjorde som så att jag köpte det till PC sen har jag pluggat in Xbox-kontrollern i datorn och spelar från soffan när jag känner för det.

Flyter en aning bättre på PC vill jag påstå, utan andra källor än min egen uppfattning efter spelat bägge versionerna.

Medlem

Ville bara flika in med en notis gällande raden "Om du, som jag, lätt glömmer var platser ligger i förhållande till varandra kan det bli lite rörigt och tjatigt ibland, och svårt att minnas exakt var man redan har utforskat och inte. ".

Det finns en andra karta som inte bara visar området man är i, utan ger en överblick över vilka områden som är sammanlänkade med andra. Använder man denna i kombination med de lokala kartorna tycker jag alltid man hittar rätt.

Bra recension i övrigt, och 10 timmar in tycker jag också att det är ett väldigt trevligt spel!

Medlem

@Jokobib_Bob: Personligen tycker jag 60 FPS gör så samtliga spel är bättre att spela på PC. Speciellt när de är bra optimerade som detta. Vill du lira med handkontroll kan du ju också välja att göra det på PC:n

NuZ
Testpilot

Skönt o höra att spelet lirar bra på pc. Men hur är kontrollerna? Sitter gärna i soffan o degar med htpcn så är det funkis gamepad kontroller i spelet?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

Skönt o höra att spelet lirar bra på pc. Men hur är kontrollerna? Sitter gärna i soffan o degar med htpcn så är det funkis gamepad kontroller i spelet?

Lira med DS4..fungera la väl tillfredsställande


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

NuZ
Testpilot

@WarpGuN: ok tack då lär de bli ett köp


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Lira med DS4..fungera la väl tillfredsställande

Jag hade sjuka problem med input lag på ps4 i demot. Hur är responstiden nu? Jag har hört att de patchat det, men vissa säger att det inte har hjälpt.

123
Skriv svar