Battlefield 1 – över 19 miljoner har deltagit i WW1

Robot
Battlefield 1 – över 19 miljoner har deltagit i WW1

Många fler än som spelade Battlefield 4, säger företaget.

#battlefield-1, #dice, #ea


Medlem

Tomma siffror när man ser hur antalet aktiva spelare sjunkit som en sten jämfört med BF4.

Medlem

Skitspel. Spelar vidare på Bad Company 2 istället.

Medlem

Battlefield 1 är det bästa spelet i serien sedan Battlefield 2.

Medlem

@Mikaelh:

Håller med, BF4, hardline kändes otroligt tröttsamt, nu hoppas man bara på ett battlefield 1944

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tomma siffror när man ser hur antalet aktiva spelare sjunit som en sten jämfört med BF4.

Intressant. Var hittar man dessa siffror om jag får fråga?

Inaktiv
Skrivet av grenadecx:

Intressant. Var hittar man dessa siffror om jag får fråga?

http://bf1stats.com/

Medlem
Skrivet av grenadecx:

Intressant. Var hittar man dessa siffror om jag får fråga?

Skrivet av anon_124359:

Analyserar inget, men här är ett ställe där man kan man hitta grafer.

BF1,
https://battlefieldtracker.com/bf1/insights/population?days=-...
BF4,
https://battlefieldtracker.com/bf4/population?days=-1

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

@Mikaelh: Jäkligt modigt att säga att BF1 skulle vara bättre än både BF 2142 och BC2.

Inaktiv

@lolBEEF: Ja det är nästan som att man kan tro att han får ha en åsikt

Medlem

Bästa BF spelet sen BF1942 enligt mig Så skönt att slippa alla gadgets och attachements

Medlem

Intressant om stat-sidorna stämmer, då har konsolerna typ 4 ggr så många spelare som pc.

Medlem

@whoo: ja konsolerna har alltid fler spelare om man går på specifikt spel.
Det beror nog inte på att spelet är bättre på konsol utan att själva konsolen är billigare och det inte finns lika mycket gamingdatorer och pc har så otroligt mycket större utbud av spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag tycker själv detta är det roligaste BF spelet sedan BF 1942

Avstängd
Skrivet av Mikaelh:

Battlefield 1 är det bästa spelet i serien sedan Battlefield 2.

Battlefield 2 är enligt mig, det var det spelet som förändrade och revolutionerade Battlefield med ranking, squads, commander och statistik.

Medlem
Skrivet av anon_124359:
Skrivet av cb99:

Analyserar inget, men här är ett ställe där man kan man hitta grafer.

BF1,
https://battlefieldtracker.com/bf1/insights/population?days=-...
BF4,
https://battlefieldtracker.com/bf4/population?days=-1

-cb99

Tackar.

Medlem

"Battlefield 1" är det första Battlefield som jag inte köpt, (och aldrig kommer att köpa - ever).
Ser fram emot "COD:WWII".


signatur

autograph

Medlem

@boba-fett: Hur är det med folk i BC2? Jag försökte komma in i det igen för några år sedan, men det kändes tomt.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

@Mikaelh: Jäkligt modigt att säga att BF1 skulle vara bättre än både BF 2142 och BC2.

Han har rätt, det är bättre än BF 2142 och BC2.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:

@boba-fett: Hur är det med folk i BC2? Jag försökte komma in i det igen för några år sedan, men det kändes tomt.

Ja, det är lite tomt ibland i multiplayer för BC2.
Men jag spelade senast i förra veckan, då hittade jag en hel del som spelade.


signatur

autograph

Medlem

BF1 är helt okej, föredrar dock Bf4. Längtar och hoppas dock nya Cod blir bra..

Medlem

Tyvärr så var Battlefield 1 inte något som jag tyckte var jättekul i längden. Jag har kört det en del, själv och med kompisar, men antar jag är för mycket sci-fi kille för att kunna uppskatta det till fullo. Teknologin är inte riktigt där jag vill ha den personligen, känns som de är medeltid/fantasy eller WWII/modern/sci-fi som gäller för mig.
Kul alla ni som gillar det dock!

Medlem

Tycker bara det är så förbannat lite spelare online?
Är det inte sjukt fattigt med totalt 150k spelare online vid sammanlagd peak, om det sålts 19 mill?
Fast det är klart, flera miljoner där är säkert folk som jag som lånat spelet av polare (PS4).

Skulle vara intressant att se samma siffror för lite andra spel, t ex Overwatch.
Jag är lite missnöjd just på Overwatch (spelar det betydligt mer än BF), ibland kan det ta 3-4 minuter att ens få ett spel att joina. Tycker det tyder på att det är för lite folk som spelar efter som matchmakern då inte lyckas hitta 11 andra på min skill-level...

Medlem
Skrivet av whoo:

Skulle vara intressant att se samma siffror för lite andra spel, t ex Overwatch.
Jag är lite missnöjd just på Overwatch (spelar det betydligt mer än BF), ibland kan det ta 3-4 minuter att ens få ett spel att joina. Tycker det tyder på att det är för lite folk som spelar efter som matchmakern då inte lyckas hitta 11 andra på min skill-level...

Oh noes. Vänta 3 minuter.
Sen att flera spelar betyder inte per automatik att kön blir snabbare, finns gränser på hur många servrar det finns osv.
Hänt flera gånger att kön har blivit längre när fler har spelat. (för mig iallafall)
Sen så vet varken du eller jag vilken "skill-level" alla andra människor har som spelar just då.

Sen även värt att poängtera, bara för att kön ÄR snabbare betyder det inte att matchmakingen är bra. Många spel som har väldigt korta kötider men fruktansvärt dåliga lag.

Medlem

@FAMILJEGUFF: Finns folk så det räcker. Just nu hittar jag åtta serverar med 25+ spelare och alla med bra ping.

Medlem

@Petah: Det är faktiskt oh noes med 3-4 minuter.
När man väl joinat ett spel är det 30 sekunder team setup och sen 45 sekunder match setup, utifall det blir en payloadbana.

Det är alltså inte ovanligt att det då blir över 5 minuter mellan spelande och det känns riktigt drygt, kör man 10 matcher en kväll kan det totalt bli uppemot 50 minuter väntetid.

Jag skulle mer än gärna få ut data som t ex blixzard sitter på angående spelarna, men det kan man väl bara drömma om.
För något jag länge undrat över är just hur en spelarbas beter sig.
För känslan är att det är en grupp mer aktiva "hardcore" spelare som stannar medans vi medelmåttor är en "zerg" som hellre hoppar till nästa nya spel efter ett halvår.

Skälet till stt jag känner sp är att det är -väldigt- sällan jag får spela med folk i min egen level.
Jag ligger runt level 60, efter ett år med sporadiskt spelande av overwatch.
Ofta matchas jag ihop med spelare som är level 300 eller 400, hr till och med spelat med en 500 som jag tror är level cap.
Visst att level inte är samma sak som skill, men jag kan lova att dom gångerna man möter ett par spelare på level 400 så blir man totalt överkörd, det är ju folk som spelat 8-10 gånger fler timmar än man själv.

1
Skriv svar