Visor plockar upp bössan i Quake Champions

Robot
Visor plockar upp bössan i Quake Champions
Inaktiv

Tillfälligt wallhack alltså.. låter lika spännande som inte.. ^_^

Medlem

Inbyggt fusk i spel!? Boo!

phi
Medlem

Dagens ungdomar behöver wallhack-, instakill-, stealth-abilities osv för att inte känna sig kränkta när de inser att de suger på arena shooters.

Inaktiv

@phi: Ge alla guldmedalj!! Sverige 2017.

Medlem

@phi: butthurt much?

Det är ju bara en förlängning av strategierna. Alla har abilities så det är ju fortfarande jämnt utgångsläge.

Inaktiv

@sebrock:

Om alla har wallhack så är det samma förutsättningar med? Kalla det abilities eller ej...

Men klart att Quakeserien någon gång måste utvecklas för att locka dagens spelare som är vana med extra features och enkelheter istället för äkta färdigheter. Dvs reaktionsförmåga, precision och finessen att lära sig läsa spelet, osv..

Medlem
Skrivet av anon_1418:

@sebrock:

Om alla har wallhack så är det samma förutsättningar med? Kalla det abilities eller ej...

Men klart att Quakeserien någon gång måste utvecklas för att locka dagens spelare som är vana med extra features och enkelheter istället för äkta färdigheter. Dvs reaktionsförmåga, precision och finessen att lära sig läsa spelet, osv..

Fast spelet blir ju svårare och mer skillbaserat med dessa abilities. Nu måste du kunna läsa spelet, precision och kunna använda abilities på rätt sätt. Jag spelade Q3 och QL på hög nivå och tkr champions är roligare, bättre och svårare

Medlem
Skrivet av dummle112:

Fast spelet blir ju svårare och mer skillbaserat med dessa abilities. Nu måste du kunna läsa spelet, precision och kunna använda abilities på rätt sätt. Jag spelade Q3 och QL på hög nivå och tkr champions är roligare, bättre och svårare

Det är ganska intressant att prata om svårighet i multiplayer-spel... Jag tror folk ser olika på vad det faktiskt innebär.

För mig handlar svårighet i MP om hur stor skillnaden är mellan två olika duktiga spelare. Är man "lite bättre" i Q3 så kan vinner man väldigt kontinuerligt med rätt stor marginal, vilket IMO gör Q3 till ett "svårt" spel. Andra spel är betydligt mer förlåtande (ex: Mario Kart), där en lite sämre spelare kommer vinna vissa race.

Jag säger alltså inte emot dig. Jag bara reflekterar lite över vad "svårighet" egentligen betyder

Medlem

@anon_1418: fast det är ju just det dom är grejen: att använda sina abilities rätt och se hur motståndaren använder sina är ju en utökning av strategin. Det gör ju spelet mer komplex och intressant. Jag har spelat alla Quake-spel och ser det som en utveckling av spelet. Nu under betan tycker jag det fungerar bra. Var själv skeptisk först men måste erkänna att dom verkligen nailat Quake-känslan.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Var själv skeptisk först men måste erkänna att dom verkligen nailat Quake-känslan.

Det tog sin tid dock, det där med Quake-känslan. Innan de införde outlines var det hela fruktansvärt mycket Unreal Champions och lite är kvar fortfarande, men de tog ett stort kliv åt rätt håll den vågen i betan. Tillsammans med att "tanksen" inte längre var totalt värdelösa gjorde också sitt. Hope restored.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Inaktiv

@sebrock: Jo, tack har själv lirat betan så vet precis vad det handlar om. Tycker QC är kul och det är väl förstås bra med nytänkande, men det är inte alltid lätt att konvertera oss gamla Quakerävar som har hängt med sedan 1996, och framför allt inte övertyga om att detta är rätt sorts utveckling.

Vi får väl se vad som ändras fram till fullversionen.

Inaktiv
Skrivet av dummle112:

Fast spelet blir ju svårare och mer skillbaserat med dessa abilities. Nu måste du kunna läsa spelet, precision och kunna använda abilities på rätt sätt. Jag spelade Q3 och QL på hög nivå och tkr champions är roligare, bättre och svårare

Inte en chans att du spelade q3 och QL på en hög nivå om du tycker detta spel är bättre.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Inte en chans att du spelade q3 och QL på en hög nivå om du tycker detta spel är bättre.

Eeh ok? varför inte det då? Vad är det som gör q3 och QL så himla mycket bättre än QC, bortsett från dina nostalgitankar som glorifierar ett gammalt spel som behövde utvecklas?

Inaktiv

@dummle112: har inget med nostalgi att göra. Spelar fortfarande QL mer än något annat spel.
Vapnen är tråkigare och för många av dem liknar varandra. Raketerna har delay. Raketerna är det enda riktiga projektilvapnet. Mycket tråkigare strider. Extraskada när man zoomar är dumt och gör bara gameplayen mer awkward. Man tvingas zooma även i närstrid för att få extraskadan. HMG är ett tråkigt vapen
och helt OP med quad. Duel är totalt värdelöst, att bara ha 3 liv per omgång leder till att man spelar alldeles för försiktigt.
Movementen är tråkig och fördummad, det går inte att wall clippa och alla champions utom visor har speed caps som man når alldeles för fort(q3/QL har obegränsad hastighet). Visor har istället jättelångsam acceleration för att balansera.
Champions bidrar inte med mycket och det kommer vara omöjligt att balansera dem när de har olika stora hitboxes. Nej det är inte samma sak som i Overwatch för i detta spel har alla samma vapen.
Man behöver stora fula röda pilar för att ens kunna se fienden.
Nätkoden är wonky.
Osv osv. Detta är bara en billig rysskopia av Quake, med Heroes.

1
Skriv svar