Secret World Legends släpps lagom till midsommar

Robot
Secret World Legends släpps lagom till midsommar

Funcoms omstöpta förklarar vad som gör det omstöpta onlinerollspelet värt din tid.

#funcom, #mmo, #secret-world, #nyhetstips


Medlem

Shit vilken hype det var för detta, med mysterium och gåtor som fick lösas av community:t, och grupper som tävlade om att samla mest av något jag inte ens kommer ihåg....

Sicken floppis det blev...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kommer ihåg att jag älskade världen och mystiken över spelet men att combaten sög nått fruktansvärt.
Undrar om det kommer ändras, får kanske kolla upp det.-

Medlem

Age of Conan är, enligt mig, en rätt dåligt spel på många plan. Det har överlevt "tack vare" hypen före. Nu var det samma med Secret World, jättestor hype men som nämnt ovan så var combaten inte bra alls. Och detta ser ut som... skräp? Får väl se när det släpps men jag är inte imponerad och ställer mig skeptisk.

Medlem

@Kongen: Känslan, atmosfären, storyn men fram för allt alla quests var hur bra som helst i spelet, speciellt i inledningen och den legendariska "The Kingsmouth Code". Kritiken kring combat i spelet är helt rätt dock, det var den anledningen som gjorde att jag slutade spela. Trist att de missade den viktiga biten, men får de rätt på det i den nya versionen av spelet så tycker jag att hypen är rättfärdigad.

Medlem

Kul att de babblar om att man ska få utforska häftiga platser med allt från en mystisk stad i Maine till öken i Egypten och vidare till Transylvanien. Sen inser man att det är ju bara de 3 platserna som faktiskt finns i spelet.

Förstår inte varför man gör en reboot på det här spelet. Har svårt att se att det kommer tilltala fler spelare nu än för 5 år sedan. Anarchy Online däremot... Det finns för få bra sci-fi mmo.

MEG
Medlem

Ska bli intressant att se vad de hittar på. Håller med om att det är bra stämning i spelet, det som störde mig mest var striderna och det så kallade level-lösa systemet.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Är ett stort fan av The Secret World. Ska bli roligt att se vad dom gör. Synd dock att skill-systemet är en av sakerna som dom ska ändra då jag tycker det är en av de mest lyckade och innovativa delarna utan TSW.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

TSW är makalöst bra men föll på att PvP var ointressant och dåligt implementerat samt att de flesta nog inte fattade att det i grunden handlade om ett äventyrspel med ibland ganska invecklade pussel. Många klarade inte av att inte bli guidade hela tiden, det lockade fel publik helt enkelt.

Själv uppskattade jag alla tankenötter och den stämningsfulla ockulta världen.

Medlem

Här finns en ny intervju från MassivelyOP med lite mer detaljerade frågor och svar:
http://massivelyop.com/2017/05/10/massively-op-exclusive-hard...

(möjligtvis mer intressant för spelare av "The Secret World" än nya som är intresserade)

Medlem
Skrivet av Kongen:

Age of Conan är, enligt mig, en rätt dåligt spel på många plan. Det har överlevt "tack vare" hypen före. Nu var det samma med Secret World, jättestor hype men som nämnt ovan så var combaten inte bra alls. Och detta ser ut som... skräp? Får väl se när det släpps men jag är inte imponerad och ställer mig skeptisk.

Själv tycker jag fortfarande att Age of Conan är ett av de bättre mmo:et som gjorts. Har aldrig haft så kul i instanser/raids som i det. Sen är det snyggt fast det är gammalt. Lite dåligt optimerat dock och blev sämre när det blev f2p men fortfarande ett jävligt bra spel.

Medlem

@waeress: Tack! Bra lyssning/läsning.

Medlem
Skrivet av robbis:

Själv tycker jag fortfarande att Age of Conan är ett av de bättre mmo:et som gjorts. Har aldrig haft så kul i instanser/raids som i det. Sen är det snyggt fast det är gammalt. Lite dåligt optimerat dock och blev sämre när det blev f2p men fortfarande ett jävligt bra spel.

TSW har grym story/setting/värld/karaktärer. En av det bästa man hittar i spelväg. Sen limmade inte alltid story-ambitionen i spelet MMO-delen.

En bra sammanfattning skulle vara ett ibland visionärt och grymt spel fast med tydliga brister. Det är en sammanfattning som jag tycker stämmer bra in på Age of Conan också. Ingen av dom spelen nådde potentialen man skymtade...

Det var synd att Funcom gick på knäna finansiellt före dom fick möjligheten att göra världens bästa MMO, vilket dom säkert hade lyckats med till slut.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Precis som Anton skriver så tycker jag att Secret World är ett av de starkaste spelen story-mässigt. Jag utökar det till att det har en klar position bland topp 3 story spel jag har spelat, multiplayer och singleplayer.
Story och setting från Secret World i ett single player spel, med den nivå på författande som finns i spelet; skulle vara en dröm!
Det kanske händer. Men med Legends får iaf fler möjlighet att uppleva storyn och settingen i en miljö som, även om den är ett MMO, går utmärkt att spela och uppleva som single player.

1
Skriv svar