Star Wars: Battlefront 2 verkar ha PSVR-stöd

Robot
Star Wars: Battlefront 2 verkar ha PSVR-stöd

Mer än i "första" Battlefront, hoppas vi.

#e3, #e3-2017, #ea-play, #psvr, #star-wars-battlefront-2, #vr


Medlem

Är det där en B-Wing? Coolt!

Medlem

Och fortfarande ingen kärlek till PC:n..... hallå era muppar, den moderna VRn kom först till PC så satsa lite på det också tack!

Medlem
Skrivet av Raid25:

Är det där en B-Wing? Coolt!


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ja varför inte. Kan bli kul om de gör det bra. Själv kör jag på pc.

Medlem

@Dumlen: Fast B-Wingen i klippet är faktiskt en prototyp och är inte det massproducerade rymdskeppet B-Wing

Medlem

Och tror det bilder är en U-wing från Rouge One

Medlem
Skrivet av Thane:

Och tror det bilder är en U-wing från Rouge One

Fan...:/

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Och fortfarande ingen kärlek till PC:n..... hallå era muppar, den moderna VRn kom först till PC så satsa lite på det också tack!

Kan ju tänka mig att PC lider av en allt för splittrad och dyr marknad.
1. VR till PC är svindyrt.
2. VR till PC har ingen standard, utan finns ett gäng varianter som har olika tekniker.
3. Finns inte tillräckligt många med VR-headsets gjorda av en viss tillverkare, för att det ska kännas motiverat.

Bara något jag tänker..

Medlem
Skrivet av Håkan:

Kan ju tänka mig att PC lider av en allt för splittrad och dyr marknad.
1. VR till PC är svindyrt.
2. VR till PC har ingen standard, utan finns ett gäng varianter som har olika tekniker.
3. Finns inte tillräckligt många med VR-headsets gjorda av en viss tillverkare, för att det ska kännas motiverat.

Bara något jag tänker..

1: Behöver inte vara svindyrt. Dock så är det ju nytt, och om ingen satsar så blir det inget bättre heller.

2: Det finns visst en standard, det är bara Oculus som går emot och även där går det att fixa ett kompatibilitetsstöd (Revive). Annars finns ju OpenVR Som Valve stödjer och OSVR som Valve samarbetar med. De andra kommande headseten kommer ju stödja dessa standarder och efter hand som marknaden populeras av VR-system så kommer det stakas ut snabbt en standard som alla backar (förutom Oculus då men de verkar tro att de kan diktera marknaden, vilket de redan förlorat).

3: Nej, det är sant, men att anpassa PSVR-stödet för OVR/OSVR borde inte vara så oerhört svårt och ge så mycket mervärde till spelet, och samtidigt en chans för företaget att visa att de vill vara i framkant och inte bara sitta längst bak i bussen och vänta på att någon där framme säger till dem vad de skall göra... Disney och EA har ju heller inte speciellt dåligt med pengar så att det är problematiskt.

Medlem

@Jokobib_Bob: jo, jag vet. Fast tror inte vi sett B-wings i strid i något annat "canon"-utförande dock. Hoppas att Battlefront 2s "all eras" innehåller lite från Rebels med, är ju ändå "canon" som sagt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar