Konsolkrig tycks inte vara något för Xboxchefen

Robot
Konsolkrig tycks inte vara något för Xboxchefen

Phil Spencer hyllar Little Nightmares, vilket får twittrare att se rött.

#phil-spencer


Releasehästryttare

Problemet med Little nightmares va ju att de va för kort.

Inaktiv

Håller med honom, som gamer så vill man spela bra spel, sedan om det är på en PC, konsol, mobil eller på ett julkort spelar mindre roll.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Håller med honom, som gamer så vill man spela bra spel, sedan om det är på en PC, konsol, mobil eller på ett julkort spelar mindre roll.

Fan får du för julkort då?

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Fan får du för julkort då?

Får inte alla sådana? ; )

Medlem

Kan inte låta bli att tänka på denna:

Medlem
Skrivet av fzusr:

Kan inte låta bli att tänka på denna: https://www.youtube.com/watch?v=V9KJhqZn3MA

Tänkte snarare på det här klippet http://www.southparkstudios.nu/clips/5k754k/do-you-know-what-...

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Haha, ja. Den passar ännu bättre!

Avstängd

Eller så går alla ihop och gör en konsol som dom släpper alla spel på. Då slipper dom konkurrera. Vore drömmen om Nintendo, Microsoft och Playstation gick ihop och gjorde en konsol där det går att spela alla spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

@breahl: Så du vill ha en kartellverksamhet av spelbranschen? Nej, tack!

Avstängd

PS. Jag tror han ljuger.

Medlem

@breahl:

En PC med andra ord!

Avstängd

@Halvars90:

Nej finns mycket spel till konsol som aldrig kommer på pc så inte riktigt så.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl:

Men....... det jag menade är att de inte behöver slå ihop sig och göra en "konsol" som Nintendo, Sony, MS osv kan göra spel till. För vi har redan PC som alla kan göra spel till bara de vill. Men det lär ju inte hända så länge de kan klara sig på sina egna plattformar.

Avstängd
Skrivet av Halvars90:

@breahl:

Men....... det jag menade är att de inte behöver slå ihop sig och göra en "konsol" som Nintendo, Sony, MS osv kan göra spel till. För vi har redan PC som alla kan göra spel till bara de vill. Men det lär ju inte hända så länge de kan klara sig på sina egna plattformar.

Ska du ha en bra speldator får du lägga bra mycket mer än vad en konsol kostar så nej tack. Jag spelade alltid på pc förr men blev less över att hela tiden lägga ut pengar på att uppgradera den. Så mycket enklare med konsol, dom släpps inte särskilt ofta heller så man hinner få nya pengar i plånboken mellan dom.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ska du ha en bra speldator får du lägga bra mycket mer än vad en konsol kostar så nej tack. Jag spelade alltid på pc förr men blev less över att hela tiden lägga ut pengar på att uppgradera den. Så mycket enklare med konsol, dom släpps inte särskilt ofta heller så man hinner få nya pengar i plånboken mellan dom.

ja, man får i regel lägga lite mer pengar om man spelar på PC, men man får mycket värde för pengarna då man får bättre prestanda i spelen och bättre grafik.

Sedan så behöver man ju inte uppgradera datorn oftare än konsolerna eftersom de allra flesta spel är gjorde för att även spelas på konsol.

1
Skriv svar