Nier Automata-mod stoppar pirater – och piraterna rasar

Robot
Nier Automata-mod stoppar pirater – och piraterna rasar

Kampen för att inte betala för sig går vidare.

#denuvo, #mod, #nier-automata, #warez


Medlem

Hahaha, jag älskar undertiteln.
Gg wp

Medlem

Det jag läst de senaste dagarna handlar mer om att Kaldaien har bannat vissa personer med deras SteamID från att använda modden (har inte riktigt koll på anledning). Vilket resulterat i att en hel del tycker det inte passar att tråden med hans mod är pinnad på Steam forumet, när han har makten att banna vilka personer han vill från modden (notera: legitima användare).

Jag tycker förvisso att han har rätt att göra exakt vad han vill, det är ju hans mod. Ingen tvingar en att använda modden, så det är ju bara till att avinstallera och spela vidare.

Medlem

Visst man var en av dem i tonåren, men aldrig betedde man sig på detta viset… Som om det är ens rättighet att kunna få ta del av allt spelet har att erbjuda utan problem.

Testpilot

Det jag tycker är mest knas med detta är att spelet är så dåligt portat att man i princip måste använda en mod som denna för att få det spelbart.

Medlem

@Harakiri: är porten verkligen så dålig? Inte forskat så noga själv ska jag erkänna.

Gen
Medlem

@Harakiri: Undrar samma som ovanstående. Kollade på DigitalFoundrys video där de sa att det hade en del problem men tänkte mig att de kanske var patchade vid det här laget?

Testpilot
Skrivet av foock:

@Harakiri: är porten verkligen så dålig? Inte forskat så noga själv ska jag erkänna.

Skrivet av Gen:

@Harakiri: Undrar samma som ovanstående. Kollade på DigitalFoundrys video där de sa att det hade en del problem men tänkte mig att de kanske var patchade vid det här laget?

Har själv bara skummat lite på kommentarer om detta , spelet skall vara okej för många men bugga ur för vissa konfigurationer av grafikkort och andra småproblem som man då fixar med denna mod.

Medlem
Skrivet av Gen:

@Harakiri: Undrar samma som ovanstående. Kollade på DigitalFoundrys video där de sa att det hade en del problem men tänkte mig att de kanske var patchade vid det här laget?

Tror inte jag sätt en enda patch ifrån skaparna, kanske missat något.

Hur som helst, PC porten har en del problem vad gäller fps limit, upplösning och cutscenes som är låsta till 30 fps ( här upplever nog flest problem med att cutscenes även kan lagga).

Trots alla dessa problem så tycker jag att spelet överlag har varit en väldigt trevlig upplevelse. Det största problemet jag hade var upplösningen, och det löste sig med modden i fråga.

Medlem
Malware

@grenadecx: Visst får han göra vad han vill med sitt mod men han bryter steam's ToS (Terms of service) genom haft malware i mod filerna som gör att inget piratkopierat funkar genom att den söker igenom hela datorn för att rensa allt crack och ta bort alla sparfiler även om äger ett spel på Steam/GOG
¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av HeyBoys:

@grenadecx: Visst får han göra vad han vill med sitt mod men han bryter steam's ToS (Terms of service) genom haft malware i mod filerna som gör att inget piratkopierat funkar genom att den söker igenom hela datorn för att rensa allt crack och ta bort alla sparfiler även om äger ett spel på Steam/GOG
¯\_(ツ)_/¯

Nu tappade du nog mig. Som sagt, jag har inte full koll på hela storyn - långt ifrån troligen. Enda anledningen till att jag vet något om detta överhuvudtaget är för att google now helt random visade ett kort till om just det på Steam forumet haha.

Säger du att han har något i sin mod som letar igenom datorn och plockar bort crack?

Medlem

Enda jag upplevt är att cutscenes kör i 30fps och ibland kan lagga lite men utöver det har spelet flytit på felfritt hela tiden, helt underbart spel tycker jag.

Medlem

@grenadecx: Haha jao, folk som har installerat modden eller tidigare mods av honom har sparfiler försvunnit från spel dem har ägt på steam men bara om du har ett piratkopierat spel på datorn, och så har cracks från andra spel i försvunnit tomma intet.
Piraterna kontaktade support och la upp inlägg på steam forumet om detta problem för dem har hittat ett malware som söker igenom hela datorn för cracks, om man får det om man installerar hans mod.
Men om jag har förstått mig rätt så är det mest det den här malwaren som piraterna är förbannade på (om man har följt deras reddit och läst vad dem skriver, många inlägg är borta på grund av witch hunt).

Medlem

@HeyBoys: Ja okej, då hänger jag med. Tycker det är lite synd att FZ inte grävt vidare om varför folk nu är arga, då det inte alls verkar ha med själva antipiratskyddet som nämns i den citerade texten alls. Det ger en ganska vinklad bild av det hela kan jag tycka.

Medlem

@grenadecx: Det är flera sidor som inte pratar om det, dem flesta kollar inte upp piraternas sub-reddit och läser vad dem skriver, men det är ju tur man kan diskutera det på forumet ^^.

Inaktiv

Jag förstår att gliringarna i artikeln är av det retsamma slaget men jag tycker ändå det är värt att påpeka: för många handlar det inte om en ovilja att betala för sig, det handlar om att produkten man vill köpa inte existerar.

Kan för övrigt påpeka att jag skadeglatt noterar hur många Denuvo-infekterade spel som säljer skitdåligt. Rättvisa är vad jag kallar det.

1
Skriv svar