Avslappnat open world med viss, men urliten, interaktion med andra spelare

Medlem
Avslappnat open world med viss, men urliten, interaktion med andra spelare

Jag vet inte om det existerar sådana spel som jag fantiserar om, för det är nog inte så många som vill ha den mycket låga graden av interaktion som jag är ute efter, men ändå att den ska finnas där som alternativ. Jag gillar att ta saker i min egen takt och tycker oftast att interaktion med andra spelare är stressig. Däremot kan det skänka en extra spänning till spel om man vet att det kan bli strid mot någon annan eller att man på annat sätt kan korsa vägar.

Min dröm vore t.ex. ett Fallout-spel, där man har sin gilla gång med sin singleplayerkampanj, men att det skulle kunna hända att ens värld delas med en eller två andra personer. Men man skulle inte veta om det var så just då eller inte. Att det alltså finns en liten, liten möjlighet att man någon gång korsar vägar. Fatta spänningen om man blickar ut över ett landskap genom ett kikarsikte och så ser man plötsligt, efter 200 timmar spelande, någon som rör sig på ett "människostyrt sätt". Och så kanske man bränner av ett skott.
Eller om man plötsligt springer rakt in i någon i en obskyr kulvert i något tunnelbanesystem.

Dark Souls-spelen är ju sådana där man kör single player och ibland pvp:ar eller co-op:ar, men jag tycker skiljelinjen mellan spelsätten är för tydlig; det blir "en definierad, uppstyrd stund av spel med den här människan som tar all uppmärksamhet och styr spelets funktioner tills det är avklarat".

Jag antar att jag är ute efter möjligheten till att något oväntat kan hända, men att det sällan verkligen händer. Sjuk önskan kan tyckas, men så är det, haha. Antar att det är föga troligt att nåt sånt spel existerar?

Medlem

Du borde spana in Ryzom då tycker jag, många som säger att det inte är så krävande när det gäller att göra saker konstant som andra spelare i spelet också behöver utföra men att du kan göra saker i din egen takt. Detta är ju dock ett MMO så om du tänkte dig något mer offline så är väl Hammerwatch eller Torchlight 2 som kan vara det ultimata singleplayer äventyret för någon som inte vill behöva stressa sig igenom något men njuta av allt det har att erbjuda, ensam eller med vänner!

"Atys is an enchanting and unique world, formed by the massive growth of vegetation with enormous roots. Populated by intelligent plants, harmless herbivores and fearsome predators; its marvels are matched by its dangers.
Exploring this world will lead you through its multiple ecosystems, from the burning desert to the sublime lakes, from the majestic forest to the luxuriant jungle gnawed by a deadly plague, and even into the dark depths of the planet, traversed by rivers of sap.
"

Kanske värt att testa, det finns en gratis version sen står det något om att låsa upp saker men om du bara letar efter någon form av underhållning där du enkelt kan spela själv eller tillsammans med någon annan verkar ju det åt det hållet. Finns på både Windows och OS X.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Divinity eller Pillars of Eternity har co-op tror jag om öppnar sitt spel (alltid eller temporärt). Diablo 3 har sånt. Man är online, men spelar single player. När som helst kan man bjuda in andra till sitt spel. Men dessa är inte open-world.
Kanske är Watch Dogs 1/2 åt det hållet? The Division eller Ghost Recon?

Annars kan jag tänka mig:
Conan Exiles, Life is Feudal, Ark Survival för att:
Även om du kör lokalt, så är den på en server i bakgrunden. Du kan ha spelet privat och då är det bara du eller ngn med lösenord. Du kan dock öppna upp spelet så att vem som helst kan komma in.
Fördelen är att du är admin och kan ändra det som tillåts att ändra.
Nackdelen är att dessa spel måste tweakas till single player (inställning tex snabbare skills etc). Kan bli lite tråkigt med crafting om man är ensam. Och online spelare kommer att vara där för att stanna relativt länge pga av "arbetet" som måste läggas ner.
Så det är kanske inte riktigt vad du är ute efter.

Medlem

Den här länken hjälper kanske också:

http://www.co-optimus.com/

Medlem

Skrattade lite när jag läste dina önskemål. Inte direkt en säljpitch för ett trippel-A spel.

Medlem

@Witchfinder:

Black Desert Online ses mer eller mindre som ett singleplayer-spel,
nästan ingen social interaktion, men det finns möjlighet till pvp osv.

Jag rekommenderar hela denna video, men vid 02:24 tar han
upp att han slutade spela för att spelet känns som att spela ett singleplayer-spel:

Medlem

Det var när jag såg den videon om Black Desert online jag fick idén till tråden. Det verkade som att det kanske kunde vara nåt för mig. Dock såg det lite väl ... fartfyllt ut, såg lite uppspeedat ut. Rör man sig så snabbt som han gör i videon? Och de där svarta visuella effekterna antar jag är specifikt för builden han kör med?

Medlem

Man kan väl säga att när det väl ska göras något med andra spelare så vill jag att det ska vara rätt kravlöst och att man inte känner att man råkar svika lagkamrater eller känner sig ansatt från alla håll

Releasehästryttare

https://www.thezombieinfection.com/ en arma 3 mod

Det kan gå timmar utan att du ser andra spelare.

Medlem
Skrivet av Devan:

https://www.thezombieinfection.com/ en arma 3 mod

Det kan gå timmar utan att du ser andra spelare.

Det där verkar ju riktigt härligt! Men vad .... heter spelet, så att säga? Vet inte vad Arma 3 är för begrepp. Vet inte vad jag ska söka på när jag ska hitta spelinfo eller söka på i systemrequirementslab

Releasehästryttare
Skrivet av Witchfinder:

Det där verkar ju riktigt härligt! Men vad .... heter spelet, så att säga? Vet inte vad Arma 3 är för begrepp. Vet inte vad jag ska söka på när jag ska hitta spelinfo eller söka på i systemrequirementslab

Grund spelet är arma 3, ett militärsim, du kan köpa det på steam.
http://store.steampowered.com/app/107410/Arma_3/?l=swedish

Sen laddar du bara ner modden från sidan jag linkade i mitt första inlägg och följer instruktionerna där.

1
Skriv svar