Medlem
Damjo Games

Hej !
Vi är en nystartad indie spelstudio som är beläget i Ljusdal, Hälsingland.
"Core team" som jag kallar oss är just nu tre indieutvecklare som kodar, designar och styr projekten.

Vi har funnits sedan december 2016 och jobbat inofficiellt med ett retro spel som vi kommer släppa nu i juni/juli i år.

Nu går vi ut officiellt och släpper vårt allra första mindre spel nästa vecka.

Vi samarbetar just nu med Ozzed som gör all musik i alla våra pågående projekt och ni som är intresserade av att få se mer av våra kommande spel eller nyheter får gärna följa oss på Instagram, Facebook och Twitter.
Länkarna till de sociala medierna finns på vår hemsida.

Tack för ordet!

/Nitchie www.damjogames.com


signatur
Medlem

"We make games that will move your feelings and give you goosebumps from the first epic intruduction to the last ending scene."

Jag har extremt höga förhoppningar efter att ha läst det. Jag hoppas ni kan leva upp till det.

Medlem

@Bennii: självklart . Kanske svårt att få ett mini spel på några få mb att ge den känslan men de stora projekten vi utvecklar kommer garanterat ge dig som spelare en upplevelse. Sen är ju känslan av eufori väldigt individuell.

Vi släpper Inga spel som vi själva inte känner att vi når spelarna på djupet med oavsett om det är en retro rymd shooter eller ett modernare stuk av spel.

När du spelar ett spel vi skapat så ska det kännas som när du såg Mario på NES första gången, om du nu är född på 80 talet.

Du får helt enkelt prova våra spel när dom släpps och ge oss en uppföljning här om vad du tycker.


signatur
Medlem

Hej! Vad kul med en studio i Hälsingland, ni har inte så många kollegor där vad jag vet?
Hoppas det är ok med lite konstruktiv kritik? Jag tänker på den här meningen: "We make games that will move your feelings and give you goosebumps from the first epic intruduction to the last ending scene."

1. Det stavas introduction.
2. Det känns lite redundant med "first introduction" och "last ending scene". Jag skulle kanske formulera det så här: We make games that move you and that will give you goosebumps from the epic first glimpse to the final moments.

Meeen, nummer två är ju verkligen bara en åsikt. Stavfelet vill ni nog fixa iaf.

Lycka till, jag håller tummarna för er! Är ju 80-talist och allt, så jag borde ju ingå i målgruppen.


signatur

Jag gör spel på warpzonestudios.com.

Medlem

@WarpQueen: tack så mycket att du såg det. Vi hade helt missat det när vi skrev på sidan.

Jag tror du har rätt där, kanske är vi den enda indie studion i Hälsingland just nu. Kan för den delen inte minnas någon alls från just Hälsingland heller ärligt talat.

Ang din punkt nr 2 så tror jag vi behåller det vi skrivit då det är så vi känner. Men tack i alla fall

Ja jag tror verkligen att du kommer gilla våra spel.
Vi kommer skriva här så fort det blir release... Det är väldigt nära nu .


signatur
Medlem
Skrivet av Damjo Games:

@WarpQueen: tack så mycket att du såg det. Vi hade helt missat det när vi skrev på sidan.

Jag tror du har rätt där, kanske är vi den enda indie studion i Hälsingland just nu. Kan för den delen inte minnas någon alls från just Hälsingland heller ärligt talat.

Ang din punkt nr 2 så tror jag vi behåller det vi skrivit då det är så vi känner. Men tack i alla fall

Ja jag tror verkligen att du kommer gilla våra spel.
Vi kommer skriva här så fort det blir release... Det är väldigt nära nu .

Ni får komma och hänga lite med resten av spelverige när det närmar sig release då! Är det inte dags att announca spelet? Jag har hört mycket bra om Nordic Game, även om jag inte varit där själv. Sen har vi ju Nordsken också, dit ska jag. Lite mer åt rätt håll kanske? https://nordsken.se/


signatur

Jag gör spel på warpzonestudios.com.

Trevligt. Vem älskar inte retro?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nästa år blir ett år där vi kan satsa mer på att synas mer officiellt, dels för att vi är nya och behöver jobba mycket nu för att få igång allt i Damjo och dels för att vi har tre titlar vi vill hinna släppa innan årsskiftet.
Första två titlarna är lite mindre spel medan den tredje titeln är ett stort spel uppdelat på tre episoder.

Är ni intresserade av att läsa mer om spelen, se nyheter, bilder och få mer direkt info från oss så följ oss gärna sök bara på damjogames på FB, Twitter eller Instagram så finner ni oss där.

Eller besök www.damjogames.com

Tack för länkarna föresten
/Nitchie


signatur
Medlem

Nu är Damjos Pingping ute ! Ladda ner det gratis idag via Google play https://play.google.com/store/apps/details?id=com.DamjoGames....


signatur
1
Skriv svar