Så dåligt att det blir bra

Fragtjuv
Så dåligt att det blir bra

Ibland stöter vi på dem. FIlmerna som är så dåliga att de blir underhållande. Vilka är era favoriter i denna underbara genre? Själv vill jag nämna svenska "Vinterviken", "The wicker man" med Nicolas Cage och action-rökaren "Samurai Cop". Jag vill också rekomendera Chris Stuckmanns Hilariocity-videos.

Exempel på varför Samurai Cop är så underbar
https://www.youtube.com/watch?v=N7Yx-ebjqCc&t=149s


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Finns ju en hel del svenska exempel som jag tycker stämmer in här tex sökarna, nattbuss 807, besökarna m.m. Blir väldigt nyfiken på filmer som är så pass bra att dom blir dåliga därimot som rubriken antyder för några såna kan jag inte komma på

Fragtjuv
Skrivet av svampfan:

Finns ju en hel del svenska exempel som jag tycker stämmer in här tex sökarna, nattbuss 807, besökarna m.m. Blir väldigt nyfiken på filmer som är så pass bra att dom blir dåliga därimot som rubriken antyder för några såna kan jag inte komma på

Ja, det är ju fan att mans ka skriva fel


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Rai Grottpojken, så sjukt dåligt = bra haha

https://www.youtube.com/watch?v=jgnQ-NfTaj0

Medlem

De två jag spontant kommer att tänka på som matchar kriteriet är "Plan 9 from outer space" och "Santa conquers the martians".


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Freddy got fingered och Gröna gubbar från Y.R är det första jag kommer på även om det var länge sedan jag såg dem. Gröna gubbar tycker jag nog om främst på grund av att jag tittade på den ofta som barn.

phi
Medlem

Bad Taste och Braindead av Peter Jackson är ju klockrena.

Medlem

Glömde Evil Ed. Svensk "splatter" där bla Gert Fylking har en liten roll

Medlem

Kung Pow: Enter the Fist !


signatur

no remorse

Medlem

Ghost of Mars

Medlem
Medlem

Krull. Otroligt underhållande skitfilm Liam Neeson vill nog inte kännas vid den längre hehe.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Fragtjuv

@Ariath: den där är ju nästan bra på riktigt


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Geeks Gaming

Prison games/con games (kommer inte ihåg vilken titel som är svensk/engelsk)
Riktigt dålig på ett sätt som gör hela filmen komisk

Medlem
Skrivet av joelthor100:

@Ariath: den där är ju nästan bra på riktigt

Eller hur!


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Rymdinvasion i Lappland/terror in the midnight(svensk-amerikansk film från 50-talet). https://www.youtube.com/watch?v=UZ-9hyOkbaI

Medlem
Medlem

@eddie the eagle: Rymdinvasion i Lappland köpte jag på dvd för tio år sedan, trodde då att den skulle vara så dålig att den blev bra. Men nja, den var sådär underhållande...

Någonting om Fragzones UI.. Inte för att vara ett nötskal men om ni offrade (en redan använd) annons i högra hörnet skulle detta..

bli detta

Medlem

@Stephanie of Astora: tror du postade i fel tråd...

Medlem

Wheels of fire! Sinnessjukt dålig Mad Max kopia.

https://www.youtube.com/watch?v=utU1AnAvOeU

Medlem

Surfer Nazis Must Die. länge sedan jag såg den men tycker att den stämmer in på detta. bara smaka på den titteln!

http://www.imdb.com/title/tt0094077/

Medlem

Redneck Zombies!

För er som gillar dylika filmer rekommenderar jag verkligen Red Letter Media på Youtube, speciellt så deras serie "Best of the Worst", där får ni en jävla massa tips! Eller för er som gillar film i allmänhet. Riktiga filmnördar som också är jävligt roliga. Kolla bara in Mr Plinkett's review of Star Wars Episode 1.

Medlem

Golden Ninja Warrior och Ninja Terminator.

Snubblar ibland på gränsen till att bli bara dålig men att dessa gjordes på fullt allvar är svårt att acceptera!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Fragtjuv

@Soulless: Med tanke på namnet så måste dem naturligtvis kollas upp!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

alla de amerikanska ninja filmerna från 80-talet.
superkassa så det blir löl.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

@Soulless: Med tanke på namnet så måste dem naturligtvis kollas upp!

Jag hoppas du kollade upp Miami Connection med tanke på att du verkar gilla ninjafilmer.

"Biker by day, ninja by night, steal all your cocaine, and also your life."

Medlem

På tal om ninjafilmer... "The Ninja Mission" är en svensk sådan som är så dålig att den blev lite av en succe runt omkring i världen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

12
Skriv svar