DOTA 2 får ett kampanjläge

Robot
DOTA 2 får ett kampanjläge

Det finns en hake – ni kommer behöva arbeta tillsammans.

#battlepass, #dota-2, #valve


Medlem

Tänk att man lagt över 2000 timmar på detta för längesen. Sen kom Hots för över 2 år sen och man har inte tittat tillbaka på det här spelet.

Undrar om man skall försöka sälja sina epic cosmetics för en bra slant på Steam?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Saltbreaker hade nog varit bättre namn

Medlem
Skrivet av Remus:

Tänk att man lagt över 2000 timmar på detta för längesen. Sen kom Hots för över 2 år sen och man har inte tittat tillbaka på det här spelet.

Undrar om man skall försöka sälja sina epic cosmetics för en bra slant på Steam?

HotS lul...

OnTopic: kommer säkerligen släppas en ny hjälte i och med del två också. Ska bli kul att se vad första nya hjälten blir för något.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skribent
Skrivet av BladeCrazy:

Saltbreaker hade nog varit bättre namn


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av Remus:

Tänk att man lagt över 2000 timmar på detta för längesen. Sen kom Hots för över 2 år sen och man har inte tittat tillbaka på det här spelet.

Undrar om man skall försöka sälja sina epic cosmetics för en bra slant på Steam?

Tyvärr är inte dota skins värda så värst mycket det är inte ens i närheten utav csgo.

en epic skin kanske är värd runt 1 euro max(dvs ett helt set)

Däremot är vissa värda en del ex du har låg chans i kista att få en legendarisk skin i en kista ex.

kan vara värda upp till 56 euro typ.

Medlem

"kan vara värda upp till 56 euro typ."

Mycket av det du skrev stämmer men det finns "många" items från kistor som är värda minst det dubbla.

Generellt, när det släpps nya kistor, gäller det att sälja sina "very-" eller "ultra rare" omgående då priserna rasar allt eftersom fler personer lootar samma item (du brukar oftast enbart kunna sälja det mest sällsynta från varje kista direkt, resten är låst till ett visst datum, av förklarliga skäl.)

Medlem
Skrivet av Remus:

Tänk att man lagt över 2000 timmar på detta för längesen. Sen kom Hots för över 2 år sen och man har inte tittat tillbaka på det här spelet.

Undrar om man skall försöka sälja sina epic cosmetics för en bra slant på Steam?

Vad sjutton har HOTS som lockade över dig? Blev uttråkad på några få matcher av det. Noll individuell belöning när man spelar bra.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Tyvärr är inte dota skins värda så värst mycket det är inte ens i närheten utav csgo.

en epic skin kanske är värd runt 1 euro max(dvs ett helt set)

Däremot är vissa värda en del ex du har låg chans i kista att få en legendarisk skin i en kista ex.

kan vara värda upp till 56 euro typ.

Finns grejer värda mycket mer än det:
https://steamcommunity.com/market/listings/570/Dragonclaw%20H...

Medlem
Skrivet av Eight08:

Vad sjutton har HOTS som lockade över dig? Blev uttråkad på några få matcher av det. Noll individuell belöning när man spelar bra.

Vem bryr sig om individuell belöning i ett lagspel? Spelar du bra så får hela ditt lag mer övertag genom team xp. Så alla har roligare. Man märker om någon är duktig på spelet eller ej utan att den personen har mer farm eller xp än någon annan i laget.
Sen är det mer inriktat på teamfights med olika objectives istället för farmning och items vilket lockar vissa spelare, precis som jag känner folk som vägrar spela hots just pga att det inte finns items och farming av creeps.
Finns säkert dom som gillar att det är olika banor för variation också, så finns olika anledningar att föredra hots före konkurrenterna. Själv spelar jag båda spelen med olika grupper av människor och tycker dom skiljer sig såpass mycket att det går bra att spela båda.

Medlem

Jag gillar konceptet med havsmiljön. DotA 2 är som ett fint vin som bara blir bättre med tiden. Dags att jaga level 1000 så man får sig en liten fin replika av Aegis (93 i skrivande stund)

Denna kampanjen ska avnjutas i goda vänners lag och med en öl eller två


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Vem bryr sig om individuell belöning i ett lagspel? Spelar du bra så får hela ditt lag mer övertag genom team xp. Så alla har roligare. Man märker om någon är duktig på spelet eller ej utan att den personen har mer farm eller xp än någon annan i laget.
Sen är det mer inriktat på teamfights med olika objectives istället för farmning och items vilket lockar vissa spelare, precis som jag känner folk som vägrar spela hots just pga att det inte finns items och farming av creeps.
Finns säkert dom som gillar att det är olika banor för variation också, så finns olika anledningar att föredra hots före konkurrenterna. Själv spelar jag båda spelen med olika grupper av människor och tycker dom skiljer sig såpass mycket att det går bra att spela båda.

Jag bryr mig mycket om individuell belöning även i lagspel. Är kartan uppdelad i tre lanes tycker jag det är märkligt att om man vinner sin lane överlägset men de andra två lanesen går dåligt så ska den man möter på sin lane ändå gå upp i level mer än en själv. Så var det i alla fall förr när jag spelade HOTS. Men det var några år sen nu.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Jag bryr mig mycket om individuell belöning även i lagspel. Är kartan uppdelad i tre lanes tycker jag det är märkligt att om man vinner sin lane överlägset men de andra två lanesen går dåligt så ska den man möter på sin lane ändå gå upp i level mer än en själv. Så var det i alla fall förr när jag spelade HOTS. Men det var några år sen nu.

Men går det dåligt för ditt lag så spelar det faktiskt ingen roll att det går bra för dig. Du kanske ser det som en orättvis bestraffning för att du inte spelat dåligt, men det handlar snarare om att du inte spelat tillsammans med dina andra lagkamrater som ett lag utan bara fokuserat på individuell prestation. Vilket skapar situationer som metat var i dota 2 för länge sen, med 4 protect 1, där en farmar sig starkast och dödar hela motståndar laget i stort sett själv med lite hjälp. Vissa tycker det är roligt, jag och många andra tycker inte det. I hots blir allas prestation viktigare och ger bättre sammanhållning till skillnad mot tex dota, där man har supports som ibland får agera offerlamm för dom är inte värda lika mycket xp eller guld som andra.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Men går det dåligt för ditt lag så spelar det faktiskt ingen roll att det går bra för dig. Du kanske ser det som en orättvis bestraffning för att du inte spelat dåligt, men det handlar snarare om att du inte spelat tillsammans med dina andra lagkamrater som ett lag utan bara fokuserat på individuell prestation. Vilket skapar situationer som metat var i dota 2 för länge sen, med 4 protect 1, där en farmar sig starkast och dödar hela motståndar laget i stort sett själv med lite hjälp. Vissa tycker det är roligt, jag och många andra tycker inte det. I hots blir allas prestation viktigare och ger bättre sammanhållning till skillnad mot tex dota, där man har supports som ibland får agera offerlamm för dom är inte värda lika mycket xp eller guld som andra.

Vet inte hur längesen det var du spelade DOTA, men jag skulle säga att en riktigt bra support är helt nödvändig för att laget ska kunna vinna. Det jag pratade om är att likt i lagsporter kunna ha en spelare som går ifrån lite när denne presterar ovanligt bra. En bra sammanhållning i DOTA är sjukt viktigt för att kunna vinna, men det är inte tvingande som i HOTS. Det är väldigt frustrerande att tokvinna sin lane och inte få ut så mycket av det om de andra två lanesen går dåligt. Också orättvist.

1
Skriv svar